ספק אם מישהו האמין שהפועל תל אביב תגרום למכבי ת"א להיראות כל כך גרוע פעמיים תוך שלושה ימים, אבל החבורה של יאניס קסטריטיס, בניגוד לרוב האנשים, האמינה בעצמה וידעה שיש לה את הכלים כדי לפגוע בדיוק בנקודות התורפה של הצהובים. לא סתם הם כבר הובילו ב-17 הפרש במהלך משחק מספר 2 ברבע גמר הפלייאוף אמש (שלישי), ובסופו של דבר ניצחו "רק" 72:82 אחרי שהורידו את הרגל מהגז.
קסטריטיס הכין את קבוצתו בצורה מושלמת לסדרה. הוא יודע שלמכבי יש במקרה הטוב שמונה שחקני רוטציה בסגל, שאין לה רכז טבעי אחד ואם קבוצתו תלחץ היא תוכל לחטוף כדורים (15 חטיפות היו לה) ולעשות נקודות קלות. 23 איבודים היו למכבי אתמול בהיכל קבוצת שלמה, שיא שלילי בפלייאוף עבורה. האדומים ניצלו זאת נהדר והשיגו 27 נקודות מאותם איבודים. לצורך ההשוואה, הפועל איבדה 12 כדורים בלבד, ומכבי הצליחה להשיג מהם רק 8 נקודות.
3 צפייה בגלריה
ים מדר
ים מדר
המופע של מדר
(צילום: ראובן שוורץ)
הלחץ על כל המגרש בתחילת ההתמודדות, יחד עם השמירות הכפולות אחרי הורדת הכדרור הראשון של ווילבקין, טרפו את הקלפים מהפתיחה וגרמו לכאוס במשחק של הצהובים. ים מדר שוב מירר לווילבקין את החיים ובמחצית השנייה לכוכב הגדול של האורחת זה הספיק. אחרי שטען כי מדר ביצע עליו עבירה בחדירה לסל ולא קיבל שריקה, הגארד נצמד לשופט ניר מאירסון בצורה מאיימת וספג טכנית. זה לא הרגיע אותו, אז הוא קיבל טכנית מוצדקת נוספת, אותה נתן לו, בנוסף למאירסון, גם ספי שמש שרץ במיוחד מהצד שני של המגרש - הרחקה.
בהפועל דורשים שווילבקין יורחק מהמשחק השלישי והמכריע ביום חמישי בהיכל מנורה מבטחים, ונותנים כדוגמה את מה שהם בעצמם חוו עם ג'רל מקניל בדצמבר 2017, כשהורחק בדיוק באותן נסיבות במשחק הגביע מול בני הרצליה, ונענש בבית הדין בהרחקה משני משחקים. האירוניה היא ששניהם היו משחקי דרבי נגד מכבי (גביע וליגה). "נראה עכשיו אם לתובע האיגוד יש את ההגינות לבקש עונש זהה לווילבקין. הרי העבירה היא אותה עבירה. נגד ווילבקין עומד גם עונש עלתנאי מלפני כמה ימים אחרי שזרק בקבוק על אוהדי מכבי ראשל"צ", אמרו בהפועל ת"א. התובע, עו"ד טל אור, ראה את המשחק וגם את האירוע החמור. הוא יחכה לקבל את דו"ח השיפוט ואז יחליט כיצד לפעול.
3 צפייה בגלריה
סקוטי ווילבקין
סקוטי ווילבקין
מאירסון שולח את ווילבקין לחדר ההלבשה
(צילום: ראובן שוורץ)
בסיום המשחק הייתה התרגשות גדולה בהפועל ת"א, מכיוון שזה היה משחקו האחרון בבית של תומר גינת לפני העזיבה למטרופוליטנס 92 הצרפתית. אנשי המועדון הכינו מבעוד מועד טקס פרידה, אבל בתחילה גינת ניסה לגרום להם לבטלו, בכל זאת, העונה עוד לא הסתיימה ומחר כבר יש עוד דרבי. אבל ניסיונותיו כשלו, והוא הזיל דמעה במהלך הסרטון המרגש שהוכן לו. "זה היה יום אמוציונלי", הודה גינת. "הרבה מחשבות עוברות בראש, דרבי בבית ואם מפסידים זה משחק אחרון, צריך לשים הכל בצד ולעשות הכל כדי לנצח. זה מה שעשיתי, שמח שהקבוצה ניצחה, ונקווה לנצח עוד אחד בחמישי".
על האגרסיביות של קבוצתו בסדרה, אמר גינת: "זה חלק מסדרה, זאת הייתה הטקטיקה שלנו מהרגע הראשון. במשחק הראשון זה היה שם כל הדרך ובסוף זה התפקשש לנו. היו לנו כמה ימים להתאושש ולהרים את הראש. אני גאה בנו שידענו לבוא באנרגיות האלה ולקחת את המשחק הזה. הפנים קדימה". על השינוי בקבוצתו, שלאורך כל העונה נראתה לא יציבה, ואחרי פגרת הקורונה ביצעה שדרוג משמעותי, הוסיף הקפטן: "מאז שחזרנו מהפגרה אנחנו יותר מאוזנים, עשינו שני שינויים בסגל (ג'ורדן דייויס וטאליב זאנה), זה נתן לנו יציבות ורגליים בהגנה. המפתח שלנו היא ההגנה, אנחנו משחקים אגרסיבי ומנצחים משחקים".
3 צפייה בגלריה
תומר גינת
תומר גינת
ניצחון מסנסציה
(צילום: עוז מועלם)
הסנטר המחליף של האדומים, דניאל קופרברג, היה מעורב באירוע מכוער בסיום, כאשר בחר לזרוק כדור על דבוקת שחקני מכבי ת"א שבדיוק התאספה במרכז הפרקט. הכדור שלו פגע בטיילר דורסי ובמקום נוצרה מהומה. מהר מאוד הצדדים הופרדו.