שאגות השמחה בסיום המשחק אתמול (חמישי) בין מכבי תל אביב לריאל מדריד (84:86) רק סימלו כמה כל ניצחון חשוב עבור הצהובים בסיבוב השני ביורוליג. בטח כשהם במאזן 11:10 במפעל ומנסים לשמור על הסיכויים להעפיל לשמונה הראשונות.
הנדנדה ביכולת של טיילר דורסי העונה המשיכה גם אתמול. בכל פעם הוא מצליח להציג משחק אחד טוב ואז נעלם או מציג יכולת פושרת במחזור שלאחריו. לא בפעם הראשונה הוא גם מחפה על יכולת קליעה פחות טובה של סקוטי ווילבקין וסוחב את הקבוצה על כתפיו במקומו. למזלם של הצהובים, הפעם זה היה הערב המוצלח של דורסי שסיים עם 30 נקודות (שיא קריירה ביורוליג) ומדד 36 - הכי גבוה בקבוצה.
3 צפייה בגלריה
טיילר דורסי
טיילר דורסי
"היה לנו שבוע ארוך". דורסי
(צילום: ראובן שוורץ)
3 צפייה בגלריה
אנג'לו קלויארו
אנג'לו קלויארו
ווילבקין וקלויארו חוגגים. המקום השמיני עדיין בר השגה
(צילום: ראובן שוורץ)
"אני לא שולט בזה, המאמן מקבל את ההחלטות ואני צריך להיות מוכן לשחק בדקות שאני מקבל", אמר דורסי בסיום. "אני לא יודע אם זו נוסחה כשאני קולע הרבה אז מכבי מנצחת, זו גם לא שאלה שאני צריך לענות עליה. היה לנו שבוע ארוך עד המשחק הזה, באתי בכל אימון לעבוד וללמוד. זו התוצאה. יכול להיות שאני אקבל פחות דקות במשחק הבא, אבל אצטרך להיות יותר יציב".
בגזרת החוזרים מפציעה. עומרי כספי לא שיחק ולא הגיע להיכל מאחר והוא סבל מכאבי בטן. יובל זוסמן, שבמשחק שעבר מול באסקוניה הראה ניצוצות של חזרה ליכולת הרגילה שלו, שוב חזר לסורו עם שורה סטטיסטית כמעט וריקה. בקצת יותר מ-14 דקות רשם אסיסט בודד אחד (ללא נקודות או ריבאונדים). לעומתו, ג'ון דיברתולומיאו, ניצל טוב את 13 הדקות שיאניס ספרופולוס נתן לו עם 7 נקודות וחטיפה אחת. בקבוצה כמובן היו רוצים לקבל תפוקה רחבה יותר מהשניים, וגם מכספי שהציג במשחקים האחרונים ביורוליג בעיקר קושי בהתמודדות עם האינטנסיביות.
3 צפייה בגלריה
ג'ון דיברתולמאו
ג'ון דיברתולמאו
ניצל טוב את הדקות שקיבלת מספרופולוס. דיברתולומיאו
(צילום: ראובן שוורץ)
"אנחנו בכיוון טוב", אמר דיברתולומיאו. "לנצח את ריאל מדריד זה תמיד קשה ואנחנו שמחים שהצלחנו להשיג את הניצחון הזה. ברבע הראשון הכדורים נכנסו ונתנו להם להרגיש בנוח. שינינו ברבע השני את האגרסיביות וזה מה שעזר לנו והזין לנו מחדש את האנרגיה. אנחנו צריכים להתחיל משחקים טוב יותר הגנתית".
לפי החלטת הממשלה, ליגת העל בכדורסל תחזור לפעילות עוד השבוע. אחרי שבועיים ללא משחק של הצהובים בזירה המקומית, שחקניו של ספרופולוס יארחו מחר (שבת, 18:10) את גלבוע/גליל. במועדון הצהוב מנסים למקד את הראש של השחקנים במשחק הליגה הקרוב אבל מודים שהמחשבות כבר נודדות לשבוע המשחקים הכפול ביורוליג: ביום שלישי יצאו למשחק חוץ מול פנרבחצ'ה וכעבור יומיים יארחו את אנאדולו אפס בהיכל מנורה מבטחים.