נבחרת ישראל תתמודד מחר (שישי, 18:30) מול נבחרת רומניה במסגרת המשחק הלפני אחרון שלה במוקדמות אליפות אירופה כשהיא במאזן מושלם של 0:4 וכבר הבטיחה את מקומה לאליפות שתתקיים בקיץ 2022.
נבחרת רומניה נמצאת במצב הפוך עם הפסדים בכל ארבעת המשחקים ואיבדה למעשה סיכוי לעלות לאליפות. הכחולים-לבנים מגיעים בסגל חסר ללא גל מקל שמחלים מקורונה ועידן זלמנסון שנשאר בארץ ברגע האחרון אחרי שהתגלה שבן משפחתו נדבק בנגיף. מי שכן נמצאים בסגל הם: רפי מנקו, אדם אריאל, נועם דוברת, יפתח זיו, ים מדר, תמיר בלאט, בן קרטר, רומן סורקין, תומר גינת, ספנסר וייס וג'ייק כהן.
1 צפייה בגלריה
שחקני נבחרת ישראל כדורסל
שחקני נבחרת ישראל כדורסל
שחקני נבחרת ישראל כדורסל
(צילום: איגוד הכדורסל)
המאמן עודד קטש אמר לקראת המשחק: "למרות שעלינו אנחנו צריכים להמשיך את התהליך שאנחנו עושים, אנחנו בסגל מעט חסר. בלי מקל שהוא עוגן מבחינתנו לא נמצא אבל יש לנו צעירים מכשירים שאני מאוד סומך עליהם. אנחנו רוצים להמשיך לנצח. גם בבית מול הרומנים היה משחק לא קל, הם קבוצה צעירה ומוכשרת, בעוד שנתיים הם יהיו חזקים יותר. תמיד צריך לכבד אותם, הם חסרים שחקן דומיננטי אבל זה ייתן אפשרות לצעירים שלהם להוכיח את עצמם".
על נועם דוברת אמר קטש: "יהיו לו עוד הרבה שנים טובות בנבחרת, מהמעט שיצא לי לאמן אותו הוא לא מרגיש כמו בן 18, הבגרות וההבנה שלו וגם הדרך שבה הוא משחק כדורסל זו דרך בוגרת".
ג'ייק כהן אמר: "כבר עלינו ואנחנו יכולים להשתמש במשחקים האלה כדי להשתפר וכמובן רוצים לנצח. תמיד הסוד שלנו הוא כדורסל קבוצתי והחלק האהוב עלי בנבחרת זה שכולם קרובים זה לזה. בלי זלמנסון יהיה שונה אבל בשביל זה יש לנו סגל טוב ורחב. יש פה הרבה צעירים ואנחנו בתור הוותיקים יש לנו יותר אחריות, מנסים להראות איך עושים דברים ולזרוק הערות חשובות. לרומנים יש כשרון, ראינו וידאו שלהם היום, אנחנו חייבים להיות מרוכזים ולעשות את העבודה שלנו".