תוצאת ההפסד של הפועל חולון אתמול (שלישי) לאוסטנד (71:61) בשלב הפלייאין (1:1 בסדרה) בליגת האלופות של פיב"א מטעה. הקבוצה של עמית שרף לא היוותה תחרות לקבוצה הבלגית, והתוצאה בסוף לא רק משקרת, אלא יכולה לגרום לחשוב שעוד היה משחק צמוד יחסית, מה שלא נכון בכלל.
הסגולים, שהגיעו לבלגיה ישירות אחרי ההפסד למכבי ר"ג, לא הצליחה לקלוע במשך 3:40 דקות הראשונות סל ונתנה לאוסטנד לשלוט בקצב המשחק. גם בעלייה מהמחצית, כשעוד אפשר היה לתקן, חולון פשוט לא הופיעה ונתנה לאוסטנד לרוץ 0:10, ריצה שסגרה למעשה את המשחק.
1 צפייה בגלריה
מאמן הפועל חולון עמית שרף
מאמן הפועל חולון עמית שרף
חולון לא הופיעה בפתיחת שתי המחציות. עמית שרף
(צילום: מתוך האתר הרשמי של פיב"א)
בנוגע לנשק של חולון, השלשות, שאמורות להיות עמוק ב-DNA של הקבוצה, הנתון העגום מאתמול לא מעודד. 4 מ-19 בלבד נכנסו, 21 אחוז, בעוד מהשדה דייקו הסגולים ב-15 מ-41 זריקותיהם (36.6 אחוז). הקבוצה תהיה חייבת לשפר את האחוזים ואת האופן בו היא עושה את המעבר בין מהליגה לאירופה אם חלום הטופ 16 עדיין נמצא בראש סדר העדיפויות שלה לעונת 2023/24.
ביום שלישי ייערך המשחק המכריע בסדרה ויקבע למעשה את המשך העונה של חולון באירופה. יתרון הביתיות סגול, אבל כידוע, בשל המלחמה אין זה באמת יתרון. המשחק, שאמור היה להיערך בריגה, בסופו של דבר יערך בסומבוטיי, כאשר הקבוצה החליטה לחזור ולשחק בהונגריה משום שמסע לשם זול יותר וגם כולל נסיעה של שעה אחת בלבד באוטובוס אחרי טיסה ישירה לוינה.
"באנו לא מרוכזים מספיק, בלי לתרץ, זה היה הפסד קשה", אמר נתנאל ארצי. "אנחנו צריכים להסתכל לקראת המשחק הבא ולבוא מרוכזים יותר".
עמית שרף לא הסתיר את דעתו על המשחק: "משחק ההתקפה שלנו היה מאוד גרוע. כולם מבינים שאנחנו צריכים למצוא פתרונות בהתקפה. אני לוקח את כל זה על עצמי, ואעשה כל שביכולתי כדי לגרום לקבוצה להציג משחק התקפי טוב יותר. הפסדנו את המשחק הגנתית אחרי הדקות הראשונות שאפשרו לאוסטנד לרוץ, היו להם 12 אסיסטים וזה מה שהרג את המשחק. אסור לנו לתת לאף קבוצה לרוץ עלינו ככה, יש לנו משחק בשבת ואז נטוס להונגריה ביום ראשון למשחק השלישי".
המשחק עליו מדבר "שרפי" הוא נגד גליל עליון בהיכל הטוטו בחולון (19:20) במוצ"ש. לפי דבריו, ייתכן שהקבוצה הסיקה שלהגיע עם מזוודות לאולם, כפי שקרה בממחזור הקודם מול ר"ג, לא היה רעיון מוצלח. בקבוצה מקווים לקבל את ניב משגב בחזרה כדי לאפשר רוטציות שונות, שיכללו קו אחורי מגוון יותר. כשירותו של הרכז, שנעדר כבר חודש, תיבחן בהמשך היום, עם החזרה ארצה.