מבחינת מכבי ת"א, זה היה משחק של פרשת דרכים. מצד אחד קבוצה חסרת ביטחון ולא מחוברת, מצד שני מארחת מצרפת עם מאזן 0:3, כאשר גולת הכותרת הייתה ניצחונה באמצע השבוע על אלופת אירופה אנאדולו אפס אחרי שחזרה ממינוס 19. אבל הפנייה שיאניס ספרופולוס לקח בצומת הייתה מדויקת. פתאום הכל נראה אחרת.
מכבי ת"א הייתה רחוקה מלהרשים בשלושת המשחקים הראשונים ביורוליג, בהם ניצחה פעם אחת והפסידה פעמיים. ספרופולוס לא מנותק, והביקורות שהושמעו נגדו בחדרי חדרים ודאי הגיעו אליו. וזה היה משחק בו נמדדה החלטה חשובה שלו - להעדיף רכז חסר ניסיון אירופי כמו קינן אוואנס, שהגיע מהפועל חיפה, על פני כריס ג'ונס שעזב את מכבי ונתן כמה הופעות מצוינות בפתיחת העונה בווילרבאן. במכבי ראו היטב את הפתיחה של ג'ונס, והיו כאלה שלא אהבו את הוויתור עליו לאור התוצאות הראשוניות והמחסור בבעל בית. עבור המאמן היווני זה ניצחון כפול, לאור העובדה שזו הייתה הפעם הראשונה בה אוואנס זרח במדי מכבי, ועוד על חשבון ג'ונס.
2 צפייה בגלריה
קינן אוואנס
קינן אוואנס
קינן אוואנס
(צילום: עוז מועלם)
ובכלל, אחרי שחטף הרבה אש מוצדקת, יאניס תפס את עצמו בידיים. הוא ויתר על הרוטציה מהמשחקים הקודמים והלך הפעם על 8 שחקנים בלבד (אם לא מחשיבים את 6 השניות שקיבל יפתח זיו), ונתן הרבה חופש לחברים של סקוטי ווילבקין, מתוך הבנה שהוא לא יוכל לנצח לבדו משחקים (בטח לא עם 0 מ-8 משלוש). כפי שאטורה מסינה עשה לו בית ספר בהפסד ביום שלישי למילאנו, ספרופולוס התעלה על טי-ג'יי פארקר, ניצל את התשישות של וילרבאן וקיבל תוספת כוח קבוצתית עם משחק נהדר מצד אוואנס, ג'יימס נאנלי, דרק וויליאמס ומתיאס לסור – מישהו שבכלל נמצא בקבוצה על חוזה זמני. גם אנג'לו קלויארו, במיוחד במחצית הראשונה, היה מצוין, ואפשר להבין מדוע ספרופולוס בוטח בו וחוזר אליו שוב ושוב.
צריך לבנות מהמשחק הזה ולשכוח לגמרי את ההפסד במילאנו, כי ממילא לצהובים לא היה שום סיכוי מול קבוצה כ"כ חזקה ובכושר מצוין. צריך להיות מוכנים לשמירות הכפולות על ווילבקין (כפי שנהג מסינה) ולפתח התקפה מאוזנת, ולהמשיך לתת ביטחון לאוואנס כדי שמכבי תוכל להיות רגועה בעמדת הרכז.
2 צפייה בגלריה
יאניס ספרופולוס
יאניס ספרופולוס
יאניס ספרופולוס
(צילום: אורן אהרוני)
כמובן שמי שנפגע מהנקודה האחרונה הוא זיו. והוא לא לבד. ג'ון דיברתולומאו, רומן סורקין, עוז בלייזר - הישראלים והמתאזרחים (ג'ייק כהן כלל לא היה בסגל) נדחקו הצידה בצורה קיצונית בצרפת. 6 השניות של זיו היו 6 השניות היחידות בכחול-לבן בניצחון של מכבי ת"א באירופה, נקודה כואבת עבור האוהד הישראלי שרוצה לראות אותם מצליחים, ומצד שני רואה את הקבוצה מתחברת בלעדיהם. זו נקודה שחוזרת לאורך שנים בקבוצה ואין לה פתרון, וייתכן שהשנה אף תחריף. מבחינת ספרופולוס אין ספק, הדבר החשוב הוא הניצחון. האם הקבוצה פתחה דף חדש? נראה בהמשך.