בהפועל חולון שבעי רצון לאחר ניצחון החוץ אתמול (שבת) על עירוני נס ציונה 74:76 הקבוצה של עמית שרף, שרק ביום רביעי סיימה את דרכה בליגת האלופות, נחתה במסגרת המקומית כמו שקיוותה ורשמה ניצחון 11 בליגה שמקרב אותה להבטחתה המקום בבית העליון.
חולון חזרה "לשגרה" הקודמת בדמות מחצית ראשונה מעולה (ברבע השני חולון עצרה את נס ציונה על שש נקודות בלבד) ואז הורדת הרגל מהגז בכל מה שקשור להגנה, מה שנתן ליריבה הזדמנות לחזור למשחק. למזלה, נס ציונה לא לקחה את המתנה וגם כאשר ההפרש ירד למרחק פוזשן בלבד, הכתומים איבדו כדור חשוב ונותרו עם המחמאות על הלחימה.
1 צפייה בגלריה
מאמן הפועל חולון עמית שרף עם שחקניו
מאמן הפועל חולון עמית שרף עם שחקניו
מאמן הפועל חולון עמית שרף עם שחקניו
(מתוך האתר של פיב"א)
הסגולים קיבלו את שון דאוסון, שחזר אחרי פציעה שהשביתה אותו למעלה מחודש. הסווינגמן קלע 9 נקודות ב-20 הדקות בהן שיחק, והוסיף 5 ריבאונדים ו-3 אסיסטים. זו בשורה טובה עבור הסגל הישראלי בפרט והקבוצה בכלל, לקראת המשחק נגד הפועל חיפה ביום רביעי במסגרת שמינית גמר גביע המדינה, אחרי שאשתקד הקבוצה מהכרמל הדיחה את חולון ברבע הגמר.
"התחלנו את המשחק כמו שרצינו, אנחנו פשוט צריכים ללמוד איך לעלות למחצית השנייה באותה אינטנסיביות ולא לתת לקבוצה אחרת לחנוק אותנו", אמר נתנאל ארצי, שהיה הקלע המוביל עם 15 נקודות. "נחנקנו בסוף, ואנחנו צריכים ללמוד להישאר מרוכזים, גם כשאנחנו עייפים. בסופו של דבר אנחנו בתהליך, אמנם אנחנו באמצע העונה, אבל צריך לזכור שזאת קבוצה חדשה לגמרי. אנחנו צריכים להמשיך להאמין, לעבוד קשה".
"עכשיו יש את המטרה: גביע המדינה. גם אליפות. אנחנו צריכים למקם את עצמנו הכי טוב שיש. ההדחה מאירופה? יצאנו מאוד מרוצים מעצמנו ואנחנו מרגישים שיש משהו מיוחד בחדר הלבשה ובמועדון. אני מרגיש שאנחנו מאוד מחוברים, בלי מסכות, אחד עם השני. ממש משפחה".
"ברור לכולם שיש פה סיפור של שתי מחציות", התייחס שרף לסיום המותח. "אנחנו לוקחים את זה כשיעור. דיברנו על זה, קבוצות לא מוותרות. לא באנו באותה מחויבות הגנתית בחצי השני. הם שינו קצת הרכבים שעבדו עליהם והיינו צריכים עוד כמה התאמות. במצבים כאלה צריך ללכת פנימה, לא לוותר. ניקח את זה לשבוע הגדול, אתגר הגביע, כי משחקים לא נגמרים אף פעם".
שרף נשאל על התקרה של הקבוצה: "מתחילת העונה אמרנו שאנחנו מכוונים להגיע למעמדים של ארבע האחרונות בכל המפעלים, בליגת האלופות היה חסר לנו עוד טיפה כדי להגיע לסדרה עם מלאגה שזה היה אתגר מדהים. אנחנו מכוונים להיות בארבע הראשונות, ננסה להילחם ברמת גן על המקום השלישי ולהגיע לסדרת רבע גמר עם יתרון ביתיות זו מטרה ראשונה. להגיע לחצי גמר גביע זו מטרה שנייה. נעשה הכל. יש פה קבוצה איכותית, אנשים איכותיים, שמגיע להם להגיע למעמדים האלה".
בצד השני, נס ציונה קיוותה לחזור לתלם אחרי שהניצחון על אילת בשבוע שעבר קטע רצף של שמונה הפסדים ברציפות. אלא שהקבוצה של אלעד חסין לא הצליחה לחבר שני ניצחונות ומגיעה בביטחון מעורער למשחק הגביע נגד הפועל עפולה.

אכזבה בנס ציונה: "הפסדנו הזדמנויות"

"השחקנים רוצים יותר מדי, אמרתי להם את זה במחצית", התייחס חסין למשחק. "לפעמים יש דבר כזה שנקרא אובר מוטיבציה ואמרתי להם: 'חבר'ה, אנחנו משחקים טוב, מגיעים לזריקות פנויות, מגיעים לקו העונשין, החטאנו מלא ליי אפים, לנשום. הכל יהיה בסדר, אבל בואו נשחק חזק בהגנה' כי שם לא שמרנו מספיק טוב".
"חולון יודעת להעניש ועושה סלים גדולים. חצי שני ראינו קבוצה אחרת לגמרי, שמרנו מדהים, קיבלנו 26 נקודות חצי שני. היה חסר לנו את הגרוש ללירה, שניים-שלושה איבודי כדור בסוף, זריקות לבד, כמה החטאות, סלים קלים שיכולנו לעצור אותם. אני גאה בחבר'ה שבאו, לא ויתרו ושיחקו. ככה צריך לשחק".
קפטן הקבוצה, ג'רום מיינסי, שקלע 18 נקודות והוסיף 11 ריבאונדים אמר: "הפסד קשה, שיחקנו בדרך שרצינו לשחק במחצית השנייה. היינו אגרסיביים, היה לנו שטף טוב בהתקפה, היינו מחוברים, אבל החמצנו כמה הזדמנויות מוקדם, ואולי זה מה שגרם לכך. יש לך פחות מקום להגיב בחזרה בזמן כזה".