בזמן שרוב קבוצות הליגה עדיין ישנות, גלבוע/גליל ביצעה הלילה (בין חמישי לשישי) שתי החתמות משמעותיות מאוד לעונת 2020/21. הקבוצה צירפה את הסנטר פטריק יאנג והרכז אייזאה קאזנס. יאנג (28, 2.08 מ') הוא שם ידוע ברמות הגבוהות של הכדורסל האירופי, אבל סבל מהרבה פציעות שעצרו לו את הקריירה. זו גם הסיבה שהגיע דווקא לגן נר. אחרי קריירת מכללות סבירה בפלורידה (11 נקודות ו-6.2 ריבאונדים בעונתו האחרונה), וכשלא הצליח למצוא את מקומו ב-NBA, נחת יאנג בגלאטסראיי. 10.5 נקודות ו-7.9 ריבאונדים בליגה שכנעו את אולימפיאקוס לצרפו לשנתיים עבור 1.7 מיליון דולר.
2 צפייה בגלריה
החתמה נוצצת. יאנג
החתמה נוצצת. יאנג
החתמה נוצצת. יאנג
(צילום: פייסבוק יורוליג)
זמן קצר לאחר שחתם ביוון נפצע יאנג בברך והושבת לשנה. ב-2016/17 שב לפעילות, אבל הפציעה המשיכה להשפיע עליו (5 נקודות ו-2.9 ריבאונדים בליגה). בקיץ 2017 חתם במילאנו, אבל שוחרר בפברואר 2018 אחרי שהמשיך לסבול מפציעות מבלי ששיחק פעם אחת במדי הקבוצה. בעונה שלאחר מכן שיחק באבלינו, שוב מבלי להרשים וב-2018/19 נשאר בבית ולא שיחק כדורסל מסודר. אין ספק שמבחינת רזומה יאנג הוא לא שחקן שמגיע כל יום לגלבוע/גליל, מצד שני, היסטוריית הפציעות שלו צריכה להדאיג את אנשי המועדון, שלקחו הימור. קאזנס פתח את העונה האחרונה בהפועל ירושלים, אבל כלל לא נרשם לליגה. הרכז האמריקני שיחק עם האדומים רק בליגת האלופות, ולא תרם יותר מדי, בלשון המעטה (3 נקודות ב-15 דקות). ב-1 בינואר 2020 עזב את ישראל וחתם בפרישטרי היוונית איתה סיים את העונה.
2 צפייה בגלריה
אייזאה קאזנס בפעולה
אייזאה קאזנס בפעולה
אייזאה קאזנס בקדנציה בהפועל ירושלים
(צילום: אלכס קולומויסקי)
קאזנס בן ה-26 נחשב לכישרון גדול במכללות, אבל לא ממש הצליח אחרי שהפך למקצוען. הוא נבחר במקום ה-59 והלפני אחרון בדראפט 2016 על ידי סקרמנטו, שיחק בליגת הפיתוח, אבל לא מעבר לכך. מי שבטוח לא יישאר הוא הזר המצטיין של גלבוע/גליל בעונת הקורונה - מייקל יאנג.
בקבוצה מנסים לשכנע את אקיל מיצ'ל לחתום לעונה נוספת והצדדים נמצאים במשא ומתן. לג'ו תומאסון יש חוזה חתום והוא צפוי להמשיך. מבחינת הישראלים חתומים לעונה הבאה גיל בני, נתנאל ארצי, עמית גרשון ועידו פליישר. הקבוצה תחתים בימים הקרובים את בניה סרור על חוזה ארוך טווח.