אחרי שלושה הפסדים בכל המסגרות, חזרה אתמול (שני) בני הרצליה לנצח עם 92:96 מול עירוני נס ציונה אחרי הארכה. הניצחון הזה של הכחולים קירב אותם חזרה לאזור הפלייאוף העליון. למרות חשש שעם היעדרו של כריס באב הפצוע, מחזיקת הגביע היוצאת תתקשה, היו אלה יתר השחקנים שלקחו את הפיקוד כאשר כל חמשת הקלעים רשמו ספרות כפולות. המוביל היה ג'וליאן גמבל, שרשם את משחקו הטוב ביותר בישראל מאז הגיע עם 26 נקודות ו-14 ריבאונדים. חוזהו של הסנטר אמור להסתיים בימים הקרובים, אך בהרצליה טוענים שהדבר לא נכון והשחקן ימשיך להיות חלק מהסגל גם במשחקים הבאים, כולל בראשון הבא בו תצא סגנית האלופה למשחק חוץ באילת.
"לשחק בלי באב ולעשות כזה ניצחון זה משהו אדיר", אמר המאמן אורן אהרוני בתום המשחק, "החבר'ה ששיחקו עשו משחק יוצא מן הכלל. באב הוא עוגן שלנו, ומגיע קרדיט גדול לשחקנים על הגנה טובה. איבדנו קצת ביטחון בסוף, החטאנו עונשין ואיבדנו שני כדורים קריטיים. היינו אמורים לסיים את המשחק הזה לפני ההארכה. שלטנו לאורך כל המשחק ועשינו את הדברים כמו שצריך".
1 צפייה בגלריה
אורן אהרוני
אורן אהרוני
היה מבסוט מהקבוצה שלו. אהרוני
(צילום: יאיר שגיא)
קוונטין הוקר (17 נקודות) אמר: "ניצחון מיוחד, במיוחד מול הקהל שלנו. היום נלחמנו, היינו באנרגיות אחרות. בהארכה, למרות שזה היה קרב, שלטנו (2:6). הגענו מוכנים למשחק וכולם היו מעורבים במשחק, קלעו בספרות כפולות. כולם עשו יותר כי באב היה חסר. היה כיף לשחק ככה. איך היה לשחק נגד קופר? היינו חברים לקבוצה בעונה שעברה והוא שחקן נהדר. הוא מוביל את הליגה באסיסטים ויריב טוב".
ואם כבר קופר, לו הרצליה ערכה טקס לפני המשחק, השחקן שבר את שיא כל הזמנים בליגת הראשונה בישראל לעונה שלמה כאשר מסר 13 אסיסטים, שהביאו אותו ל-249 בסך הכול. יחד עם זאת, אכזבה עצומה בנס ציונה לאור ההפסד. טיילר ביי (25 נקודות), שחטף את הכדור בסוף הזמן החוקי והביא להארכה עם סל חשוב מחצי מרחק, דיבר על כך שקבוצתו לא שמרה מספיק, אך לא הסכים לתלות זאת באנרגיות. המאמן אלעד חסין, לעומתו, טען שהאנרגיות היו סיבה להתרחקות נוספת מהפלייאוף העליון בטבלה עם הפסד שלישי ברציפות.
"שחקני הרצליה עשו סלים גדולים. עודד ברנדווין נתן הצגה היום (13 נקודות ו-6 אסיסטים) ואנחנו מצד שני לא שיחקנו את ההגנה שדיברנו עליה. דיברתי בחדר ההלבשה על האנרגיות, משהו שם לא הזכיר את הקבוצה שראינו בתחילת העונה. אני לא יודע אם זה קשור לעייפות החומר או לאירופה. כל הקבוצות שמשחקות באירופה והן עם סגל ארוך חוות ירידה", אמר מאמן הכתומים והוסיף רגע לפני המפגש נגד מכבי ת"א בחצי גמר הגביע בשבוע הבא: "אם לא נתחיל לשחק יותר טוב ועם אנרגיות, אז יכול להיות שלא ננצח בכלל עוד העונה. המשחק הבא שלנו הוא נוקאאוט נגד הקבוצה הטובה בליגה ואם לא נגיע באנרגיות הנכונות, אז אולי חבל שנגיע בכלל".