מכבי תל אביב תתארח מחר (חמישי, 21:00) בליטא אצל ז'לגיריס קובנה במשחק לפרוטוקול בלבד עבור החבורה בצהוב. אחרי שאיבדה סיכוי להעפיל לפלייאוף היורוליג, הקבוצה הישראלית תקווה בעיקר לצבור מומנטום לקראת המשך משחקי הליגה שנותרו לה, וכמובן גמר גביע המדינה נגד מכבי ראשון לציון בהמשך העונה. מי שייעדר הוא אותלו האנטר שסובל מפציעה ברגל.
קבוצתו של יאניס ספרופולוס תגיע למפגש בז'לגירו ארנה עם שני הפסדים רצופים במפעל ושישה בשבעת משחקיה האחרונים. הפעם האחרונה שמכבי ת"א ניצחה משחק חוץ ביורוליג הייתה אי שם בחודש ינואר מול אלבה ברלין.
3 צפייה בגלריה
יאניס ספרופולוס על הקווים
יאניס ספרופולוס על הקווים
ספרופולוס. רוצה לחזור לנצח ביורוליג
(צילום: עוז מועלם)
"אנחנו לא שמחים מהסיטואציה הזאת, ורוצים לסיים את השלב הזה בצורה הכי טובה שאנחנו יכולים", אמר יאניס ספרופולוס במסיבת העיתונאים לפני ההתמודדות. "אנחנו מנסים לשמור על המוטיבציה, וזה מה שהכי חשוב לנו כרגע, זאת המטרה שלנו, לסיים את ששת המשחקים שנותרו לנו בצורה הכי טובה שיש".
עוד אמר ספרופולוס: "אני חושב שההתחלה הרעה של העונה השפיעה לנו על כל העונה. יכולנו לעשות דברים אחרת, היינו עם ידיים קשורות כי היה לנו מעט מאוד זמן להתכונן ליורוליג. ההתחלה לא הייתה כמו שרצינו, אבל עכשיו כשאנחנו בחודש מרץ אני לא חושב שזאת הסיבה לזה שאנחנו לא משחקים טוב, אז בשביל כולנו אנחנו צריכים לשחק טוב, גם אם אין לנו ממש סיכויים".
3 צפייה בגלריה
הגנה טובה של קלויארו וכהן
הגנה טובה של קלויארו וכהן
קלויארו וכהן במפגש הראשון מול ז'לגיריס
(צילום: ראובן שוורץ)
עוז בלייזר הוסיף: "אין ספק שזה מאכזב, היו לנו מטרות להיכנס לפלייאוף וזה לא עבד. הרבה קבוצות נפגעו מהקורונה ופה במכבי במיוחד, לא רק כלכלית, גם מבחינה מקצועית. הנקודות שהקהל מביא בהיכל היו יכולות להביא לנו עוד כמה ניצחונות, בטח במשחקים הצמודים, אבל זאת שנה שלומדים ממנה, כמובן שזה מאכזב שלא עמדנו ביעדים שלנו אבל יש לנו עוד יעדים העונה".
לצהובים יש דווקא זיכרונות טובות מהמפגש האחרון מול הליטאים. בחודש נובמבר השתיים שיחקו בהיכל, מכבי רצה 0:20 בשלב מסוים וסיפקה את ניצחונה המרשים ביותר העונה ביורוליג - 57:85.
3 צפייה בגלריה
אותלו האנטר
אותלו האנטר
האנטר. ייעדר
(צילום: ראובן שוורץ)
מאז הליטאים השתפרו משמעותית, ועד לאחרונה היו חזק בתוך תמונת הפלייאוף. אלא שהם הפסידו את שלושת משחקיהם האחרונים, יצאו מהשמינייה הראשונה וחייבים לנצח כדי לשמור על סיכוי סביר להעפיל לרבע הגמר.