התרגשות גדולה בעירוני נס ציונה אחרי הניצחון הדרמטי 80:81 על פארמה הרוסית בחצי גמר הפיינל פור של היורופקאפ, שקירב את המועדון 40 דקות בלבד מזכייה ראשונה והיסטורית בתואר אירופי. הכתומים יעשו זאת אם ינצחו מחר (ראשון, 21:00) בהיכל מנורה מבטחים את אוסטרוב הפולנית.
את ההתרגשות של הכתומים היה אפשר לראות כמה שעות כבר לפני המשחק, יו"ר הקבוצה, יניב מזרחי, צייץ בטוויטר "מתרגש כמו חתן", והוא התכוון לכך במלוא מובן המילה.
4 צפייה בגלריה
עירוני נס ציונה
עירוני נס ציונה
שחקני נס ציונה
(צילום: עוז מועלם)
מזרחי, בחליפה שחורה, ממש כמו חתן, התרוצץ במסדרונות ההיכל מהרגע שהאוהדים החלו להיכנס, וניסה לסדר את כל הפרטים האחרונים. מדי פעם שחרר אנחת רווחה, רק תיבת הצ'קים הייתה חסרה.
בסיום, כל ההתרגשות פשוט התפרצה החוצה עם בכי בלתי נשלט של מזרחי: "בשלשה של סלדן הרגשתי כאילו הלב שלי ירד למקומות שהוא בחיים לא היה בהם. וכשזה נגמר זה היה פשוט תחושה מהממת, התרגשתי מאוד".
4 צפייה בגלריה
יניב מזרחי
יניב מזרחי
יניב מזרחי
(צילום: אבי מועלם)
בנוסף למזרחי, את חצי הגמר הזה עטפו שני סיפורים מרגשים לא פחות, אלה של טל דן וסלדן. האמריקני הגיע עם מטען כבד על הגב כשהתעורר ב-6:30 בבוקר בעקבות עשרות אוהדות שקיבל מהן גילה כי חברו הטוב, טרנס קלארק בן ה-19, נהרג בתאונת דרכים בארה"ב. השניים הכירו בגיל צעיר, גדלו יחד בבוסטון ובקיץ האחרון התאמנו יחד. מדובר בטרגדיה נוראית, קלארק שחקנה של מכללת קנטאקי הגיש רק לפני מספר ימים את מועמדתו לדראפט, אחרי שחתם בסוכנות בה מיוצג לברון ג'יימס.
כשהתחיל המשחק סלדן שם הכל בצד, וידע שהוא חייב להקדיש את המשחק לחברו. 12 שניות לסיום הוא צלף שלשה אדירה, שלמעשה קבעה את הניצחון, וסיים את המשחק עם 24 נקודות. "וויין נמצא בתקופה מאוד טובה בזמן האחרון", אמר מזרחי בסיום. "הוא מסתגל לכדורסל האירופאי. הוא שחקן ברמות מאוד גבוהות וכולנו ידענו את זה. אני שמח בשבילו שהצליח לשים את המקרה המצער בצד ושהוא באמת בא ונלחם בטירוף כמו אריה".
4 צפייה בגלריה
וויין סלדן בפעולה
וויין סלדן בפעולה
וויין סלדן
(צילום: עוז מועלם)
דן, שהיה בספק למשחק אחרי שגובס בידו, אמר לאנשי הקבוצה שהוא לא מתכוון לוותר על המעמד הזה ועלה לשחק עם חבישה. אם זה לא מספיק, ברבע השני הוא קיבל מכה בראשו מה שגרם לו לדמם בצורה משמעותית. בעקבות הרצון לתפור את דן בבית החולים על מנת שלא לפגוע אסתטית בפנים, ומתוך הרצון של הפורוורד לחזור לשחק בכל מחיר, החליטו שעדיף להשאיר את התפרים לשלב מאוחר יותר ולבינתיים הדביקו את הפורוורד עם סיכות מהדק וחבישה. מיד עם תחילת המחצית השנייה דן כבר עלה לפרקט בהתלהבות ועשה את שלו. "טל רושם סיפור היסטורי לעצמו, לילדים, לנכדים ולכל נס ציונה", המשיך מזרחי. "כמו סלדן, הוא אריה אמיתי וכתב היום את סיפור חייו". דן צפוי לשחק במעמד הגמר, אך אחרי זה יקבל מנוחה ממושכת בעקבות הפציעה בידו, ועלול לגמור את העונה.
4 צפייה בגלריה
טל דן ובראין אנגולה
טל דן ובראין אנגולה
דן. עם יד אחת ותחבושת על הראש. טל דן
(צילום: עוז מועלם)
במועדון לא שכחו לתת קרדיט לקהל, שבפעם הראשונה מאז שהמועדון עלה לליגת העל הגיע למספרים של מעל ל-2,500 אוהדים במשחק. "מעולם לא ראיתי כמות קהל כזאת, אנחנו צריכים את הקהל בגמר ובכמויות יותר גדולות, כל נס ציונה צריכה להגיע למשחק הזה, אף אחד לא נשאר בבית", סיכם מזרחי.