קצת לפני שהעונה הסדירה בליגת העל בכדורסל תסתיים, הפועל ירושלים תארח מחר (חמישי, 21:15) בפיס ארנה את מכבי תל אביב במשחק שעשוי להיות קרב ישיר על המקום הראשון בטבלה ואירוח הפיינל פור.
נעשה סדר. מכבי ת"א נמצאת במקום הראשון בטבלה עם מאזן של 23 ניצחונות ומתחתיה הפועל ירושלים עם מאזן של 21 ניצחונות. אבל, המאזן בין השתיים עומד על 2:1 לטובת הצהובים ונותרו עוד שני משחקים עד לסיום העונה הסדירה, כולל המפגש מחר, כך שניצחון של האדומים עלול לסבך את המצב בטבלה עם מאזן פנימי בין שתיהן של 2:2.
2 צפייה בגלריה
דני אבדיה, סולימאן בריימו
דני אבדיה, סולימאן בריימו
מחר הם שוב נפגשים
(צילום: אורן אהרוני)
אז מה הפועל ירושלים צריכה כדי לסיים בכל מקרה במקום הראשון?
קודם כל לנצח, אבל, זה רק לא מה שיספיק. במידה והפועל ירושלים תנצח את המשחק האחרון מול הפועל חולון ומכבי ת"א תפסיד לראשל"צ, כך שיהיה להן את אותו המאזן בדיוק, כולל הפנימי. מה שיעביר אותנו להפרשי הסלים בין השתיים. הצהובים ניצחו במפגש הראשון ב-16 הפרש ואת המפגש השלישי ב-6 הפרש, הפועל ירושלים רשמה ניצחון ב-11 הפרש, ובחישוב מהיר - שחקניו של עודד קטש יצטרכו לנצח ב-10 הפרש ומעלה, אבל, שוב יהיה שוויון ביניהן מה שישלח אותם להסתכל על הפרש הסלים הכללי שעומד נכון לעכשיו על 408 לטובת הצהובים ו-251 לאדומים. אז כדי שירושלים תוכל להתברג למקום הראשון היא תצטרך לנצח במעל ל-12.
הפועל ירושלים אמורה להגיע בסגל מלא, תמיר בלאט שקיבל מנוחה במשחק האחרון מול מכבי ראשל״צ ישחק הפעם. מהצד השני, מי שחוזר לסגל של יאניס ספרופולוס הוא קווינסי אייסי. היחיד שייעדר הוא פרדריק בורדיון שעדיין לא לקח חלק במשחקים בעקבות פציעה.

2 צפייה בגלריה
יאניס ספרופולוס
יאניס ספרופולוס
יאניס ספרופולוס
(צילום: עוז מועלם)
"הניצחון תמיד חשוב לנו, בטח מול מכבי", אמר עוזר המאמן של הפועל ירושלים, יונתן אלון. "אבל מבחינתנו זה עוד דרך לעשות צעד קדימה באיך שאנחנו משחקים. אני רואה שאנחנו קבוצה מאוד שונה, חשבנו שיש לנו פריבילגיה כשהחזרנו את כולם לסגל אבל אז היינו צריכים לעשות כמה שינויים, אבל אנחנו יודעים מה אנחנו צריכים לעשות עם השחקנים שנמצאים. ברור שהיה עדיף לנו לחזור לשחק עם קהל אבל אם זה או זה או כלום, אז אני מאושר שיש לנו את ההזדמנות הזאת".
עידן זלמנסון ראיין את ג׳ון הולנד כדי לשמור על כללי הריחוק שאמר: "זה עוד משחק, אנחנו צריכים להמשיך להשתפר כקבוצה. הפלייאוף עוד מעט מתקרב אז זה חשוב מבחינתנו, אז המשחק מחר זה עוד צעד כדי להיות טובים יותר. למדנו מה עשינו לא טוב במשחק האחרון מולם, ואנחנו נמשיך להשתפר".
מאמן מכבי ת"א, יאניס ספרופולוס: "יש לנו משחק חוץ חשוב, אנחנו יודעים את חשיבות המשחק. אנחנו צריכים להיות יותר מרוכזים ולעקוב אחרי תכנית המשחק שלנו, בגלל שירושלים היא קבוצה טובה מאוד. אם לא נעקוב אחרי תכנית המשחק שלנו יהיה לנו קשה להישאר במשחק".