מכבי תל אביב ספגה הפסד שני תוך פחות מ-48 שעות אחרי שהערב (שבת) הצהובים נכנעו 91:85 להפועל אילת בחוץ. האלופה הישראלית הגיעה במומנטום רע לאחר ההפסד מתסכל לבאיירן מינכן, ונראה שהשחקנים לא ממש התאוששו ממנו.
זה היה המשחק הביתי הראשון של אילת מול קהל, וכל 300 הכרטיסים שהוצעו נחטפו מיד. האוהדים שהגיעו לאולם ראו את הקבוצה שלהם שוטפת את הפרקט, חוגגת בצבע וכבר ברבע השני עולה ל-18 נקודות יתרון. מכבי עוד חשבה על קאמבק, אבל רצונות לחוד ומציאות לחוד.
3 צפייה בגלריה
פראתר ושולדבראנד
פראתר ושולדבראנד
פראתר ושולדבראנד
(צילום: אורן אהרוני)
3 צפייה בגלריה
ג'ון דיברתולומאו
ג'ון דיברתולומאו
דיברתולומאו. אכזבה למכבי
(צילום: עוז מועלם)

קייסי פראתר היה מצוין עם 23 נקודות וג'ו רגנלד ניהל את המשחק של האילתים עם 15 נקודות ו-13 אסיסטים. ג'וש ניבו שלט מתחת לסל עם 15 נקודות ו-11 ריבאונדים, כשאף אחד מהגבוהים של האורחת הצליח לעצור אותו. בצד החיובי, עומרי כספי שב לסגל ורשם כמעט 10 דקות.

מהלך המשחק

ג'ונס קלע את הנקודות הראשונות במשחק מהקו, קרטר פתח עם שלשה, פראתר קלע בצבע ואלי הופ אדיר של ניבו קבע יתרון 2:7. אסיסט גדול של ג'ונס לבראיינט הכניס את הצהובים לעניינים וכהן קלע מבחוץ, אבל פראתר וקרטר החזירו את ההובלה למארחים, 7:12. ז'יז'יץ' ודרגאן בנדר קירבו את האלופה ובלייזר השלים מהפך בסל ועבירה, אבל דאנק של פראתר החל ריצת 0:12, ניבו ריחף לעוד אלי הופ גדול ושלשות של בראון ופראתר קבעו פער דו-ספרתי, 14:24. בלייזר וניבו החליפו קליעות עונשין ועומרי כספי עם 4 נקודות רצופות – כולל דאנק במתפרצת אחרי חטיפה – צימק ל-26:20 אחרי 10 דקות.
כספי המשיך את התנופה עם אסיסט יפה לז'יז'יץ', אבל שלוש חטיפות שהובילו לשלושה ליי אפים של רועי הובר ורגלנד פתחו פער דו-ספרתי, טיילר דורסי קלע נקודות ראשונות אלא שאלי הופ שלישי של ניבו ושלשה של פראתר החם – בטרם ירד לנוח עם שלוש עבירות - קבעו 24:37. ז'יז'יץ' קלע עוד סל בצבע, בעוד ניבו המשיך את החגיגה בצד השני וביחד עם יהונתן שולדבראנד שקבר שתי שלשות הגדיל את הפער ל-29:47. סלים של ז'יז'יץ' ודורסי – שלקח אחריות אחרי שג'ונס נפגע בקרסול - שלחו את אריאל בית הלחמי לפסק זמן, קרטר קלע בצד השני אבל דורסי הוסיף שלשה וטי.ג'יי קליין בפוסט אפ מוצלח הוריד ל-49:38. קרטר הביא את אילת ל-50, בלייזר קלע סל קל במעבר אבל רגלנד בחדירה יפה שלח את המארחת לחדר ההלבשה ביתרון 40:52.
3 צפייה בגלריה
פראתר
פראתר
פראתר. משחק אדיר
(צילום: אורן אהרוני)
ג'ונס חזר לשחק אחרי טיפול וקלע את 2 הראשונות של המחצית השנייה, בלייזר ובראון החליפו שלשות, ז'יז'יץ' עבד יפה בצבע אבל רגלנד בחדירות נהדרות שמר על היתרון, 49:61. בראיינט קבר שלשה במעבר ואחרי שפראתר קלע סל ראשון מאז תחילת הרבע השני, הוסיף אקס-אילת סל קל בצבע, 63:55. הובר סידר לקרטר קרש-סל, אבל כהן בגג גדול ושלשה קשה המשיך לנגוס בפער, 66:60. פראתר ניסה לשנות את המגמה, כספי הגיב בצד השני אבל הובר חטף לדיברתולומאו ושולדבראנד סגר את הרבע בשלשה, 62:71.
כספי תיקן החטאה של עצמו, דורסי וכהן הוסיפו שלשה, אבל קליעות קשות מאוד מעבר לקשת של בראון ופראתר בסוף שעון הזריקות שמרו על הפער, 70:77. ז'יז'יץ' אסף עוד 2 מריבאונד התקפה, אילת ענתה בהתקפה של 5 נקודות (שלשה של שולדבראנד, עבירה על פראתר הרחק מהכדור ופולו דאנק של ניבו) והטבעה של ז'יז'יץ' הורידה ל-82:74 באמצע הרבע הרביעי.
דורסי קיזז עוד 3 נקודות בקליעת עונשין ומחצי מרחק, הצהובים העבירו הילוך בהגנה וג'ונס מהפינה קירב אותם ל-82:80 בלבד. בראון עצר ריצת 0:8 בחדירה טובה, בראיינט, שולדבראנד ודורסי החטיאו מבחוץ ורגלנד קבע 80:85 מהקו, דקה וחצי לסיום. דורסי החטיא מחצי ריבאונד, לקח את הריבאונד של עצמו והוציא לבראיינט, אבל גם הוא החטיא. רגלנד סחט כמעט את כל השעון ולפני סיומו קלע ליי אפ קשתי, ג'ונס איבד ובראון סגר עניין מהקו, 80:89, 19 שניות לסיום. דורסי עוד חדר טוב בצד השני ואחרי החטאות מהקו של רגלנד צלף מבחוץ, אבל זה היה מעט מדי ומאוחר מדי, 85:91 בסיום לאילת אחרי קליעות עונשין של פראתר.
פורסם לראשונה: 18:15, 27.02.21