הרבה סימני שאלה מלווים כבר מהרגע הראשון את עונת 2020/21 ביורוליג בגלל תעלולי הקורונה. הרי כאבי הראש בפניהם עמדו המארגנים וראשי הקבוצות, כאשר הפסיקו את העונה הקודמת בעיצומה אחרי 28 מחזורים, לא נעלמו לשום מקום. מי יודע כמה זמן זה יימשך ומה יהיו ממדי התחלואה בכל אחת מהמדינות?
ובגלל המצב החמור בישראל, אי הוודאות עצומה. אפילו קבוצה כמו אלבה ברלין, לה יחסים מצוינים עם היריבה הישראלית, לא התלהבה לבוא לכאן. לא קל להחזיק ספורטאים בבידוד, לאסור עליהם יציאות מהבית או מהמלון ועוד אינספור גזירות הכרחיות. "זו רשימה שלא נגמרת", אמר לי חבר ממדריד.
5 צפייה בגלריה
כריס ג'ונס מתלהב בהיכל
כריס ג'ונס מתלהב בהיכל
אחד רשם בכורה טובה, השני פחות. כריס ג'ונס ואנטה ז'יז'יץ'
(צילום: עוז מועלם)
5 צפייה בגלריה
סקוטי ווילבקין
סקוטי ווילבקין
קשה לו בלי קהל. יאניס ספרופולוס
(צילום: עוז מועלם)
כרגע מכבי ת"א נמנית על אלה שפתחו עם נחיתות, מול יציעים ריקים. עבור הצהובים זה עונש קשה במיוחד: השחקנים מאבדים משמחת המשחק, המאמן היווני יאניס ספרופולוס התחבר מאוד לקהל בת"א, ובראש וראשונה ניצבת ההנהלה שכבר נכנסה לגירעונות גדולים שעלולים להגיע לממדים שקשה יהיה להתמודד איתם.
מתי מכבי ת"א פתחה עונה ללא אפילו מבחן בינלאומי אחד? לאורך השנים היא השתתפה בהמון טורנירים בינלאומיים ברחבי היבשת ואף קיימה מסעות משחקים בארה"ב. בדרך כלל, אחרי פגרת קיץ, כאשר השחקנים מגיעים עם המון חלודה, הם זקוקים לתקופת הרצה כדי להיכנס לכושר. הפעם הכל נעשה בחאפ-לאפ, והשאלה היא מה תהיה ההשפעה. אין ספק כי הקבוצות שההכנה שלהן הייתה יסודית וארוכה יותר עשויות ליהנות מעדיפות על אלו שלא התכוננו כהלכה. ימים יגידו.
בינתיים, הצעד הראשון היה חיובי. לא משנה מי היריבה, גם אם זו אלבה ברלין - אחת החלשות העונה ביורוליג - כי ניצחון במשחק הבכורה תמיד חשוב, ויש לו לרוב משמעות ביחס למה שצפוי בהמשך. עוד מוקדם לדעת אם מכבי תהיה דומיננטית כמו בעונה שעברה, אבל בהתחשב כאמור בכך שההכנה כללה שניים וחצי משחקי הכנה שנערכו במחתרת נגד קבוצות מקומיות, אין על מה להתלונן.
5 צפייה בגלריה
אותלו האנטר
אותלו האנטר
אותלו האנטר מטביע מול יציעים ריקים
(צילום: עוז מועלם)
5 צפייה בגלריה
אנטה ז'יז'יץ'
אנטה ז'יז'יץ'
לא הרשים. אנטה ז'יז'יץ' בפעולה
(צילום: עוז מועלם)
מה שכן, כבר אפשר היה להתרשם מההשתלבות החיובית של שניים מהשחקנים החדשים: כריס ג'ונס שנתן כמה דקות נהדרות, ועוז בלייזר, הכישרון הגדול שהגיע ממכבי ראשל"צ. השניים הפגינו ביטחון כאילו הם כבר תקופה ארוכה בקבוצה, ולשניים היה חלק בבריחה הגדולה. בתחילה אלבה של אאיטו רנסס הוותיק (לו ימלאו בסוף השנה 74) ניצלה את ההגנה הרפויה של מכבי ת"א, אבל כאשר חל שיפור בהגנה גם ההתקפה החלה לרוץ.
ג'ונס הפתיע לא רק את אנשי מכבי ביכולת שהפגין, אלא גם את עצמו, ואליו הצטרף אנג'לו קלויארו שהמשיך בהסתערות שלו והופך לשחקן משמעותי בקבוצה, אחרי שבעונה שעברה כבר היה קרוב להיות מושאל לקבוצה אחרת.
ולמגפה אחרת: הפציעות. מכבי עוד לא התגברה עליה, ופתחה את העונה ללא שלושה שחקנים חשובים: יובל זוסמן, הקפטן ג'ון דיברתולומאו ועומרי כספי. יאניס מאמין כי בקרוב יעמוד לרשותו כל ההרכב. אשרי המאמן המאמין.
5 צפייה בגלריה
יובל זוסמן וסקוטי ווילבקין
יובל זוסמן וסקוטי ווילבקין
עדיין פצוע. יובל זוסמן
(צילום: עוז מועלם)
בכל מקרה, בשבוע הבא במוסקבה זה יהיה סיפור שונה, כי לא בכל משחק היריבה תהיה אלבה. מכבי ת"א תהיה זקוקה למשחק ענק של הסנטר הקרואטי אנטה ז'יז'יץ', שבמשחקו הראשון לא נראה טוב. העיקר שהכדורסל חזר.