תומר גינת ורפי מנקו יעלו הערב (רביעי, 19:00) לשחק בדרבי הישראלי בליגה הצרפתית (מטרופוליטנס - שאלון) כשהם עונדים סרטים שחורים על הגופיות שלהם לציון יום השואה.
"גם מרחוק לא שוכחים לציין יום כל כך חשוב ומשמעותי כמו יום השואה", אמר גינת. "היה לנו חשוב לעלות למשחק עם סממן בשביל להגביר את המודעות ליום הזה ובעיקר לזכור ולעולם לא לשכוח".
1 צפייה בגלריה
גינת ומנקו במדי הנבחרת
גינת ומנקו במדי הנבחרת
גינת ומנקו במדי הנבחרת
(צילום: אורן אהרוני)
"בשבילי בתור נכד לניצולי שואה, ומשפחה מורחבת שנספתה, זה הולך להיות ערב מאוד אמוציונלי. לפגוש את תומר ששנינו ככה נחווה את הרגע הזה יחד זה יהיה משמעותי", הוסיף מנקו.
למרות שהשניים משחקים כבר למעלה מחצי שנה בצרפת, קבוצותיהם עדיין לא נפגשו בעקבות השבתת הליגה ודחיית משחקים לאור כאוס הקורונה במדינה. גם מבחינה גיאוגרפית מדובר במרחק יחסית גדול, כאשר גינת מתגורר בפרבר של פריז בעוד מנקו בשאלון-סור-סאון הסמוכה לגבול עם שווייץ.
גינת וקבוצתו סיפקו עונה מצוינת במסגרת היורוקאפ והודחו רק לאחרונה ברבע הגמר. בליגה הם מדורגים במקום החמישי, כאשר הפורוורד הישראלי מספק מספרים יפים - 11.7 נקודות ו-4.9 ריבאונדים ב-25.6 דקות. למנקו לקח יותר זמן להיכנס לעניינים מהסיבה הפשוטה שקבוצתו כמעט ולא שיחקה בעקבות המצב. הממוצע שלו בליגה עומד על 8.7 נקודות ו-4 ריבאונדים ב-23.4 דקות.
פורסם לראשונה: 11:19, 07.04.21