מכבי ת"א רוצה לחזור למסלול הניצחונות אחרי ההפסד בתחילת השבוע בדרבי מול הפועל ת"א אבל מחכה לה משוכה גבוהה מאוד הערב (שישי, 21:30) בדמותה של מוליכת הטבלה ביורוליג, אולימפיאקוס, בהיכל השלום והאחווה באתונה.
הצהובים מגיעים למפגש מהמקום השמיני בטבלה עם מאזן של 11 ניצחונות לעומת 9 הפסדים כשבמשחק האחרון הם הצליחו לנצח בבית את אלבה ברלין. למפגש הקודם בין השתיים שהסתיים בניצחון 84:90 למכבי ת"א בהיכל מנורה מבטחים הגיעה הקבוצה היוונית אחרי יכולת מגומגמת באותו הזמן אבל מאז התחזקה משמעותית כשניצחה ב-8 מתוך 11 משחקיה האחרונים כולל ניצחון במחזור שעבר ב-13 הפרש על ריאל מדריד החזקה. מעבר לזה שמדובר ביריבה מאוד חזקה שנמצאת במעלה הטבלה עם מאזן של 13 ניצחונות לעומת 7 הפסדים, למכבי יש את הנתון שלא ממש משחק לטובתה עם 8 הפסדים במשחקי החוץ לעומת שני ניצחונות בלבד.
2 צפייה בגלריה
עודד קטש מאמן מכבי ת"א
עודד קטש מאמן מכבי ת"א
עודד קטש. מכבי תנסה להתאושש
(צילום: עוז מועלם)
הצהובים ימשיכו לשחק ללא הכוכב שלהם, לורנזו בראון שסובל מנקע בקרסול וצפוי להיעדר בשבועיים הקרובים. במשחקים האחרונים אפשר היה לראות שווייד בולדווין שחזר מחודש היעדרות חזר לעצמו וגם תפס פיקוד. אבל בדרבי אפשר היה לראות בצורה בולטת לעין שבדקות האחרונות בראון היה חסר במיוחד בעיקר מבחינת היכולת בקבלת החלטות במאני טיים.
אחד הדברים שיותר מדאיגים את מכבי ת"א זה היכולת של רומן סורקין לאחרונה. הסנטר הישראלי פתח את העונה בצורה טובה ועשה מגמת שיפור נהדרת ביורוליג ואפילו בשלושת המשחקים הראשונים ללא אלכס פוית׳רס הפצוע לקח את ההזדמנות בשתי הידיים, אבל מאז המחזור ה-15 הוא ירד משמעותית במספרים כשמ-7.3 נקודות ו-3.8 ריבאונדים ב-12 המשחקים הראשונים ירד ל-4 נקודות ו-1.7 ריבאונדים ב-7 משחקים האחרונים. בקבוצה מקווים שהוא יצליח לחזור לעצמו וימשיך את רף ההתקדמות.
2 צפייה בגלריה
ג'ייק כהן
ג'ייק כהן
ג'ייק כהן. "מגיעים אחרי הפסד כואב"
(צילום: יאיר שגיא)
מי שהצטרף לאימונים בימים האחרונים וגם טס עם הקבוצה לאתונה הוא הרכש החדש, סולימאן בריימו שחתם בעקבות פציעתו של אלכס פוית׳רס, הוא אמנם לקח חלק בכל האימונים השבוע אך עדיין לא בטוח שהוא ייקח חלק משמעותי ברוטציה כבר במשחק הקרוב.
בתקופת ההיעדרות של פוית'רס, ג'ייק כהן קיבל יותר דקות, יהיה מעניין לראות אם אחרי צירופו של בריימו הצוות המקצועי ימשיך לתת לו את אותו הקרדיט. "צריך לראות מה אולימפיאקוס עושה טוב", אמר כהן לקראת התמודדות, "ולבדוק איך גורמים להם להרגיש לא בנוח. יש להם המון כלי נשק וזה לא מקרי שההתקפה שלהם נהדרת".
כהן המשיך: "אנחנו מגיעים אחרי הפסד כואב, אבל עם בטחון שאנחנו יכולים להתמודד עם אתגרים. צריך קבוצה שיש לה מחויבות, עבודה קשה ונחישות כדי ליצור עונה מוצלחת. אנחנו עושים עבודה טובה בניצול האנרגיה שהאוהדים נותנים לנו בבית, זה משהו שאנחנו ניזונים ממנו כקבוצה. אנחנו אוהבים לרוץ ולשחק מהר וזה עוזר. כשהאוהדים לא שם כדי לדחוף אותך, זה משהו שאנחנו צריכים ללמוד לייצר מעצמנו במשחקי החוץ".