בהפועל ירושלים יצאו אתמול מפיס ארנה מאושרים, אחרי שהצליחו לחבר ניצחון שני ברציפות במשחקי הבית העליון - 94:99 על גלבוע/גליל, לה הפסידו ב-18 הפרש רק בשבוע שעבר.
העניין המרכזי במשחק היה הרחקתו של המאמן יונתן אלון, אחרי שנכנס לתחומי המגרש ופנה אל אחד השופטים תוך כדי צעקות. בהפועל ירושלים אמנם אמרו שאלון יצטרך ללמוד מהסיטואציה, אך מצד שני כעסו על השופטים שקיבלו החלטה מהירה מדי. מי שלא שתק ומיד הגיב תוך כדי המשחק היה המנכ"ל גיא הראל, שצייץ בטוויטר: "הלחץ מפרק את האנשים שצריכים לעמוד בלחץ".
2 צפייה בגלריה
זלמנסון בדרך לעוד שתי נקודות
זלמנסון בדרך לעוד שתי נקודות
זלמנסון בדרך לעוד שתי נקודות
(צילום: אלכס קולומויסקי)
2 צפייה בגלריה
יונתן אלון
יונתן אלון
הורחק. אלון
(צילום: ראובן שוורץ)
תובע האיגוד, עו"ד טל אור, החליט היום להעמיד את אלון לדין משמעתי על עבירה של "העלבת שופטי המשחק". בדו"ח השיפוט, נאמר בין השאר כי אלון קרא לעבר אחד השופטים: "נתתם להם את המשחק. אתם בושה וחרפה, בושה וחרפה". אור טען כי לא צפוי להעניש בחומרה את מאמן ירושלים: "הרי שאני סבור כי ניתן להסתפק בהטלת קנס כספי בפועל בשיעור מידתי ביחס למקרה, בהתאם לשיקול דעת בית הדין המשמעתי".
מי שעמד על הקווים במקומו של אלון היה עוזר המאמן, דניאל לוץ. כדי להתמודד עם הסיטואציה, מאחר ולא נשאר עוזר מאמן על הספסל, מי שהגיע לאזור היה המנהל המקצועי, יותם הלפרין, שתדרך את השחקנים תוך כדי המחצית השנייה ולמעשה שימש כעוזר. בקבוצה מיהרו להסביר שזה היה מקרה חד פעמי.
בקבוצה מאוד אהבו את רוח הלחימה וההקרבה של השחקנים, שעד לפני שבוע וחצי היו נראים מפורקים, חסרי ביטחון ובעיקר חלשים מנטלית. הקבוצה הצפונית כבר עלתה ל-15 הפרש אך אחרי הרחקתו של אלון הגיעה ריצה 6:28 במהלך המחצית השנייה, כשמי שקיבל את רוב המחמאות היה תמיר בלאט, שהצטיין עם שיא קריירה של 24 נקודות, 9 אסיסטים ומדד 33.
הציוץ של גיא הראל
"ברכות לעודד קטש שזכה בגביע בפעם השלישית ברציפות", פתח אלון את מסיבת העיתונאים שלאחר המשחק. "היה משחק קשוח וכיף לצפייה. היה טירוף ומלא אנרגיות. אני מאוד שמח מאיך שהקבוצה הגיבה להרחקה שלי. זה ההבדל בדיוק בין להיות קבוצה לבין לא להיות קבוצה. ראיתי שהשחקנים עבדו לפי תוכנית המשחק, הרימו את רמת האגרסיביות ושיפרו את ההגנה".
טיישון תומאס הוסיף: "ניצחנו בבית אחרי הרבה זמן. זה מרגיש טוב לנצח מול האוהדים, אני גאה באיך שנדבקנו ביחד כקבוצה. אני גם מאוד גאה באיך שאנחנו מנסים לשנות לעצמנו את העונה".
פורסם לראשונה: 08:53, 10.05.21