מינהלת ליגת העל בכדורסל בשיתוף עם מינהלת הכדורגל ביקשה פגישה דחופה עם שר האוצר לגבי רשת הביטחון לקבוצות לקראת העונה הבאה, כשברקע צפויה להתקבל החלטה שלא לפצות את הקבוצות על ההכנסות ממינויים וקהל במשחקים במסגרת האירופית.
המינהלת ביקשה סכום של כ-25 מיליון שקל פיצוי על העונה הנוכחית, כשנכון לעכשיו האוצר מעוניין לתת סכום מזערי של פחות מ- 5 מיליון שקל. לגבי העונה הבאה, המינהלת הציגה בעזרת הקבוצות את הפגיעה הכלכלית של כל קבוצה במידה שלא יתאפשר להכניס קהל למגרשים, כשהסכום שהוצג לאוצר עומד על 60 מיליון שקל. הסכום שהאוצר הסכים לשלם עומד על כ-30 מיליון שקל ויתחלק בין 12 הקבוצות, אבל לא בצורה שווה.
1 צפייה בגלריה
שמעון מזרחי ושמואל פרנקל
שמעון מזרחי ושמואל פרנקל
מזרחי ופרנקל
(צילום: אורן אהרוני)
כל קבוצה למעשה תקבל מתוך ה-30 מיליון את הסכום שמגיע לה לפי ההפסד הצפוי שלה מהיעדר קהל. לצורך העניין, מכבי ת"א מוכרת כל עונה בממוצע כ-10,000 אלף מינויים, לכן סכום הפיצוי שלה יהיה גבוה משאר הקבוצות. הקבוצה השנייה שתקבל סכום גבוה היא הפועל ירושלים, שמתקרבת ל-8,000 מינויים.
בנוגע לפיצוי של הקבוצות שמשחקות במסגרת האירופית, נכון לעכשיו האוצר לא מוכן להזרים כספים על מפעלים שלא קשורים לליגה הישראלית. הטענה המרכזית לכך היא העובדה שייתכן שלא יתקיימו בכלל מפעלים אירופיים זאת מאחר שהשערים של ישראל סגורים לתיירים, ויש חובת בידוד של 14 יום, וכך גם במדינות אחרות שכרגע מסרבות לקבל אזרחים ישראליים בשל ההתפרצות הקורונה המחודשת במדינה. מצב זה לא צפוי להשתנות בקרוב.