שמונה חודשים חלפו מאז עונת 2019/20 נעצרה באמצע ולא חודשה והנה, הערב (ראשון) זו של 2020/21 יוצאת לדרך. במגבלות הקורונה כמובן. רק שיכול להיות, עד כמה שזה יישמע מוזר, שהנגיף דווקא עשה טוב לליגה. מבט על הסגלים של הקבוצות מאשר זאת.
את העונה, תקשיבו טוב, יפתחו 12 כדורסלניות ששיחקו עד לפני פחות מחודשיים ב-WNBA - ליגת הנשים הטובה בעולם. אם נעשה בדיקה מהירה, אז נספר לכם שזה פי 3 בממוצע בכל פתיחת עונה אחרת בישראל בשנים האחרונות.
6 צפייה בגלריה
שפיר מול קארש
שפיר מול קארש
רמלה פייבוריטית. שפיר
(צילום: עוז מועלם)
6 צפייה בגלריה
שחקניות רמלה עם גביע טורניר קדם העונה
שחקניות רמלה עם גביע טורניר קדם העונה
תואר ראשון כבר יש להן. שחקניות רמלה עם גביע טורניר קדם העונה
(צילום: עודד קרני, באדיבות מינהלת הנשים)
וזה לא רק זה. ארבע מהשחקניות שתגענה לליגה, סיימו עונה מלאה עם ממוצע דו-ספרתי של נקודות ב-WNBA: בטניצ'ה לייני (17.2) טיפאני מיצ'ל (12.7) ג'קי יאנג (11) ומרינה מייברי (10.6).

רמלה מעל כולן?

שתי הראשונות ברשימה נמצאות אצל המועמדת הראשית לזכייה בתואר, אליצור רמלה. לייני נבחרה לשחקנית המשתפרת של העונה ב-WNBA, אבל מיצ'ל נחשבת לכוכבת של רמלה ותמשיך עונה שלישית ברצף במועדון. רק ביום שני שעבר המטירה 31 נקודות על הראש של מכבי עירוני ר"ג (מי שהוכתרה כאלופה עם עצירת הליגה אשתקד) וסידרה לשירה העליון, שחוזרת לקווים אחרי שנת היעדרות, את התואר הראשון של העונה - גביע טורניר קדם העונה.
העליון, בכלל, בנתה העונה סגל עמוק, הכולל בין השאר גם את אליסון הייטאוור הוותיקה והטובה, אליסה בארון, דרו אדלמן, אלכס כהן ונעמה שפיר. רק חבל שהאוהדים לא יוכלו להגיע העונה לקריית מנחם. ענייני קורונה, אתם יודעים.
6 צפייה בגלריה
עדן רוטברג
עדן רוטברג
ר"ג לא מתכוונת לוותר כל כך מהר על התואר. רוטברג
(צילום: ספי מגריזו, באדיבות מינהלת הנשים)
כמו בשנים האחרונות, ר"ג ואשדוד חושקות גם כן בכל התארים. רועי לזר הגיע במקום עדן ענבר לזיסמן ובנה בגל לא רע בכלל, הכולל את נטישה היידמן, אלכס הארדן, קאליה הילסמן, טל לב וקפטנית נבחרת ישראל עדן רוטברג. היידמן, אחותו של סנדי כהן, עדיין נחשבת כזרה.
אשדוד של גלעד כץ הלכה על בטוח והחתימה שלוש זרות שכבר כיכבו בארץ הקודש: קאדיג'ה קייב, אלכסיס פטרסון ודניאל אדאמס הבלתי נגמרת. מאי דיין, ירדן דנן, נועה זליבנסקי, ליאה פרוויס ועדי לוקס משלימות סגל חזק.
6 צפייה בגלריה
דניאל אדאמס מכבי אשדוד
דניאל אדאמס מכבי אשדוד
מלכת אשדוד. אדאמס
(צילום: אודי ציטיאט, מנהלת הליגה)
מאבק מעניין יהיה כנראה על הכרטיס הרביעי לחצי גמר הפלייאוף בסיום העונה. רמת השרון עשתה שינוי גדול מחוץ למגרש, כשאלי רבי הפך לבעלים החדש במקום אורנה אוסטפלד ורחל אוסטרוביץ', שעזובות את מפעל חייהן אחרי למעלה מ-30 שנה. נמרוד מיטל חוזר לאולם אורנים והרכש הנוצץ שלו - ג'קי יאנג, הבחירה מספר 1 בדראפט 2019 ב-WNBA. דניאל קארש וגאיה סלס הגיעו מראשל"צ, מרים חנון נשארה והציפיות העונה גבוהות.
אליצור חולון של רועי אייזנברג, הצלע הרביעית הקבוצה בחצי הגמר בשנים האחרונות, צירפה את צ'לסי הופקינס, מי שכבר כונתה "ראסל ווסטברוק הנשית" בשל ממוצעי הטריפל-דאבל המטורפים שלה. שיי קלי וסקויה הולמס ישלימו שלישיית זרות איכותית. דניאל רבר הגיעה מר"ג כישראלית הבכירה ויהיה מעניין לראות איך תתפתח אמי רינת בת ה-16, מי שנחשבת לדבר הבא בענף. רינת שיחקה בקיץ שעבר בנבחרת הקדטיות וסיימה כסגנית מלכת הסלים באליפות אירופה דרג ב' בסופיה. בנוסף, נבחרה לחמישיית הטורניר. רק לפני שבועיים קיבלה דקות ראשונות בנבחרת הבוגרת, במוקדמות היורובאסקט ב'בועה' בכרתים.
6 צפייה בגלריה
אמי רינת בפעולה
אמי רינת בפעולה
הדבר הבא בענף. רינת
(צילום: FIBA.COM)
הפועל פ"ת (עם גיל סלע על הקווים) נשארה בליגה בשל הקפאת הירידות והתחזקה משמעותית, בעיקר בקיילה צ'ארלס וקריסטין סימון. הפועל ראשל"צ (זיו ארז), ההפתעה הנעימה של העונה שעברה, מציגה שתי שחקניות נבחרת בחמישייה: גילי אייזנר ועדן ציפל.
מרינה מייברי, מהשחקניות הבולטות בדאלאס ווינגס, הגיע במפתיע לבנות הרצליה של דני גוט שיכולה לטרוף את כל הקלפים ולהפתיע. ג'וינר הולמס, שקרויה על שם ג'קי ג'וניור קרסי האגדית, מעטרת את הסגל של מכבי רעננה (לירון שרף). שהד עבוד וקורטני דגלאס הגיעו למכבי חיפה (עומרי צירלין), שתנסה להמשיך ולתקוע יתד בליגה. בכל מקרה, גם הקרב על הירידה צפוי להיות דרמטי ובעיקר לא צפוי.
6 צפייה בגלריה
ג'קי יאנג
ג'קי יאנג
הבחירה מספר 1 בדראפט 2019 ברמה"ש. יאנג
(צילום: עוז מועלם)
העונה תיפתח הערב (19:00) עם משחק מהמחזור הראשון בין אליצור רמלה להפועל ראשל"צ. בשני: מכבי חיפה - מכבי עירוני ר"ג (18:00), אליצור חולון - הפועל פ"ת (19:00), רמת השרון - מכבי רעננה (19:00), בנות הרצליה - מכבי אשדוד (19:00).