הקלאסיקו של הכדורסל הישראלי לא סיפק יותר מדי סנסציות וגם לא משחק מותח ומסקרן והיה חד צדדי לחלוטין. בסיום הפועל ירושלים יצאה אתמול (שני) מהפיס ארנה עם תבוסה 100:76 למכבי תל אביב.
ההפסד הזה למעשה השאיר את ירושלים במקום השישי בטבלה עם מאזן של 13 ניצחונות לעומת 9 הפסדים, אבל הבעיה היותר גדולה של הקבוצה היא ההתפרקות בכל משחק בתקופה האחרונה. במשחק הקודם מול מכבי ראשל"צ היא הובסה ב-31 נקודות והפעם הצהובים הסתפקו ב-24 הפרש.
4 צפייה בגלריה
יונתן אלון
יונתן אלון
יונתן אלון
(צילום: אורן אהרוני)
בקבוצה היו נראים מאוד מאוכזבים בסיום, אבל הודו שלא ציפו למשהו יוצא דופן. רק בסוף השבוע האחרון המאמן הליטאי דאיניוס אדומייטיס פוטר ומי שהוצב במקומו על הקווים הוא עוזר המאמן יונתן אלון. אלון הספיק לערוך רק שני אימונים עם השחקנים ובקבוצה בטוחים שעם הזמן זה יראה טוב יותר.
"הקבוצה הזאת מספיק טובה כדי לשחק יותר טוב", אמר אלון בסיום. "אין קסמים בכדורסל, הסיטואציה הזאת לא הייתה אם הקבוצה הייתה משחקת טוב, זה לא דבר שמטפלים בשבוע או שבועיים. יש דברים הגנתיים שאני לוקח מהמשחק הזה, קיבלנו 30 נקודות בצבע, במשחקים הקודמים קיבלנו כמעט 60. ננסה לשמור על הצבע, יש עוד הרבה עבודה".
עידן זלמנסון הוסיף: "אנחנו משנים הרגלים וזה לא יקרה ביום. היום ראינו רצון גדול, אמנם זה עדיין לא שם, אבל הכנסנו דברים חדשים. זה ייקח כמה אימונים, נצטרך לבנות את זה ולהכניס את ההרגלים האלו. אני בטוח שנגיע לשם. יש אווירה טובה, נראה מה לא בסדר ונתקן את זה. אין משבר עצום, הכל בסדר. כל משחק לגופו, בכל משחק עשינו טעויות אחרות, נעבוד על זה. אנחנו בתהליך כרגע, זה ייראה הרבה יותר טוב. אני מסתכל ימינה ושמאלה בחדר ההלבשה ואני יכול להגיד שנהיה בבית העליון".
4 צפייה בגלריה
זלמנסון
זלמנסון
"אין משבר עצום, הכל בסדר". זלמנסון
(צילום: אורן אהרוני)
להפועל ירושלים נשארה הזדמנות להחתים שחקן אחד, אבל רק ישראלי, אחרי שסיימו את מכסת הזרים שלהם לעונה הקרובה עם צירופו של ריי מקאלום. בשל כך ההנהלה והצוות המקצועי שוקלים להחתים את יוגב אוחיון (33) עד לסיום העונה. הרכז עזב לאחרונה את הפועל חולון בהסכמה הדדית עם הקבוצה אחרי שלא קיבל דקות משחק. אוחיון שותף רק בשישה משחקים העונה בליגה וממוצעיו עמדו על 1.7 נקודות ו-0.7 אסיסטים ב-7.5 דקות בלבד על הפרקט. יש לציין שבשאר המשחקים שלא שותף הוא היה פצוע, כך שלא ברור באיזה כושר הפועל ירושלים תקבל אותו. בכל מקרה, השיקול להחתימו הוא מתוך גיבוי מחשש לפציעות בהמשך העונה, וכמו כן האפשרות לתת מנוחה לשאר השחקנים בקו האחורי.
מהצד השני, במכבי תל אביב מאוד שמחו לחזור למאבקים בליגה אחרי ההדחה המוקדמת ביורוליג ובעיקר שמחו מהיכולת של סקוטי ווילבקין, שלאורך כל העונה האירופית דשדש מבחינת יכולת מקצועית ומנטלית. אין ספק שבכל פעם שווילבקין רואה אדום, אם זה הפועל ת"א או הפועל ירושלים, הוא יודע לשים את הכל בצד ולתת מעצמו את האקסטרה. אפשר לראות את זה בצורה הטובה ביותר בעזרת הנתון הבא: ווילבקין הוביל את קלעי הצהובים בכל שבעת משחקי הליגה האחרונים נגד הפועל ירושלים עם 22.7 נקודות בממוצע, כאשר באף אחד ממשחקי הקלאסיקו שלו בליגה הוא לא ירד מ-18 נקודות. גם הפעם הוא לא אכזב וסיים עם 24 נקודות.
4 צפייה בגלריה
אנטה ז'יז'יץ' וסקוטי ווילבקין
אנטה ז'יז'יץ' וסקוטי ווילבקין
כשהוא רואה אדום, הוא מככב. ווילבקין לצד ז'יז'יץ'
(צילום: אורן אהרוני)
"אחרי שסיימנו את היורוליג, היה חשוב לנו לחזור לליגה במנטליות הנכונה", אמר יאניס ספרופולוס במסיבת העיתונאים לאחר המשחק. "ידענו שירושלים ינסו להגיב אחרי פיטורי המאמן אבל עם הריכוז שלנו בהגנה שלטנו במשחק והבאנו אותו לסטנדרטים שלנו".
על ווילבקין אמר ספרופולוס: "אני רוצה לתת קרדיט מיוחד לסקוטי, הוא קם עם כאבים בצוואר והוא היה בספק, הוא הראה איזה לוחם גדול הוא".
המאמן היווני המשיך: "יש לנו מוטיבציה כי אנחנו מאוכזבים מהעונה ביורוליג, רצינו יותר. היינו מאוד לא מרוצים שהעונה הטובה שלנו שנה שעברה נעצרה, והתחלנו את העונה הזאת עם תנאים רעים, הייתה לנו תקופה קצרה להתכונן. התנאים היו קשים מאוד, מקצועית לא יכולנו לעשות הרבה דברים, שיחקנו מעל 120 משחקים עם חודש הפסקה".
4 צפייה בגלריה
שחקני מכבי תל אביב חוגגים
שחקני מכבי תל אביב חוגגים
"שיחקנו מעל 120 משחקים עם חודש הפסקה". שחקני מכבי תל אביב חוגגים
(צילום: אורן אהרוני)
עוז בלייזר, שסיים את הערב עם 7 נקודות ו-8 ריבאונדים, הוסיף: "יש לנו שני יעדים מאוד חשובים, אנחנו צריכים להשאיר את עונת היורוליג מאחורינו. יש לנו עוד גמר גביע ורוצים גם לקחת את האליפות, כולם מחויבים ורוצים את זה".
גם בלייזר פירגן לווילבקין: "עד לפני שסיימנו את החימום לא ידעתי אם סקוטי ישחק או לא, הוא בקושי הצליח לסובב את הצוואר. הוא שחקן גדול, הוא סחב את הקבוצה באנרגיות. הוא מושך את האש, זה כיף לשחק עם שחקן שמושך כל כך הרבה אש".