אחד מאבני הדרך המרכזיים בכדורסל הישראלי, משה (מוסה) דניאל, הלך היום לעולמו והוא בן 89 במותו. הלווייתו תתקיים מחר (שלישי) בשעה 17:00 בבית העלמין בקיבוץ חולתא.
דניאל, אביו של מוטי וסבו של שון, החל לשחק כדורסל בהפועל חיפה ומשם עבר למקווה ישראל, אז נתפס בעינו של מיכה שמבן, מייסדה של הפועל חולון. דניאל היה שותף למשחקה הראשון של הקבוצה מאז ומעולם (בכ"ט בנובמבר 47'), כיכב בה, אבל גם עבר לאחר מכן לגליל עליון, מעיין ברוך, אשדות יעקב לפני שחזר שוב לחולון, עיר בה התגורר עד יום מותו. בין השאר לבש את המדים הלאומיים של נבחרת ישראל בין במשך שלוש שנים (1952-54).
1 צפייה בגלריה
דניאל
דניאל
דניאל. מהסמלים הגדולים של הפועל חולון
(צילום: קובי קואנקס)
קריירת המשחק שלו הסתיימה ב-1961, אבל אז החל מסע האימון שלו ברחבי הארץ. הוא הדריך לאורך השנים את אליצור ת"א, הפועל ת"א, פלמחים ושער הנגב, לפני שחצה את הקווים לכדורסל הנשים. מלבד אימון הנבחרת הלאומית, גם עזר לקדם את הענף ואימן את הפועל ת"א, אליצור ת"א, מכבי ת"א, הפועל חולון, אליצור פ"ת, בני יהודה והפועל ירושלים, קבוצתו האחרונה.
בראיון ל"ידיעות חולון" ב-2011 סיפר איך הכניס את מוטי בנו לכדורסל: "הוא היה מתלווה אלי כל שבת לאימון קבוצת הנשים שהדרכתי בווינגייט. היה נרדם בדרך, ישן, קם. מה עוד שפה בחולון הייתה אווירה של כדורסל. היה את ישראל אלימלך, אבי 'כושי' מאור, ניב בוגין, עופר יעקובי. הוא החליט ללכת לזה. אני לא עזרתי לו, אבל גם לא הפרעתי. הדבר היחידי שהייתה לי קצת יותר מעורבות זה במעבר שלו למכבי ת"א. זוכר שאמרתי לו שאם כבר, אז שיילך עד הסוף. מכבי הייתה הטופ של הטופ, אז זה אפילו היה יותר בולט".