מכבי תל אביב המריאה היום (רביעי) לאתונה במטרה להשיג ניצחון יורוליג שני ברציפות שישאיר את חלום העלייה לפלייאוף בחיים. החבורה של יאניס ספרופולוס תפגוש בחמישי (21:00) את פנאתינייקוס ויריב מוכר במיוחד, עודד קטש, שמונה רק לפני חודשיים למאמן הירוקים.
מכבי מגיעה ליוון עם מאזן של 11 ניצחונות ו-15 הפסדים, כאשר נותרו לה עוד תשעה משחקים ביורוליג - ובכולם היא תצטרך לסמן 'וי' אם ברצונה להיות בשמינייה הראשונה. הצהובים יצאו למשחק במומנטום חיובי, אחרי ניצחון דרמטי בדרבי ועוד לפני כן על ולנסיה בהיכל.
3 צפייה בגלריה
יאניס ספרופולוס
יאניס ספרופולוס
"לא היה לנו הרבה זמן להתכונן למשחק". ספרופולוס
(צילום: ראובן שוורץ)
3 צפייה בגלריה
עודד קטש
עודד קטש
יריב מוכר. קטש
(צילום: EPA)
"לא היה לנו הרבה זמן להתכונן למשחק, רק יומיים, אבל אלה החיים שלנו", אמר ספרופולוס. "חשוב מאוד שנעקוב אחרי התוכנית שלנו. אנחנו צריכים לדעת כיצד להתגונן ואיך לשחק בהתקפה. הגיע הזמן שסקוטי ווילבקין ושאר השחקנים ירימו את הרמה שלהם שוב".
המאמן היווני התייחס להשפעה של קטש על פאו: "פנאתינייקוס משחקת תחת קטש בסגנון שונה, הסגנון שלו. הוא כבר הטמיע את הפילוסופיה שלו. הם מניעים את הכדור יותר ומחפשים את האופציה הכי טובה בהתקפה עם הרבה תנועה ושימוש בכל השחקנים. לכל אחד יש תפקיד אחר בקבוצה".
3 צפייה בגלריה
אנטה ז'יז'יץ'
אנטה ז'יז'יץ'
יפגוש את הזוניה. ז'יז'יץ'
(צילום: עוז מועלם)
אנטה ז'יז'יץ' סיכם: "פנאתינייקוס משחקת טוב מאוד תחת קטש. יש להם חמישייה גבוהה, לא רק בעמדות הפנים, אז כולם צריכים להיות מוכנים לעצור את הריבאונדים והמתפרצות שלהם".
המאמן הישראלי יצטרך להסתדר בלי אחד הכוכבים של הקבוצה, נמניה נדוביץ' הפצוע, אך מנגד ייהנה מריו הזוניה שחזר בחודש שעבר לאירופה אחרי תקופה ב-NBA. "הוא שחקן נהדר", אמר ז'יז'יץ' על חברו לנבחרת קרואטיה. "אם מאפשרים לו לקלוע כמה סלים קלים, הוא יכול להרוס אותך".
מכבי ת"א הודיעה כי מכירת הכרטיסים על פי המתווה החדש של עד 1,000 צופים באולם תיערך באופן הבא: "300 המקומות הראשונים נשמרים בעדיפות למפרסמים ונותני החסות. לאחר מכן מקבלים קדימות מנויי הפלטינום והמנויים של עונת 2019/20 בשיטת כל הקודם זוכה ועם הנחה מיוחדת של 30% ממחיר הכרטיס הרגיל. אם ישארו כרטיסים פנויים, נפתח את המכירה לקהל הרחב".