עירוני נהריה לא תשחק בעונה הבאה בליגת העל בכדורסל. גורלה של נועלת הטבלה נחרץ הערב (שני) סופית במחזור ה-26 בעקבות הפסד 97:85 ביתי לבני הרצליה, אשר השיגה ניצחון שהותיר אותה מעל לקו האדום.
המארחת ידעה שהיא חייבת ניצחון, אבל פיגרה לאורך מרבית דקות המשחק, ספגה הפסד עשירי ברציפות ונותרה עם שלושה ניצחונות בלבד העונה. גם 30 נקודות של ג'רון בלוסומגיים ו-25 של מאלינק ניומן לא עזרו לה והיא ירדה אחרי שבע עונות רצופות בליגת העל ובפעם השלישית בתולדותיה.
6 צפייה בגלריה
שי סגלובסקי
שי סגלובסקי
עירוני נהריה. נפרדה מליגת העל
(צילום: עוז מועלם)
מקס היידגר (22 נקודות) ואלייז'ה תומאס (21 נקודות ו-8 ריבאונדים) הירבו לקלוע למנצחת, גם טרל פארקס (14 נקודות ו-16 ריבאונדים) וקוטי קלארק (20 נקודות) בלטו.
הפועל תל אביב ניצחה 88:92 את מכבי חיפה ברוממה, התקרבה להבטחת ההישארות והחמירה את מצבם של הירוקים, שנותרו במקום הלפני אחרון.
6 צפייה בגלריה
דווין מארבל מול ים מדר
דווין מארבל מול ים מדר
דווין מארבל מול ים מדר
(צילום: גיל נחושתן)
ים מדר (27 נקודות ו-5 אסיסטים) הוליך את האדומים לניצחון יחד עם טייריק ג'ונס (22 נקודות ו-10 ריבאונדים) וג'יי פיי טוקוטו (20 נקודות ו-8 אסיסטים). 24 נקודות של כריס דאו לא עזרו למארחת.

עירוני נהריה - בני הרצליה 97:85

נהריה פתחה בחמישייה עם זיו בן צבי, מאליק ניומן, גל גילינסקי, ג'רון בלוסומגיים ומייקל יאנג, הרצליה עם יאיר קרביץ, מקס היידגר, קוטי קלארק, גייב לוין ואלייז'ה תומאס. המשחק נפתח בקצב התקפי גבוה מאוד: האורחים הלכו אל תומאס שקלע את כל 7 הראשונות של קבוצתו, יאנג שמר את הסגולים קרובים אבל לוין והיידגר הגדילו ל-6:11. שלשות של בלוסומגיים, בן צבי וניומן קירבו את נהריה, אבל קרביץ ולוין מנעו מהפך, עבדול גאדי חזר מהיעדרות ומיד התחיל לחפש את חבריו וקלארק וטרל פארקס ברחו ליתרון 17:29. בלוסומגיים צימק במהלך של סל ועבירה, אבל הרצליה סגרה רבע התקפי נפלא עם שלשה נוספת של קלארק, 22:34.
6 צפייה בגלריה
קלארק ותומאס מרוצים
קלארק ותומאס מרוצים
קלארק ותומאס הצטיינו בהרצליה
(צילום: ראובן שוורץ)
הרצליה קלעה כמעט בכל פוזשן, כאשר גם אחרי החטאות היא נהנתה מהזדמנות שנייה ושלישית. שני סלים רצופים של פארקס, כולל פולו דאנק, המשיכו את הבריחה, ניומן קבר עוד שלשה, אבל פארקס הגיע לדאבל-דאבל הכי מהיר של העונה כבר בדקה ה-13 של הערב ואחרי 7 דקות שלו על הפרקט וקלארק הגדיל ל-27:42. היידגר חימם את הידית עם רצף שלשות, תומאס המשיך את החגיגה מתחת לסלים ועם הנקודה ה-16 שלו נתן לאורחים יתרון 44:61 בהפסקה.
נהריה חזרה למחצית השנייה עם הגנה טובה יותר ובעיקר עבודה מוצלחת יותר בריבאונד, לא ספגה אף סל שדה עד אמצע הרבע ובהובלת יאנג וניומן צימצמה ל-64:53 בלבד. הרצליה חזרה מפסק זמן עם קליעה של פארקס מחצי מרחק ולוין הוסיף 4 רצופות, אבל ניומן וגילינסקי לא נתנו לו לברוח שוב, 70:57. אבירם זליקוביץ' קלע סל ראשון אחרי 0 מ-5 עד אז, גילינסקי בדקות מצוינות צימק לחד-ספרתי ואסיסט שלו לשלשה של בלוסומגיים סגר את הרבע בפיגור סביר, 72:66 בלבד.
6 צפייה בגלריה
שי סגלוביץ'
שי סגלוביץ'
שי סגלוביץ' לא הצליח לחולל נס
(צילום: עוז מועלם)
בלוסומגיים החם המשיך להלחיץ את הרצליה והביא את קבוצתו למרחק שלשה, אבל הסגולים פספסו מספר הזדמנויות לצמק עוד או אולי אפילו להשוות ותומאס הוביל ריצת 0:7 נגדית בדרך לפער דו-ספרתי, 71:81. גילינסקי נפצע וירד מדדה על רגל אחת, בלוסומגיים וניומן המשיכו להילחם וחתכו את הפער בחצי, אבל פארקס ולוין הובילו ריצה קטנה נוספת בדרך ליתרון 78:89. בן צבי הגיע לספרות כפולות והשאיר את נהריה בתמונה, אבל קליעות עונשין של קרביץ והיידגר ושלשה של קלארק סגרו את הסיפור, 85:97 בסיום להרצליה, ששולחת את נהריה לליגת המשנה ותקווה מאוד לא להתראות איתה שם בעונה הבאה.

מכבי חיפה - הפועל ת"א 92:88

מכבי חיפה פתחה בחמישייה עם קיילין לוקאס, כריס דאו, דווין מארבל, רומן סורקין ומייקל קובינס, הפועל ת"א עם ים מדר, בר טימור, רג'י אפשואו, ג'יי.פי טוקוטו וטייריק ג'ונס. טוקוטו הכניס את סורקין לפוסטר כבר בסל הראשון של המשחק, מארבל החל בשלשה ריצת 0:7 אותה חתם קובינס בדאנק אבל טימור דאג לשוויון מהיר, 7:7. לוקאס התחיל את המשחק טוב ודאג ליתרון, רז אדם שעלה מוקדם מהספסל וג'ונס עם 4 נקודות מהירות השווה, 13:13. ליי אפ ושלשה של מדר במשחק המעבר שלחו את עמית בן דוד לפסק זמן ראשון, טוקוטו וג'ונס המשיכו את הבריחה אבל דאו צימק ממינוס 9 ל-24:22 בלבד אחרי 10 דקות.
6 צפייה בגלריה
רומן סורקין
רומן סורקין
רומן סורקין
(צילום: גיל נחושתן)
מייקל בריסקר ואלכס צ'וברביץ' שעלו מהספסל עזרו לדאו להשלים מהפך, דניאל קופרברג ופול סטול המחליפים השוו פעמיים אבל צ'וברביץ' קבע כבר 28:32. סל ופאול של ג'ונס העיר את האדומים, מדר החזיר את ההובלה, סטול צלף מבחוץ וג'ונס שריחף בשני צידי המגרש סגר 13 נקודות ללא מענה, 32:41. הטבעות של סורקין וקובינס החזירו את המומנטום למארחת ודאו קירב את הירוקים למינוס 2, אבל יונתן מור ואפשואו מנעו מהפך עד ההפסקה, 47:49 להפועל ת"א.
ג'ונס המשיך את המופע האווירי שלו בתחילת המחצית השנייה, טוקוטו קלע שלשה נדירה ומדר עם 7 נקודות רצופות פתח פער דו-ספרתי, 49:61. טוקוטו סגר ריצת 0:13, בטרם הירוקים עצרו את משחק המעבר של האורחים ועם הרכב גבוה של קובינס וצ'וברביץ' התחילו לנגוס בהפרש, 66:58. הירוקים שמרו נהדר, דאו ולוקאס אספו נקודות מהקו ושלשה של רומן רובינשטיין צימקה ל-69:65 בלבד. קליעות עונשין של סטול סגרו את הרבע, 65:71 לאדומים מת"א.
6 צפייה בגלריה
אוהדי הפועל תל אביב
אוהדי הפועל תל אביב
אוהדי הפועל תל אביב
(צילום: גיל נחושתן)
טוקוטו בקליעה יפה ואסיסט לשלשה של מדר פתח מחדש פער דו-ספרתי, נאור שרון קלע סל בכורה אבל מדר קבר עוד אחת מבחוץ, 67:79. שרון מיד השיב בשלשה משלו, טוקוטו בשני סלים רצופים הגדיל ל-70:83. מארבל התעורר עם 5 נקודות רצופות, ג'ונס סיפק עוד הטבעה אבל קובינס הוריד ל-85:77 מהקו. מדר קבע שיא עונתי עם השלשה השלישית שלו ברבע, סטול דייק פעמיים מהקו, קובינס המשיך להילחם וצימק לחד-ספרתי, 90:81, דקה לסיום. לוקאס דייק פעמיים מהקו, מדר הסתדר מול ארבעה שומרים, סחט עבירה והגדיל ל-83:91 עם הנקודה ה-27 שלו, 38 שניות לסיום. דאו צלף מהפינה, טימור קלע 1 מ-2 מהקו וגם כפה איבוד על לוקאס, אבל מדר איבד חזרה, 86:92, 11 שניות לסיום. סל של קובינס רק קבע את תוצאת הסיום, 88:92 קריטי להפועל ת"א.
פורסם לראשונה: 18:58, 10.05.21