מינהלת ליגת העל בכדורסל חשפה היום (שישי) את אחד המהלכים המבריקים שלה להחזרת האימונים והמשחקים בעקבות החלטת הממשלה לא לאפשר לקבוצות שלא משחקות באירופה לחזור לפעילות שגרתית, ורשמה את הקבוצות בליגה (מלבד מכבי ת"א) לליגה הבלקנית. אז כדי להבין עוד על המהלך ומה הביא את הקבוצות והמינהלת לעשות זאת, בואו נעשה סדר בבלגן.
מאז ההחלטה של משרד הבריאות להחריג את הקבוצות הבינלאומיות, ביניהן הפועל ירושלים, מכבי ת"א, עירוני נס ציונה והפועל חולון, שיכולות להתאמן ולשחק כרגיל, חשבו בדירקטוריון הקבוצות על פתרון יצירתי. לא מעט רעיונות עלו בימים האחרונים – אם זה בועה באילת כמו ב-NBA, שנדחתה על ידי משרד הבריאות, או העתקת הקבוצות לבועה בסרביה, קפריסין או יוון.
3 צפייה בגלריה
מונרו מול זלמנסון
מונרו מול זלמנסון
התוכנית המבריקה של הכדורסל הישראלי. מונרו מול זלמנסון
(צילום: אורן אהרוני)
הפתרון של העתקת המשחקים לארץ אחרת לבסוף נשאר היחיד הממשי, אך עם לא מעט בעיות, כמו אלו הכלכליות שצצו עם נגיף הקורונה ופעולה כזו הייתה יוצרת הוצאה נוספת שבקבוצות לא היו ממש מרוצים ממנים. למעשה, העלות של הבאת הקבוצות לארץ אחרת עם כל מה שכלול בזה הייתה עולה על מיליון שקל, ובנוסף אף אחד לא מבטיח שאחרי השבועיים האלה יוכלו הקבוצות לחזור לארץ לשגרת ספורט רגילה.
מספר יושבי ראש בדירקטוריון התחילו לחפש פתרון עצמאי, כשבין היתר נבדקה האפשרות להצטרף למפעל אירופי כזה או אחר. ברגע שהבינו שהמהלך אפשרי, החליטו במינהלת הליגה, או יותר נכון המנכ"ל, שלומי פרי, שעומד מאחורי כל הרעיון הזה, לבדוק אם יהיה אפשרי לרשום את כל הקבוצות בליגה לליגה הבלקנית.
3 צפייה בגלריה
פרנקל מגיע לישיבה
פרנקל מגיע לישיבה
עניין הבועה בחו"ל נפל. שמואל פרנקל
(צילום: עוז מועלם)
פרי הרים טלפון אל מנכ"ל הליגה הבלקנית, שי שטריקס, שהיה צריך את הסכמת הקבוצות האחרות שמשתתפות במפעל ולבדוק את ענייני הלו"ז השונים, ומשם בלי הרבה בעיות המהלך יצא לפועל. יש לציין שהעניין עבר את אישור משרד הספורט, מה שנותר לקוות שמשרד הבריאות לא יחסום את המהלך. בכל מקרה, במינהלת הליגה עיגנו את העניין עם עורך דין.
"לא רצינו להגיע למצב הזה", הודה יו"ר באחת הקבוצות בליגה. "אנחנו מבינים שיש הנחיות בארץ ושיש פה באמת משבר אמיתי בכל התחומים, אבל ברגע שאפשרו לקבוצות שמשחקות במפעלים האירופיים לשחק ולהתאמן כרגיל, לא ראינו סיבה שגם אנחנו לא נעשה את זה".
כאמור, היחידה שלא נרשמה כמו יתר הקבוצות אל הליגה הבלקנית היא מכבי ת"א, זאת מאחר שלוח המשחקים העמוס במפעל היורוליג לא מאפשר לה להשתתף. הצהובים בונים על כך שהליגה הישראלית תחזור במוקדם או במאוחר, מה שלא יאפשר לה להשתתף בשלושה מפעלים שונים, כשמדי פעם במסגרת היורוליג הם יצטרכו לשחק פעמיים בשבוע.
3 צפייה בגלריה
יאניס ספרופולוס
יאניס ספרופולוס
היחידה שלא נרשמה מטעמי לוח זמנים. מכבי ת"א
(צילום: טוויטר מכבי תל אביב)
כבר ביום ראשון הקרוב הקבוצות יוכלו לחזור להתאמן, כשהמטרה המרכזית היא להתחיל לשחק כבר בעוד שבועיים בסביבות ה-15 באוקטובר. 12 הקבוצות הישראליות שובצו לארבעה בתים, בכל בית שלוש קבוצות. כל קבוצה תשחק ארבעה משחקים בשלב המוקדם. אלופת בית 1 תשחק מול אלופת בית 2. ואלופת בית 3 מול אלופת בית 4. בסופו של דבר שתי המנצחות ימשיכו לשלב הבא, בו יצטרפו לשני בתים חדשים יחד עם קבוצות מהבלקן. מאותם בתים יעלו שתי קבוצות לפיינל פור.