"חייבים להתעורר", אמר אתמול (חמישי) גורם במכבי ת"א דווקא אחרי הניצחון 82:90 בהיכל על באיירן מינכן, שהעלה את הצהובים למקום השמיני ולמאזן 12:13 ביורוליג.
ויש סיבה טובה לכך: במכבי אומנם מרוצים מהניצחון ששיפר להם קצת עמדות בהתמודדות על הכניסה לטופ-8, אבל לא מהדרך שבה הקבוצה שיחקה במחצית הראשונה, במהלכה כבר פיגרה ב-11 הפרש.
3 צפייה בגלריה
לורנזו בראון שחקן מכבי ת"א עם ג'וש ניבו
לורנזו בראון שחקן מכבי ת"א עם ג'וש ניבו
זה הלך קשה, אפילו קשה מהצפוי. שחקני מכבי ת"א
(צילום: עוז מועלם)
בקבוצה זיהו מן חוסר אנרגיות וחוסר דריכות במחצית הראשונה. "ניצחנו את הרצליה אז חשבנו שהכל בסדר?", הוסיף אותו גורם. "אנחנו אחרי הפסד כואב בגביע, שחקנים צריכים להגיע לכל משחק בטירוף". האכזבה הגדולה במכבי ת"א היא בעיקר משחקנים שהיו אמורים לספק את הסחורה בפן ההגנתי כמו ג'וש ניבו וסולימאן בריימו.
במכבי מבינים שאם לא ההתעוררות של לורנזו בראון, שקלע 7 נקודות בלבד במחצית הראשונה וסיים את הערב עם 27 נקודות, 6 אסיסטים ו-4 ריבאונדים, ושל ווייד בולדווין, שהיה מאוד קרוב לטריפל עם 15 נקודות, 8 ריבאונדים ו-8 אסיסטים בתוספת ל-3 חסימות, הם כנראה היו מאבדים גם את המשחק הזה ונכנסים לבור עמוק.
3 צפייה בגלריה
לורנזו בראון שחקן מכבי ת"א
לורנזו בראון שחקן מכבי ת"א
הגיבור הגדול, שוב. בראון
(צילום: עוז מועלם)
"אני רוצה לעזור לקבוצה כמה שאני יכול, גם אם אני על הספסל", אמר בראון בסיום. "לפעמים אני על הספסל ולפעמים ווייד בחוץ, זו ברכה שיש שחקן כזה איתי בקבוצה. אין עוד מישהו כמוהו בליגה הזאת, אתלט, שחקן מצוין".
בראון המשיך עם סימון מטרות ברורות להמשך העונה: "הדבר היחיד שנמצא בראש שלנו זה להגיע לפלייאוף ולקחת אליפות בישראל. אנחנו מצפים לזה מאוד. אני יודע שאנחנו יכולים לשחק התקפה והגנה טובה יותר בכל משחק".
3 צפייה בגלריה
ווייד בולדווין שחקן מכבי ת"א מול קסיוס ווינסטון שחקן באיירן מינכן
ווייד בולדווין שחקן מכבי ת"א מול קסיוס ווינסטון שחקן באיירן מינכן
כמעט הגיע לטריפל-דאבל. בולדווין
(צילום: עוז מועלם)
המאמן עודד קטש סיכם: "אנחנו מבינים את החשיבות, אין לנו בעיה של גישה או אופי. לפעמים אנחנו מעט נאיביים או חסרי ניסיון ברמות האלה. יש שחקנים שזו שנה ראשונה שלהם ביורוליג, ולדעת לנצח משחקים כאלה זה עם הרבה ניסיון. אני כן מצפה שבשלב הזה של העונה נעשה את זה בצורה יותר טובה, כי כדי לעשות משהו ביורוליג ולהצליח צריך להיות מושלמים. אנחנו לא קרובים לשם".