ממשיכים לרכוב על גלי המומנטום: מכבי ת"א צברה אתמול (שבת) ניצחון 16 ברציפות בליגה – 82:91 על הפועל חולון. זאת לפני שתמריא היום לבלגרד, לקראת משחק הפלייאין ביום שלישי הקרוב (20:00) מול באסקוניה.
נכון לשעות הבוקר, הצהובים קיבלו הודעה על עיכוב בטיסה בעקבות המצב הביטחוני. שעת הטיסה שהייתה אמור לצאת לסרביה ב-14:00, נדחתה, ונכון לעכשיו היא תצא רק בשעות הערב.
4 צפייה בגלריה
מכבי ת"א הפועל חולון
מכבי ת"א הפועל חולון
"משחק לא פשוט - אבל מצאנו את הדרך לנצח". הצהובים נגד חולון
(צילום: יאיר שגיא)
"אני שמח שמצאנו את הדרך לנצח", אמר עודד קטש בסיום. "משחק לא פשוט. הראש שלנו במידה מסוימת כבר ביום שלישי. לא הצלחנו להתכונן למשחק הזה יותר מדי, אבל זה היה מספיק כדי לנצח. הצלחנו לשמור על מסגרת הדקות של רוב השחקנים, זה היה מעט מאתגר עם החיסרון של ג׳ון די. אפשר לקחת את זה ולהתרכז מעכשיו במשחק באמת הכי חשוב של השנה".
נתון מעודד מצד הצהובים אמש היה המשחק שהציג לורנזו בראון שסיים עם 14 נקודות ומדד 25 (הכי גבוה בקבוצה) ובלט עם שתי שלשות חשובות בשתי הדקות האחרונות. "אני מרגיש את לורנזו טוב", אמר קטש על התקופה האחרונה של הרכז. "זה היה ברמה הגופנית אצלו, הוא עבר פציעה שהיה קשה לחזור ממנה לקצב. האינטנסיביות הקשתה עליו יותר. זאת זכות גדולה לאמן אותו, הוא אחד הדומיננטיים באירופה. הוא אחד משני המנהיגים שלנו. בתקופה הכי קשה שהיינו, בחסרונו של ווייד בולדווין, הוא סחב אותנו והיה מדהים, על המגרש ומחוץ למגרש. אנחנו עולים כקבוצה ומנצחים ומפסידים כקבוצה. סומכים עליו. כשאני מגיע למשחק מכריע כמו שיש לנו ביום שלישי, אני שמח שהוא בצד שלנו".

"לא מודאג מווייד"

מי שהיה נראה עצבני במיוחד היה ווייד בולדווין, שספג שלוש עבירות כבר ברבע השני, כולל עבירה טכנית בגלל דברים שאמר לשופט. "מה שהיה עם ווייד לא מדאיג אותי", התייחס קטש לנושא. "מה שקרה במשחק היה קשור לשיפוט, פחות רלוונטי. הוא במקום טוב. זה לא מדאיג אותי. אולי זה שניסינו לשמור על הדקות שלו אולי הוציא אותו מהקצב הרגיל שלו״
4 צפייה בגלריה
מכבי ת"א הפועל חולון
מכבי ת"א הפועל חולון
מעל כולם. בראון אתמול
(צילום: יאיר שגיא)
שחקניו של עודד קטש סיימו שבוע עמוס במיוחד עם ארבעה ניצחונות: שלושה בליגה ואחד נגד מילאנו ביורוליג (86:92), שסגר את העונה הסדירה באירופה (מקום 7, מאזן 41:20) לפני שכאמור תארח ביום שלישי הקרוב את באסקוניה למשחק נוק אאוט במסגרת הפלייאין. ניצחון ישלח את הצהובים לפלייאוף, שם יפגשו לסדרת הטוב מחמישה את פנאתינייקוס. במקרה של הפסד, תהיה למכבי ת"א הזדמנות נוספות להגיע לפלייאוף דרך משחק נוקאאוט ביום שישי הקרוב, נגד המנצחת בין המדורגות במקומות 9-10 – אנאדולו אפס או וירטוס בולוניה. אם יעלו בתום המשחק הזה, יתמודדו הצהובים בסדרת הטוב מחמישה נגד ריאל מדריד. הפסד יסיים את העונה האירופית של הקבוצה של קטש.
4 צפייה בגלריה
מכבי ת"א הפועל חולון
מכבי ת"א הפועל חולון
"במשחק אחד הכל יכול להיות". קטש
(צילום: יאיר שגיא)
"במשחק אחד הכל יכול להיות, באסקוניה הגיע למשחק ביתי אמיתי והפסידו את המשחק", התייחס המאמן ליריבה ביום שלישי הקרוב. "באסקניה מאוד מסוכנת, במשחק אחד הכל יכול לקרות, הלוואי שיכולנו לשחק בבית. סיימנו עונת יורוליג בגאווה גדולה, מה שעשינו העונה זה יוצא דופן, אני לא רוצה להחמיא לעצמנו אבל אנחנו צריכים לבוא גאים".
קטש סיכם: "בגלל הסיטואציה, סיימנו מקום שביעי, על הנייר אנחנו אולי פייבוריטים, אבל ההרגשה הזאת לא תעשה לנו טוב. ללא קשר לאנדולו או לתקופה שבה היא נמצאת, צריך להסתכל על זה כמשחק אחד, אנחנו לא חושבים מעבר למשחק הקרוב. אם נעלה עם ביטחון ונשחק שמחים, אנחנו ננצח".
מי שעדיין נמצא בספק למשחק ביום שלישי הוא ג'ון דיברתולומיאו שנפצע בכתפו במהלך המשחק מול עירוני נס ציונה. הקפטן לא יצא עם הקבוצה למילאנו ביום חמישי האחרון וגם לא שותף אתמול מול חולון, ובקבוצה מקווים שהוא אכן יהיה כשיר למשחק הקרוב, בכל מקרה הוא יטוס עם הקבוצה.

הפועל חולון: "הפסד מתסכל"

בהפועל חולון לא מקשרים את ההפסד אתמול לזה שהיה לפניו מול מכבי ר"ג. "היינו שם כמעט שלושה וחצי רבעים. אלה עניינים של ריבאונד, כדור לפה כדור לשם", אמרו בקבוצה ובין היתר הרחיבו על התפוקה מצמד הגארדים סי.ג'יי האריס וטאג'יר מקול שהסתכמו בשישה אסיסטים משותפים בלבד. השיקול של עמית שרף בהעלאת מקול והאריס במקום דרו קרופורד, השחקן שהכי התלבט בחולון לאחרונה, הגיע מהעובדה שחולון משחקת עם שני גארדים זרים "בשגרה" וזו המטרה לשמה הגיע מקול. כמו כן נאמר שמכבי הלכה לקו העונשין 27 פעמים לעומת 11 של האורחים, מה שהפך בסוף למשמעותי.
4 צפייה בגלריה
מכבי ת"א הפועל חולון
מכבי ת"א הפועל חולון
כבר חושב על הפועל ירושלים. שרף
(צילום: יאיר שגיא)
ביום ראשון, בדיוק בעוד כשבוע, תארח חולון את הפועל ירושלים למשחק ישיר על המקום הרביעי, כאשר הסגולים ניצחו בסוף פברואר בארנה את הקבוצה מהבירה. בשל שינוי ההנחיות עדיין לא ידוע האם המשחק ייערך עם קהל או ייערך בכלל, ובחולון מיד עם תום המשחק עדכנו את השחקנים הזרים במידע החדש (קווין הרווי ומקול הגיעו בזמן "שגרת המלחמה" ללא אזעקות).
"אתה לא יכול לחטוף פה 91 נקודות ולהיות במשחק עד הדקות האחרות", אמר שרף בסיום. "חצי ראשון איבודים שלנו נתנו להם את המומנטום. חצי שני יותר מדי ריבאונד התקפה, שהגבוהים שלהם הדפו ולא אספנו את הריבאונד. כשאתה במרחק של 5-7, ובראון ובולדווין עשו את הבידודים, לא היינו שם. המטרה שלנו לא הייתה רק להיות שם, אלא לבוא ולנצח. זה מאוד מתסכל".