ההפסד 88:68 שספגה הפועל תל אביב אמש (ראשון) בגן נר מגלבוע/גליל הוא כמובן לא התבוסה הקשה הראשונה של הקבוצה בשנים האחרונות, אבל זה כן המשחק השלישי רק העונה, שבקושי והתחילה, שבו האדומים מובסים ב-20 הפרש או יותר. קדמו לו ה-91:71 במוקדמות ליגת האלופות מול באקן הדנית ו-93:63 במשחק אימון להפועל באר שבע.

זה לא רק ההפרש, אלא גם הדרך לשם. קבוצתו של יאניס קסטריטיס קלעה שלוש שלשות בלבד מתוך 21 ניסיונות (14 אחוזים), נחסמה לא פחות מ-10 פעמים על ידי שחקני גלבוע/גליל (שיא מועדון לחבורה של ליאור ליובין), ומסרה רק 12 אסיסטים.
5 צפייה בגלריה
יאניס קסטריטיס
יאניס קסטריטיס
קסטריטיס. הפסד מביך
(צילום: ראובן שוורץ)

למון ג'וניור ודיבלר על הכוונת

בהפועל ת"א אמנם ניסו לשנות אווירה מאז שנציג הבעלים הפרטיים, ידידיה רפפורט עזב, אבל מבינים שחייבים לבצע שינויים בסגל, הבעיה היא שעד שיגיע שחקן או שניים במקום הזרים (האופציות הראשונות לשחרור הם וולטר למון ג'וניור וג'ון דיבלר), ייקח זמן ולקבוצה מצפים שלושה משחקים ב-13 הימים הקרובים, אותם היא תצטרך להעביר ככל הנראה עם הסגל הקיים.
במשחק אתמול יאניס קסטריטיס הפתיע כשבחר שלא לפתוח בחמישייה עם למון ג'וניור, מה שלא ממש תרם לביטחון של הרכז, שגם ככה לא מוצא את עצמו מאז שנחת בישראל לפני מספר חודשים. כשכבר עלה לפרקט נראה מי שרק לפני תקופה לא ארוכה עוד נתן משחקים יפים בשיקגו בולס, כמו שחקן שעלה עכשיו מהנוער. הוא לא הצליח לעבור את החצי מספר פעמים, ולא היה צל של ספק כי ההחלטה לספסלו השפיעה עליו.
5 צפייה בגלריה
וולטור למון ג'וניור
וולטור למון ג'וניור
למון ג'וניור. מראים לו את הדרך החוצה?
(צילום: לילך וייס, מינהלת הליגה)
ללמון ג'וניור יש חוזה עד תום העונה, אבל אם במקרה יבקש לעזוב בקבוצה לא צפויים לעמוד בדרכו. יש לציין כי בקרוב קבוצות ה-NBA כבר יחלו בגיוס שחקנים למחנות האימונים לקראת העונה שייחלו בעוד שלושה שבועות, ואל תתפלאו אם לפתע הוא יעלה על טיסה וישוב לארה"ב. גם הגעגוע לשתי התאומות שלו שנולדו לפני פחות משנה ונשארו בבית משפיע עליו.
הסיטואציה עם ג'ון דיבלר יותר בעייתית. אתמול הוא שיחק לראשונה אחרי שחזר מהפציעה שלו בכף הרגל, והוא לא היה נראה טוב. הקלע האמריקאי סיים עם 4 נקודות ב-14 דקות, ובאופן כללי לא הציג משחק אחד טוב, אפילו סביר, מאז שנחת בארץ. האדומים החתימו לאחרונה את דיבלר לחוזה עד תום העונה, וכדי להשתחרר ממנו הם ככל הנראה יצטרכו לשלם לו פיצוי, אלא אם כן הוא יקבל הצעה קורצת יותר ויבקש לעזוב.
5 צפייה בגלריה
ג'ון דיבלר, דניאל קופרברג
ג'ון דיבלר, דניאל קופרברג
דיבלר. לא נתן משחק אחד טוב באמת מאז שהגיע
(צילום: אורן אהרוני)
הציטוט שנתן בסיום המשחק, המאמן קסטריטיס היה לא פחות ממדהים: "זו תוצאה רעה מאוד אך גם הוגנת בהתחשב בהבדלי הרמות בין הקבוצות". עוד אמר היווני: "ברור שיש לנו בעיות בהתקפה ובהגנה, צריך להיות עיוורים כדי לא לראות את זה, אבל אנחנו נפתור אותן עם אמונה, יחד עם עבודה קשה ויומיומית".

למדר אין סעיף יציאה ל-NBA

לא סתם רגע אחרי התבוסה הודיע ים מדר על כך שהוא אינו מושך את שמו מדראפט ה-NBA, ומחכה לראות אם וכאשר אחת מהקבוצות תבחר בו ב-18 בנובמבר. מדר וסביבתו מבינים שבהפועל ת"א הנוכחית הוא יתקשה מאוד להצליח והמניות שלו צפויות רק לרדת.
לשני הצדדים ברור כי אם אכן מדר ייבחר, וההערכות מדברות כרגע על אמצע הסיבוב השני, הוא יטוס לארה"ב לנסות את מזלו במחנה של הקבוצה שבחרה בו, ולהשתלב בסגל שלה או לפחות לקבל חוזה בקבוצת הבת בליגת הפיתוח עם אופציה לקפוץ כיתה בהמשך.
5 צפייה בגלריה
ים מדר
ים מדר
מדר. חולם אמריקה
(צילום: ראובן שוורץ)
בחוזה שחתם מדר עם האדומים כשהיה בן 16 הצדדים לא באמת חשבו על אופציית יציאה ל-NBA ולכן אין סעיף כזה בהסכם. כעת נוצרה בעיה מסוימת, מכיוון שעל הנייר הפועל ת"א לא מחויבת לשחררו, אלא אם כן תקבל פיצוי שיכול להגיע עד ל-750 אלף דולר מהקבוצה שתבחר ברכז בדראפט ותרצה לראות אותו בשורותיה כבר העונה.
אם בסביבתו של מדר יראו שהאדומים מערימים קשיים, למרות מערכת היחסים המאוד טובה בין הצדדים, הם לא יפחדו לפתוח בהליכים משפטיים על מנת להשיג את השחרור המבוקש.