אחרי שכבר הבטיחה את עלייתה לאליפות אירופה, נבחרת ישראל השיגה הערב עוד ניצחון ב'בועה' בפולין, הפעם 71:79 מול רומניה, במשחק הלפני אחרון שלה במסגרת המוקדמות. ישראל במאזן מושלם של 0:5, היריבה תחפש את הניצחון הראשון שלה מול יריבה אחרת.
הנבחרת של עודד קטש שלטה לאורך כל המשחק פחות או יותר בנעשה, למרות הרכב חסר. גל מקל מחלים מקורונה, עידן זלמנסון נשאר בארץ וגם נמרוד לוי וגולן גוט, שהיו חלק מהחלון הקודם, לא בסגל. מי שניצל את הבמה היה רומן סורקין עם משחק נהדר של 18 נקודות.
5 צפייה בגלריה
ג'ייק כהן במאבק על הריבאונד
ג'ייק כהן במאבק על הריבאונד
ג'ייק כהן במאבק על הריבאונד
(צילום: FIBA photo)
ההפרש כבר הגיע ל-17 נקודות במהלך הרבע האחרון, לפני שהנבחרת איבדה ריכוז לקראת הסיום, הרומנים הורידו לשש וזה לא היה רחוק מלחמוק - אבל הנבחרת התעשתה ושמרה על המשחק אצלה ועל המאזן מושלם עד כה בקמפיין, במשחק מפוזר מאוד, כששתי הנבחרות איבדו יחד 39 כדורים (ישראל 17, רומניה 22).
עוד קלעו לישראל: ג'ייק כהן 14, ים מדר ותמיר בלאט 10 (7 אסיסטים) , רפי מנקו 7, גיא פניני 5, ספנסר וייס, יפתח זיו ותומר גינת 4 כ"א, בן קארטר 3.
המאמן קטש אמר בסיום: "לא היה משחק הכי גדול וגם לא הכי יפה לעין. מיהרנו קצת, לא הנענו את הכדור כמו שצריך, יכולנו להעניש עם יותר זריקות פנויות, אבל חשוב לעבור את המשחקים האלה. גרמנו להם להרבה איבודי כדור, הגארדים שלנו עשו עבודה טובה, רומן (סורקין) בחצי השני הראה למה הוא מסוגל, הפוטנציאל שלנו אף פעם לא היה מוטל בספק. אהבתי מאוד את האנרגיות והמחויבות, זה מה שניצח לנו את המשחק. יהיה יותר קשה מול הספרדים, אנחנו נצטרך לשחק הרבה יותר טוב. זה לא פשוט להגיע לחלון שהמשחקים בו לא קובעים, אבל ברוח של הנבחרת כולם רוצים לנצח. היה לי מאוד חשוב לשתף את כל ה-12 שחקנים, הם מבינים שהם יצטרכו לשחק הרבה יותר טוב מול ספרד".
5 צפייה בגלריה
עודד קטש בתדרוך בפסק זמן
עודד קטש בתדרוך בפסק זמן
עודד קטש בתדרוך בפסק זמן
(צילום: FIBA photos)
סורקין עצמו אמר: "באופן אישי אני מאוד שמח, החברים מצאו אותי במקומות הנכונים, אז הקרדיט להם. ניצחנו ולא במשחק גדול שלנו אבל הניצחון זה הכי חשוב. יש אנרגיות טובות, כולם חברים טובים, ופשוט כיף לשחק. זה כבוד גדול לשחק עם פניני, כיף ללמוד ממנו, אני מנסה ללמוד מה שאני יכול. הצוות עושה עבודה נהדרת בהכנות שלנו, אני מנסה להישאר מפוקס ולהקשיב לתוכנית המשחק שלנו, אנחנו צריכים להביא את האנרגיות למשחק מול ספרד".
5 צפייה בגלריה
כהן וסורקין במאבק על כדור
כהן וסורקין במאבק על כדור
כהן וסורקין (משמאל) במאבק על כדור
(צילום: FIBA photos)

מהלך המשחק

שלוש הדקות הראשונות לא סיפקו יותר מדי כדורסל ובעיקר איבודים, כשישראל הוליכה 0:4. מהרגע שהרומנים עלו על הלוח עם שלשה של מצ'יוקה, הכל השתנה. מנקו עם שלשה וג'ייק כהן שקלע פעמיים העלו את הנבחרת ל-8:12. המחליפים של קטש רצו 0:8 בדקות האחרונות של הרבע והעלו את הפער ל-10, 12:22, אבל שלשה של ניקולסקו מיזערה נזקים ובסיום הרבע הראשון 17:22 לישראל.
5 צפייה בגלריה
תומר גינת בפעולה
תומר גינת בפעולה
תומר גינת בפעולה
(צילום: FIBA photos)
שלשה של בוגדאן פופה הורידה את ההפרש ל-2 בלבד אבל ג'ייק כהן עם ארבע נקודות רצופות מהקו העלה חזרה ל-20:26. הרומנים עוד ניסו להישאר קרובים אבל תמיר בלאט עם שלשה ואסיסט לשתיים של מנקו ואחר כך עוד שתיים שלו ושתיים של כהן מהעונשין עשו 27:36. ים מדר עלכה מהספסל והצטרף ללחץ בהגנה ולשטף הטוב בהתקפה עם חטיפה וליי אפ שהלו את ההפרש ל-10. הנבחרת שמרה על מתח גבוה וסל של ספנסר וייס קבע את תוצאת הההפסקה שעמדע על הפרש שיא של 14 - 31:45 לישראל בסיום המחצית.
5 צפייה בגלריה
פניני במאבק על כדור
פניני במאבק על כדור
פניני במאבק על כדור
(צילום: FIBA photos)
שלשה של פופה פתחה גם את הרבע הזה והרומנים המשיכו טוב יותר את היציאה מחדר ההלבשה והורידו את ההפרש ל-7. כהן עם ארבע רצופות ובהמשך מהלך האלי הופ אדיר של תמיר בלאט ורומן סורקין עשה 41:51 לנבחרת. הטווח שבין 7 ל-10 נקודות נשמר כל הזמן, כששתי הנבחרות מאבדות המון כדורים, עד שארבע נקודות רצופות של סורקין סגרו את הרבע השלישי ב-49:62 לישראל.
הנבחרת פתחה חזק את הרבע האחרון ושלשה של גיא פניני הקפיצה את ההפרש ל-17 ושלחה את הרומנים לפסק זמן - 52:69. הרומנים התעוררו ורצו מאותו רגע 2:13, עד ל-71:65 בלבד. ישראל התייצבה, הידקה חזקה את ההגנה ושמרה על היתרון - בסיום 71:79 לנבחרת.
פורסם לראשונה: 18:26, 19.02.21