שמחה גדולה במכבי תל אביב אחרי הניצחון 62:76 על ז'לגיריס קובנה, שהעלה אותה למאזן 2:4 ביורוליג עם שלושה ניצחונות רצופים באירופה. המשוכה הבאה: ברצלונה מחר (חמישי, 21:05) בהיכל. הקבוצה החזקה של שרונאס יאסיקביצ'יוס עומדת על מאזן 0:6 העונה אחרי ניצחון דרמטי עם הבאזר על פנרבחצ'ה.
מי שלא מפסיק לקבל מחמאות בתקופה האחרונה הוא דרק וויליאמס. הפורוורד התחיל את העונה בצורה מגומגמת אחרי תסמיני פוסט קורונה והתקשה להיכנס לקצב, אבל בקבוצה עשו הכל כדי שהוא ירגיש בנוח גם במשחקים שבהם פחות הלך לו. זה הצליח, ואין ספק שכבר אפשר לראות את החיבור שלו לקבוצה ולקהל, מה שרק דוחף אותו להשתפר ממשחק למשחק. הפעם הוא סיים כמצטיין של הערב עם 17 נקודות ו-7 ריבאונדים.
4 צפייה בגלריה
סקוטי ווילבקין
סקוטי ווילבקין
סקוטי ווילבקין. מצא דרכים לתרום
(צילום: עוז מועלם)
4 צפייה בגלריה
דרק וויליאמס חוגג
דרק וויליאמס חוגג
דרק וויליאמס. מתחבר לקבוצה ולקהל
(צילום: עוז מועלם)
"אני מנסה להתאמן טוב, להביא אנרגיה טובה למשחק, להעלות חיוכים על פני שאר החברים לקבוצה, וגם להכניס את האוהדים למשחק ולערב אותם תוך כדי", סיפר וויליאמס בסיום, "נהנינו מאוד הערב. אנחנו רואים אחד את השני יותר מאשר את המשפחה, וחשוב ליהנות ביחד".
על סקוטי ווילבקין, שסיים את הערב עם 5 נקודות, 6 אסיסטים ו-5 חטיפות, אמר וויליאמס: "סקוטי קלע פחות, אבל נתן מסירות נהדרות שהפעילו אותנו וגם שמר נהדר. אולי לא היה לו ערב גדול מבחינה התקפית אבל הוא יתעלה על זה בחמישי, אני יודע את זה. הוא אחד השחקנים המיוחדים בליגה הזאת, ואנחנו סומכים עליו שישים את הכדור בסל".
4 צפייה בגלריה
יאניס ספרופולוס
יאניס ספרופולוס
יאניס ספרופולוס. הישראלים שוב לא נספרו ברוטציה
(צילום: עוז מועלם)
אנטה ז'יז'יץ' חזר לסגל כבר במשחק הקודם, אחרי חמישה שבועות של היעדרות בגלל פציעה. אפשר היה לשים לב שבשונה מהעונה שעברה, שיטת המשחק שילבה הרבה יותר כדורים לידיים שלו, שחקנים כמו ווילבקין או קינן אוואנס חיפשו אותו יותר ומסרו לו כדורים שמהם הוא היה יכול לייצר נקודות קלות מתחת לסל. זה עזר לו לסיים עם 14 נקודות, והוא תרם גם 9 ריבאונדים.
יאניס ספרופולוס אמר אחרי המשחק: "ההגנה הייתה ממוקדת בסקוטי ולכן היה לו קשה לקלוע, אבל הוא יודע איך לעזור לקבוצה בדרכים נוספות. הוא שמר טוב מאוד, היינו בפלוס 17 כשהוא היה על המגרש. אני רוצה גם לדבר על אנג'לו קלויארו, שאולי לא קלע הרבה אבל יחד איתו שיתקנו לחלוטין את אולאנובאס. דרק היה מצוין, ז'יז'יץ' חזר מפציעה ועזר לנו מאוד. אמרתי להם עוד לפני המשחק שאני מצפה מהרבה שחקנים לעזור".
4 צפייה בגלריה
וויליאמס בטירוף
וויליאמס בטירוף
וויליאמס בטירוף
(צילום: עוז מועלם)

הישראלים מחוץ לתמונה

מי ששוב לא נספרו ברוטציה הם הישראלים. אחרי הניצחון בשבת האחרונה על הפועל ירושלים שבו הישראלים קיבלו קרדיט רחב וגם החזירו, הייתה ציפייה שספרופולוס יחזיר אותם לרוטציה גם ביורוליג, אבל זה לא קרה. יפתח זיו שוב ראה מהצד את אוואנס שותה לו את כל הדקות. רומן סורקין, שדווקא כן קיבל דקות מול פנאתינייקוס וגם היה טוב, קיבל שלוש דקות בתחילת המשחק וסופסל, בזמן שג'ייק כהן ועוז בלייזר בכלל לא נרשמו בטופס.
בזמן שבלייזר היה פנוי לחלוטין הוא החליט לצייץ בטוויטר על כך שחלק מהאוהדים שרקו בוז בזמן שהכרוז הודיע על כך שליאור אליהו, אקס הצהובים, נמצא בקהל. "לא לעניין בכלל", צייץ בלייזר, "לא משנה בשביל אילו קבוצות שיחק בקריירה, מדובר באחד מהשחקנים הישראלים הגדולים אי פעם שתרם כל כך הרבה לכדורסל הישראלי ולנבחרת, צריך לדעת לכבד ולהעריך".
הציוצים של בלייזר
חלק מהאוהדים לא אהבו את ההטפה והגיבו בתקיפות לבלייזר, שבחר לבסוף לצייץ שוב כדי להסביר את עצמו: "אסביר וארחיב שזכותו של כל אוהד לעשות ולחשוב מה שבא לו. לי בתור שחקן כדורסל, במיוחד כזה שגדל על ליאור, זה עשה לא טוב לשמוע".
אחרי שהמשיכו לזרום התגובות כמו "שחקן מכבי לא יכול לצאת נגד הקהל שלו", בלייזר בחר לסיים את האירוע עם ציוץ נוסף: "חברים, בואו לא נהפוך עכבר לפיל, לכל אחד מותר לחשוב ולהרגיש מה שנכון לו. אני לא חושב שבגלל שהיה לי לא נעים לשמוע את זה, זה אומר לצאת נגד מי שמבחינתו זה בסדר. בואו נסגור את זה פה, נשמח על הניצחון ונעבור הלאה".