אכזבה גדולה בהפועל ירושלים אחרי ההפסד הכואב אתמול (רביעי) 92:65 לסן פבלו בורגוס במסגרת רבע גמר טורניר הפיינל 8 בליגת האלופות של פיב״א באתונה.
לאורך הקדנציה הנוכחית של עודד קטש בבירה, מלבד שתי הזכיות בגביע המדינה, הקבוצה לא הצליחה עד כה להגיע למשחקי נוקאאוט חשובים על תואר עם הכנה אידיאלית מקצועית ומנטלית. זה התחיל בעונה שעברה בהפסד ברבע הגמר לטנריפה והמשיך לחצי גמר הפיינל-פור בסיום עונת 2018/19 עם ההפסד למכבי ראשל״צ, לה גם הפסידו הירושלמים באותה העונה בחצי גמר הפיינל פור. לראשונה הזאת יש לצרף גם את התבוסה אתמול.
4 צפייה בגלריה
אייל חומסקי במסיבת העיתונאים
אייל חומסקי במסיבת העיתונאים
אייל חומסקי. "זה הזמן לחבק אחד את השני"
(צילום: עמית שאבי)
בהפועל ירושלים אולי לא מודים בזאת בפומבי, אבל בשיחות סגורות נאמר שבמידה ולא הייתה מתפרצת הקורונה והמומנטום לא היה נעצר באמצע העונה שעברה, במקרה כזה קטש ככל הנראה לא היה נשאר לאמן בבירה אחרי האכזבה והכישלון בסיום עונת הקורונה. הנסיבות המקלות והחיבור עם ראשי המועדון השאירו אותו לעונה נוספת, אך לא בטוח שעוד הפסד מסוג זה יעבור בשקט.
מי שמיהר להוציא הודעה מרגיעה לאוהדים היה אחד מבעלי הקבוצה, אייל חומסקי, שקיבל לא מעט הודעות מאוהדים זועמים ומאוכזבים. "זה ערב קשה ומבאס", הודה חומסקי. "כמה אתם חסרים, מבטיח לכם שאנחנו הולכים ללמוד מכל מה שקרה כאן, אנחנו נצא מחוזקים, אני מבין שקשה מאוד לכל אחד מאיתנו אבל זה הזמן לחבק אחד את השני, ללמוד מטעויות וללכת לעונה חדשה בכל הכוח. אני מבטיח לכם שכל האנשים בקבוצה לא יישנו כמה לילות כדי לתקן את מה שצריך לתקן".
4 צפייה בגלריה
אלכס רנפרו מול תמיר בלאט
אלכס רנפרו מול תמיר בלאט
תמיר בלאט מול אלכס רנפרו. משחק שירצה לשכוח
(צילום: Basketball Champions League)
החולשה של הפועל ירושלים התבטאה בכל פרמטר לעומת הקבוצה הספרדית. 16 אחוזים מהשלוש לעומת 38.5 אחוזים של היריבה. 18 איבודים לעומת 11 14 אסיסטים לעומת 25, 7 נקודות ממתפרצת לעומת 14, 6 נקודות מהזדמנות שנייה לעומת 12; 30 נקודות בצבע לעומת 44 ו-32 נקודות מהספסל לעומת 43.
השחקנים נראו מבולבלים ולא מרוכזים. שני הזרים החדשים שהגיעו לקבוצה בקיץ לא סיפקו את הסחורה - מלקולם היל רשם את הנקודות הראשונות שלו רק באמצע הרבע השלישי וטאריק פיליפ סיים עם שתי נקודות בלבד. עידן זלמנסון נשכח על הספסל, תמיר בלאט לא הגיע מוכן לרגע החשוב עם ערב איום אותו סיים עם אפס נקודות ו-6 איבודים. מי שנשלח להציל את המולדת עם החילוף הראשון של המשחק היה ניקוס פאפאס שחתם בקבוצה רק בשבוע האחרון ורק לתקופת הטורניר, הספיק להתאמן ארבע פעמים עם הקבוצה ולא שיחק כדורסל תקופה ממושכת בעקבות פציעות.
4 צפייה בגלריה
עודד קטש
עודד קטש
עודד קטש. "תחושה קשה"
(צילום: Basketball Champions League)
נכון שאין הרבה זמן לשינויים, בטח בעידן הקורונה, אבל עד ה-27 באוקטובר כשיתחיל שלב הבתים בליגת האלופות בירושלים יכולים וצריכים לחשוב מחדש איך הם רוצים שהקבוצה שלהם תראה בעונה הקרובה. פאפאס ולוקה מיטרוביץ', שגם הוא חתום רק עד לסיום הטורניר, צפויים לעזוב את הסגל. היחיד שיש לו בקבוצה אופציית יציאה בחוזה הוא היל. בהנהלה ובצוות המקצועי יחליטו אם לבצע שינויים מזעריים בציפייה לקבל כדורסל טוב יותר אחרי חזרת ג׳ייקובן בראון, אם בכלל. התקציב של הקבוצה ירד משמעותית בכ-30 אחוז לעומת העונה שעברה, מה שמקשה על תזוזות.
קטש עצמו אמר בסיום: "רצינו, בשביל הדרך המפוארת שעשינו בשנה שעברה. אבל זה היה יותר מדי מבחינתנו, בטח ביום כזה עם אחוזי הקליעה. זה הפסד קשה, התחושה קשה. רצינו לעשות את זה בשביל האוהדים בבית, הם לא רגילים לראות משחק כזה מאיתנו. אני באופן אישי ובשם כולם מצטער על הדרך ועל התוצאה. חייבים לצאת מזה מחוזקים, להסתכל קדימה, אני מאמין שייקח בין חודש לשישה שבועות לחזור לקבוצה שהיינו ולהגיע שוב למעמד הזה".