שנה ושמונה חודשים המתינה בני הרצליה כדי לנצח שוב בליגת העל, והערב (חמישי) זה קרה. אחרי שפתחה את העונה הזו עם שבעה הפסדים רצופים, העולה החדשה הביסה 77:104 את מכבי חיפה והצליחה לצאת מהמקום האחרון.
הרכז החדש של הרצליה עבדול גאדי סיפק בכורה יוצאת מן הכלל וסיים אמנם עם 9 נקודת ו-5 ריבאונדים, אבל גם הוסיף 16 אסיסטים לחברים שלו – שיא מועדון חדש.
4 צפייה בגלריה
אלישי כדיר
אלישי כדיר
ניצחון בכורה להרצליה. אלישי כדיר יכול לחייך
(צילום: ראובן שוורץ)
הקבוצה של שרון דרוקר פתחה נהדר, עם 10 מ-10 מהשדה ועלתה ל-17:30 מבטיח, אבל חיפה הצליחה למזער נזקים ולהקטין מעט את הפער. פרנק גיינס (27 נקודות, 6 מ-7 לשלוש) ומקס היידגר (24 נקודות, 4 מ-6 מחוץ לקשת) נהנו מיכולת המסירה של גאדי והתעללו בסגל הקצר של הירוקים.
למרות זאת חיפה לא נשברה והודות ליכולת מצוינת של רומן סורקין ודונטה סמית' הוותיק צימקה את ההפרש עד למינוס חמש. אבל ברבע האחרון נגד לשחקנים של דניאל סאואנה הכוח – הם קלעו רק תשע נקודות ב-10 דקות וראו את הרצליה בורחת וחוגגת ניצחון בכורה.
הפועל אילת ניצחה 72:85 את הפועל באר שבע ועלתה למאזן 2:7 – שני ההפסדים שלה אגב הם מול מכבי תל אביב והפועל ירושלים. למרות יום מזעזע מחוץ לקשת (4 מ-21), השחקנים של אריאל בית הלחמי הלכו לקו פי שלושה מהאורחת (36 לעומת 12) וניצלו זאת ל-27 נקודות.
4 צפייה בגלריה
שחקני אילת
שחקני אילת
עוד ניצחון לאוסף. שחקני אילת מרוצים
(צילום: רז גליל, מינהלת הליגה)
קייסי פראתר הצטיין עם 25 נקודות, ג'וש ניבו הוסיף דאבל-דאבל מרשים של 19 נקודות ו-17 ריבאונדים. גם בן קרטר סיים עם דאבל-דאבל (13 נקודות ו-10 ריבאונדים).
עירוני נס ציונה גברה 74:88 ביתי על הפועל גלבוע/גליל. זה היה ניצחון ראשון אחרי ארבעה הפסדים רצופים, והמשך ישיר לעלייה של הכתומים לרבע גמר הגביע. כל שלושת הזרים החדשים קלעו בספרות כפולות - ג'רום מיינסי חגג מתחת לסל עם 21 נקודות ו-8 ריבאונדים, בראיין אנגולה הוסיף 18 נקודות ו-וויין סלדן סיים עם 10 נקודות בבכורה לא רעה.
4 צפייה בגלריה
ג'רום מיינסי
ג'רום מיינסי
בכורה מצוינת. ג'רום מיינסי
(צילום: יאיר שגיא)
4 צפייה בגלריה
פטריק מילר עוצר את ג'ו תומאסון
פטריק מילר עוצר את ג'ו תומאסון
פטריק מילר עוצר את ג'ו תומאסון
(צילום: יאיר שגיא)