לפני שנה צייץ תומר גינת בטוויטר "אהבה לעולם לא נכשלת" אחרי שהעז לומר "לא" למכבי ת"א. כולם היו בטוחים שהפורוורד שחזר מפריז יעוט על ההצעה כדי לשחק ביורוליג ולהרוויח יותר כסף, אבל הוא בחר "ללכת עם הלב" וללבוש שוב את המדים האדומים. היתר היסטוריה? לא בדיוק, כי היא רק מתחילה להיכתב. האוהד השרוף של הפועל ת"א לא חלם אפילו שיקבל הזדמנות לסגור מעגל מטורף – לקחת אליפות על חשבון האימפריה הצהובה.
כך או כך, זו בכל מקרה השנה של גינת, הישראלי הבכיר והאיכותי בליגה, שעם ממוצעים של 12.9 נקודות ו־6.2 ריבאונדים היה בורג משמעותי בחזרה של הפועל ת"א למעמד אחרי 18 שנה. מחר (21.15) בהיכל, הסמל הכי גדול של האדומים בשנים האחרונות, יתייצב למערכה הראשונה וינסה לגנוב את הביתיות במטרה להפוך את משחק מספר 2 בדרייב־אין למלחמת עולם. קצת לפני רגע השיא שלו בקריירה, הוא משתף בראיון בלעדי ל"ידיעות אחרונות" על התחושות, הסיכויים ומגלה אם יקפוץ לירקון במקרה של אליפות.
2 צפייה בגלריה
תומר גינת
תומר גינת
"עכשיו זה הזמן". גינת
(צילום: עוז מועלם)
גמר פלייאוף. מה עובר בראש? "דקה לפני סיום המשחק האחרון מול ירושלים כבר הבנו שזה שלנו. הייתה תחושה מטורפת, צמרמורת בכל הגוף. היה קטע שהסתכלתי מסביב על האוהדים שהיו בשיגעון, ואני אפילו לא יודע להסביר מה הרגשתי. אנשים היו עם דמעות בעיניים, יש פה משהו מעבר, אתה מבין כמה זה חשוב לאנשים ואיזו זכות יש לך להשפיע על מצב הרוח שלהם. כמי שגדל כאוהד הפועל ת"א, זה הרבה מעבר לכדורסל מבחינתי. בחרתי להיות פה, וכל יום מחדש אומר תודה על הבחירה שעשיתי".

"מליגה ב' לגמר הפלייאוף"

מהי המשמעות של אליפות עבור המועדון? "האליפות האחרונה הייתה ב־1969, כך שהרוב המוחלט של האוהדים לא נולד אז. אני זוכר את הימים הפחות טובים של הפועל בקדנציה הראשונה שלי – מועדון שהתפרק, קם לתחייה, התחיל מליגה ב' והגיע עד לליגת העל, מכלום. זה קרה בזכות האוהדים המדהימים שהרימו הכל מאפס, אנשים שכל החיים שלהם זה הפועל ת"א. אז ברור שהמשמעות של אליפות במקרה הזה היא מעבר לכדורסל".
ומה זה יהיה עבורך? "על זה חלמתי בקיץ האחרון. כשעצמתי עיניים ובחרתי בהפועל ת"א, זה מה שדמיינתי ורציתי. רציתי להיות פה בגמר הפלייאוף יחד עם המועדון שאני כל כך אוהב. כשאני מסתכל אחורה ליד כל המטרות והחלומות שהצבתי לעצמי יש 'וי' קטן, אבל המטרה הגדולה היא אליפות. עכשיו זה הזמן".
העונה של תומר גינת
בשנים האחרונות הפועל ת"א מצליחה לבנות סגלים עם דומיננטיות של ישראלים בכירים. זה המתכון להצלחה? "זה המפתח להכל. זה דבר שהוא סופר חשוב. אני ובר טימור חברים המון שנים, עוד מהתקופה שהוא שיחק בירושלים. הכרנו בנבחרת הצעירה והתחברנו מאוד. כל הזמן היינו מדברים על מה יהיה אם יום אחד נשחק יחד באותה קבוצה, והנה זה קרה. מההתחלה הבנו שיש פה הזדמנות גדולה, ועוד לקבל שחקנים כמו גיל בני, עידן זלמנסון ואדם אריאל. זו זכות אדירה. אנחנו סופר מאוחדים".
לך ולבר היה קשה עם ההחלטה ללכת על חמישה זרים בסגל בתחילת העונה. שיניתם את דעתכם מאז? "התחלנו עם ארבעה זרים, ובאיזשהו שלב החליטו להגדיל לחמישה כדי להיות תחרותיים יותר באירופה. אני ובר רצינו, קודם כל, שהפועל תצליח ותגיע למעמדים הגדולים, והבנו שאנחנו צריכים ליישר קו עם המועדון. סגנון הזרים שיש כאן מבחינה אנושית הוא כזה שאתה רוצה לידך, הפכנו למשפחה גדולה".
2 צפייה בגלריה
תומר גינת
תומר גינת
(צילום: עוז מועלם)
מה אתה חושב על המתווה של שר הספורט מיקי זוהר לאפשר שיתוף זרים ללא הגבלה? "אני לא אוהב את זה. בכל הליגות באירופה יש הגבלה של זרים בצורה כזאת או אחרת. זה בטוח יפגע בשחקן הישראלי, אבל אני מאמין שנגיע לפשרה".

"תהיה סדרה פשוט מטורפת"

במכבי ת"א מפנטזים לגזור רשתות באולם שלכם. "גם אנחנו רוצים לגזור רשתות בדרייב־אין. נגיע הכי מוכנים כדי לעשות את זה. תהיה סדרה פשוט מטורפת".
מה דעתך על סערת הכרטיסים? "אין לזה מקום. אני האחרון שימליץ איך, כמה ולמה, אבל צריך להיערך לדברים האלה, כי דרבי חייב להיות מול אוהדים של קהל החוץ. כל אחד יכול להגיד מה שהוא רוצה – ביום חמישי האוהדים שלנו יהיו בהיכל, אין לי ספק".
היו"ר רמי כהן הצהיר שהוא יקפוץ לירקון אם תיקחו אליפות. טימור אמר שנורא מלוכלך שם ושהוא לא מצטרף, מה איתך? "אני עושה מה שרמי יגיד לי. גם בר יקפוץ, אל תדאגי".
תבכה במקרה שתזכו? "לגמרי, כמו ילדה קטנה. כמעט בכיתי כשעלינו לגמר, אבל עצרתי את עצמי, אחכה עם הדמעות לאליפות".
חתמת בקיץ על חוזה לחמש עונות. רואה את עצמך משחק במקום אחר בקריירה? "לא יודע. טוב לי פה, לא רואה שום סיבה, ואין בי גם שום רצון כרגע להיות במקום אחר. זה הבית שלי. כשהגעתי לכאן לפני שש שנים בפעם הראשונה אמרתי שהחלום זה לזכות באליפות עם הפועל ת"א, השבוע יש לי הזדמנות להגשים אותו".