העלייה במספר המקרים המאומתים בישראל בימים האחרונים גרמה לחששות מצד מספר שחקנים בליגת העל בכדורסל, כשבעוד שלושה ימים – ב-1 ביוני, הקבוצות ישובו להתאמן כרגיל לקראת חזרת העונה ב-20 ביוני.
אחד הקולות הבולטים בכל התקופה הזו של משבר הקורונה הוא פורוורד מכבי תל אביב ג'ייק כהן, שלא מפחד להביע את דעתו בטוויטר ופעם אחר פעם מבקר את החלטות מינהלת הליגה.
1 צפייה בגלריה
ג'ייק כהן
ג'ייק כהן
ביקר את מינהלת הליגה. ג'ייק כהן
(צילום: אורן אהרוני)
"רק מזכיר שליגת ווינר בודקת שחקנים לקורונה בתנאי שהם מראים סימפטומים", צייץ כהן. "זאת למרות הראיות שאחוז גדול מהנדבקים לא מראים סימפטומים. שמישהו בבקשה יעזור לי להבין איך זה הגיוני".
אחרי שמישהו טען בפניו שגם שאר האזרחים לא נבדקים אלא אם הם מראים סימפטומים, כהן צייץ בחזרה: "האם אזרחים רגילים משחקים כדורסל מקצועני ומחליפים זיעה עם זרים במשך שעתיים כחלק מהעבודה שלהם?"
על הטענה לפיה אי אפשר לבדוק את כל תושבי המדינה כל יום, הגיב השחקן: "נכון, אי אפשר לבדוק תשעה מיליון אנשים, אבל אפשר לבדוק את השחקנים לפני כל משחק. איך לא לדעת שום דבר על הידבקויות עדיף על לדעת חלק מהמידע?"
שחקן נוסף של הצהובים, סנדי כהן, שרק השבוע קיבל אזרחות ישראלית וצפוי לרשום דקות ראשונות בליגה, צייץ בנוגע להגבלות שמונעות מהשחקנים לצאת מביתם מלבד לאימונים ומשחקים: "אני מבולבל ולא מבין מה הופך אותנו לשונים מאשר כל אדם אחר בישראל".