האם מאמן ישראלי ראשון עומד להיכנס להיכל התהילה של פיב"א? דייויד בלאט נכלל ברשימת המועמדים להיכל התהילה של הכדורסל העולמי. הוא עשוי להיות הישראלי השלישי בסך הכל שזוכה לכבוד הגדול, אחרי נח קליגר ז"ל ומיקי ברקוביץ'.
לצד בלאט, בין המאמנים המועמדים נכלל גם ז'לימיר אוברדוביץ', המאמן האירופי המעוטר ביותר בכל הזמנים. בין השמות נמנים גם בוז'ידאר מליקוביץ' הסרבי, ולריו ביאנקיני וסנדרו גמבה האיטלקים ועוד.
2 צפייה בגלריה
דייויד בלאט. קריירה מפוארת
דייויד בלאט. קריירה מפוארת
דייויד בלאט. קריירה מפוארת
(צילום: AFP)
במחזור 2021 נכנסו להיכל התהילה שלושה מאמנים: צ'אק דיילי, אטורה מסינה וטום מאהר. בין השחקנים המועמדים השנה להיכנס להיכל אפשר למנות את מג'יק ג'ונסון, ג'רי ווסט, בוב מורס ואחרים.
בלאט פרש מאימון לפני קרוב לשנתיים, לאחר שהתגלה כי הוא חלה בטרשת נפוצה. המאמן בן ה-62 חתם בכך קריירת אימון מפוארת. הוא זכה כמאמן ראשי בשלושת הגביעים האירופיים הבכירים בכדורסל הקבוצתי: ביורוליג עם מכבי תל אביב (2014), ביורוקאפ עם דרושפאקה (2018) וביורופליג עם דינמו סנט פטרסבורג (2005).
2 צפייה בגלריה
ז'ליקו אוברדוביץ' על הקווים
ז'ליקו אוברדוביץ' על הקווים
ז'ליקו אוברדוביץ'. גם הוא מועמד
(צילום: EPA)
בלאט הוביל כמאמן את נבחרת רוסיה לזכייה באליפות אירופה ב-2007 ולמדליית ארד אולימפית ב-2012. ב-2015 היה אלוף המזרח עם קליבלנד קאבלירס והגיע עד לגמר ה-NBA, עם הקבוצה שבה כיכב לברון ג'יימס לצד קיירי ארווינג וקווין לאב. עונה לאחר מכן זכתה הקבוצה באליפות, לאחר שעוזרו של בלאט, טיירון לו, החליף אותו על הקווים.
היכל התהילה של פיב"א פועל במקביל להיכל התהילה של הכדורסל על שם ג'יימס נייסמית'. החל משנת 2007 נערכים מדי שנה טקסים לכבוד הנבחרים שנכנסים להיכל של ארגון הכדורסל הבינלאומי.