שלושה שבועות מאז שקיבל את תפקיד מאמן נבחרת ישראל במקומו של עודד קטש, גיא גודס דיבר לראשונה במסיבת עיתונאים שנערכה בצהריים (שני) באיגוד הכדורסל.
"אני עוד מתרגש לשבת בבניין הזה לאחר שנבחרתי לאמן את נבחרת ישראל", פתח ואמר גודס. "זה כבוד על הרבה שנים של עשייה כשחקן שגדל בנבחרות הצעירות של ישראל ועד הבוגרים והגיע לשבת בכיסא מאמן הנבחרת. אין ספק שלאמן את הנבחרת הבוגרת זה המון אחריות".
3 צפייה בגלריה
גיא גודס עם עמוס פרישמן ומוטי דניאל
גיא גודס עם עמוס פרישמן ומוטי דניאל
גודס עם דניאל ופרישמן
(צילום: אורן אהרוני)
על סגל הנבחרת, אמר גודס: "יש פה נבחרת צעירה עם בסיס טוב שכבר עשתה הצלחה עם הצוות הקודם. המטרה שלי זה לקחת אותה שלב קדימה מבחינת מוקדמות גביע העולם ואליפות אירופה בקיץ. אני והצוות שלי נעשה את הכי טוב כדי להצליח". בנוגע לצוות, דרור כהן שעבד גם עם קטש, והיה בעבר עוזרו של גודס במכבי ראשון לציון, ימשיך בתפקידו. המאמן הלאומי מחפש עוזר נוסף בכיר.
אחת הסוגיות המרכזיות בסגל בחלונות הקרובים היא האם שחקני מכבי ת"א, וכן תמיר בלאט, יובל זוסמן (אלבה ברלין), תומר גינת (מטרופוליטנס) וים מדר (פרטיזן בלגרד), שמשחקים ביורוליג וביורוקאפ, יוכלו לקחת חלק במוקדמות גביע העולם מכיוון שהמשחקים שלהם מתנגשים עם אלה של הנבחרת. המאמן הלאומי דיבר גם על כך: "לגבי שחקני מכבי ת"א, תמיר בלאט, ויובל זוסמן, תמיד צריך למצוא את הפתרון. מצד האיגוד עושים ניסיונות להזיז את המשחקים של הנבחרת כדי שהם יוכלו לשחק איתנו. לגבי ים מדר ותומר גינת אני חושב שיהיה פתרון כי הם משחקים יום או יומיים לפני משחקי הנבחרת. כל שחקני הנבחרת רוצים להיות חלק ממנה ולקחת חלק בחלונות המשחקים. זה היופי כי אתה רואה את המחויבות וההודעות שקיבלתי מהשחקנים. אני אופטימי בגדול אם יש לשחקן בעיה כזאת או אחרת".
גם יו"ר הוועדה המקצועית, עמוס פרישמן, התייחס לנושא והיה נוקב יותר: "נבחרת ישראל היא לא שלי, היא מייצגת את כל המדינה. הרבה אנשים יצטרכו לעזור כדי שהנבחרת תצליח, ואני מדבר על הקבוצות שהשחקנים שלהן נמצאים ביורוליג או השחקנים בחו"ל. נעשה הכל כדי שהם יהיו איתנו".
3 צפייה בגלריה
 ג'ון דיברתולומאו ותמיר בלאט
 ג'ון דיברתולומאו ותמיר בלאט
דיברתולומאו ובלאט. ישחקו עם הנבחרת במוקדמות גביע העולם?
(צילום: FIBA.com)
עוד אמר בנושא פרישמן: "יש במכבי ת"א 5-4 שחקנים שיכולים להיות בנבחרת. במקרה הזה אתה צריך להיות חכם ולא צודק. אני מכיר את הבעיות של מכבי עם היורוליג, אבל נקווה שנסתדר. המטרה היא לשנות את הלו"ז של משחקי הנבחרת כדי שכל שחקני מכבי ת"א יהיו איתנו. מאמין ומקווה שנצליח. אם לא, המאמן יצטרך להגיד לי את מי הוא רוצה ואנחנו נעשה כאיגוד הכל כדי שיהיה. לא רוצה לדבר על ועדות משמעת, אבל אנחנו נעשה הכל כדי שישחקו בנבחרת".
בנוגע לאליפות אירופה, גודס לא היה מוכן להתחייב על מטרה מסוימת: "קל לשבת עכשיו ולהגיד מה יהיה באליפות אירופה בקיץ. אני עוד לא יודע איזה סגל יהיה, ומה יקרה עד הקיץ. אחת הבעיות בחלונות משחקים זה שאתה יכול לתכנן רק לטווח המיידי, ולא יודע מה יהיה אחר כך. החלום זה שדני אבדיה יגיע, ואולי גם טי.ג'יי ליף. לא יהיה נכון להגיד שנזכה באליפות אירופה".
לאורך הקדנציה הקודמת של קטש בנבחרת, הוא בחר פחות או יותר את אותם שחקנים, והרבה כדורסלנים איכותיים שלא התאימו לשיטה שלו נשארו בחוץ. גודס נשאל האם אצלו המצב יהיה שונה: "אני לא יודע כרגע לגבי שינויים פרסונליים בסגל. קודם אשב עם הצוות שיהיה, חלקו מכיר את השחקנים ועבד איתם בנבחרת. נשמע את הדעות, העצות ונסתכל גם על הכושר של שחקנים. לי אין העדפות לשחקן כזה או אחר, בסוף מי שיהיה בכושר ויתאים מבחינה מקצועית יקבל זימון. לפעמים צריך לקחת החלטות קשות, גם אני סבלתי מזה כשחקן. אלה לא יהיו החלטות אישיות, אלא רק מקצועיות".
3 צפייה בגלריה
נבחרת ישראל
נבחרת ישראל
אבדיה. מצבו לקראת הקיץ אינו ברור
(צילום: אורן אהרוני)
המשימה הראשונה של גודס תהיה כבר בעוד חודש, כאשר הנבחרת תחל את דרכה בבית 4 במוקדמות גביע העולם 2023 אליו הוגרלה יחד עם גרמניה, פולין ואסטוניה. הכחולים-לבנים יארחו את פולין ויתארחו באסטוניה.
בפברואר 2022 תארח הנבחרת את גרמניה ולאחר מכן תתארח אצלה. ביוני תשחק בחוץ מול פולין ותחתום את שלב המוקדמות הראשון נגד אסטוניה בבית. שלוש הראשונות מהבית יעפילו לשלב הבא ויצטלבו עם שלוש הראשונות מהבית המקביל שכולל את סלובניה, קרואטיה, שבדיה ופינלנד.
המשימה העיקרית של גודס תהיה בקיץ 2022, כשהנבחרת תתמודד ביורובאסקט. לאור הסגל האיכותי המתגבש, המטרה של המאמן הלאומי תהיה לעבור לפחות שלב אחד. ישראל שובצה בבית 4 שיתקיים בפראג את הנבחרת המקומית, סרביה, פולין, פינלנד והולנד.