מכבי ת"א הרשימה אתמול בניצחון 82:93 בפיס ארנה על הפועל ירושלים, שהבטיח לה את המקום הראשון בתום הבית העליון ויתרון הביתיות בפיינל פור.
מי שקיבל את רוב הקרדיט היה סקוטי ווילבקין, שסיים את הערב עם 23 נקודות, 5 ריבאונדים ו-7 אסיסטים. "סקוטי הוא אחד השחקנים הטובים באירופה", פירגן יובל זוסמן לחברו לקבוצה. "ובכל פעם הוא מוכיח את זה מחדש. כשהוא רוצה, אין מישהו שיכול לעצור אותו באירופה. לשחקנים יריבים מאוד קשה לשמור עליו".
3 צפייה בגלריה
ג'רמי פארגו, סקוטי ווילבקין
ג'רמי פארגו, סקוטי ווילבקין
מחמאות מכל כיוון. ווילבקין
(צילום: עוז מועלם)
מי שעוד בלט כמו בכל התקופה האחרונה הוא דני אבדיה, שללא ספק נמצא ביכולת הכי טובה בקריירה. מאז חידוש העונה הוא סיים כל משחק בספרות כפולות והפעם רשם 15 נקודות, 6 ריבאונדים, 4 אסיסטים ו-4 חטיפות.
ביממה האחרונה התעסקו הצהובים בעיקר בהסבר לגבי הסגל לעונה הבאה, בזמן שקבוצות באירופה כבר התחילו להתחמש עם מספר החתמות נוצצות. "אנחנו מרוכזים בליגה כרגע", אמר המאמן יאניס ספרופולוס. "המטרה המרכזית שלנו כרגע היא לזכות באליפות. נכון שקבוצות באירופה מחתימות שחקנים, אבל אנחנו הקבוצה היחידה שעדיין משחקת. אז כשהכל יגמר נראה באיזו עמדה חסרים לנו שחקנים ונחתים. יש לנו כבר 8 שחקנים שנשארים איתנו, עשינו עונה טובה ביורוליג, אז אם נשאיר את מי שאנחנו רוצים - נצטרך במקסימום להחתים עוד שניים נוספים".
3 צפייה בגלריה
דני אבדיה
דני אבדיה
בכושר הטוב בקריירה. אבדיה
(צילום: עוז מועלם)

אכזבה בירושלים: "יש לנו שבועיים לתקן"

בהפועל ירושלים, לעומת זאת, נרשמה אכזבה גדולה לאור היכולת שהציגו השחקנים בהפסד במשחק, שהפער בו כבר הגיע ל-29 נקודות. ארבעת המשחקים האחרונים בין הקבוצות בעונה הסדירה הוכרעו לטובת הקבוצה המארחת, מה שנתן תקוות רבות לאדומים, שהיו צריכים לנצח ב-12 הפרש כדי להשאיר לעצמם סיכוי לסיים במקום הראשון. אבל זה היה רחוק מאוד מזה. יאניס ספרופולוס בנה תכנית משחק מדוקדקת, שפגעה בדיוק בחולשות של הירושלמים.
3 צפייה בגלריה
עודד קטש
עודד קטש
יש לו עוד הרבה עבודה. קטש
(צילום: עוז מועלם)
אותה תכנית משחק של הצהובים התמקדה בעיקר בנקודות באזור הצבע, שם ידוע שהפועל ירושלים נחלשה משמעותית אחרי עזיבת טיישון תומאס. אפשר היה לראות את ההבדלים הבולטים עם 58 נקודות באזור הצבע של הצהובים לעומת 30 של ירושלים. גם בריבאונד מכבי שלטה (30:46).
האכזבה של הפועל ירושלים הגיעה בעיקר בגלל הנסיבות בהן הצהובים הגיעו, עם שלושה זרים בלבד כשהם ללא קווינסי אייסי ואלייז'ה בראיינט הפצועים וטיילר דורסי שנמצא בבידוד. "הייתה קבוצה אחת על הפרקט", הודה ג'יימס פלדין. "אחד המשחקים היותר גרועים שלנו מבחינת המאמץ והלב שנתנו.
"משהו חייב להשתנות, כי בסיום העונה ככל הנראה נפגוש אותם שוב ואסור שזה יראה כך. הייתה לנו כימיה טובה במהלך העונה, וחסרים לנו שניים מהשחקנים הטובים ביותר שלנו, אז אנחנו יכולים להמשיך להתאמן, אבל יש דברים שאי אפשר ללמד דרך וידאו. יש לנו שבועיים לתקן לפני הפיינל פור ואני מאמין שאנחנו יכולים לנצח אותם".