במכבי ת״א קיוו שלפחות את הסיבוב השני ביורוליג הם יצליחו לפתוח עם יכולת אחרת במשחקי החוץ, אבל הפסידו אמש (שישי) 88:86 לפנאתנייקוס באואקה באתונה וירדו למקום התשיעי בטבלה. לצהובים אין זמן להתעסק יותר מידי בהפסד, כאשר כבר ביום שני מחכה להם בני הרצליה במסגרת רבע גמר גביע המדינה בהיכל מנורה מבטחים.
יש לציין שהתוצאה קצת משקרת, למרות שמכבי הצליחה לצמצם בכל פעם את הפער ואפילו לעלות ליתרון, פעם אחר פעם הקבוצה היוונית הענישה אותם על טעות כזאת או אחרת. מי שעשה את מירב הנזק היה זה האקס, דריק וויליאמס שסיים עם 17 נקודות ו-5 ריבאונדים, כולל שלשה ענקית 8 שניות לסיום שהעניקה לקבוצתו את הניצחון.
3 צפייה בגלריה
בראון
בראון
לורנזו בראון
(צילום: עוז מועלם)
אחרי שמונה הפסדי חוץ אפשר כבר להגיד בבטחה שהשחקנים בצהוב פשוט לא מצליחים להביא את אותן האנרגיות ממשחקי הבית. גם הפעם זה לא היה שונה, בעיקר במחצית הראשונה. אם מול פרטיזן בלגרד הצהובים עלו עם אנרגיות ופתחו פער שקצת בלבל את היריבה, הפעם רמת האנרגיות הייתה דלילה עם התקפה רעועה והגנה רכה ורעה.
בזמן שהשחקנים של קטש כבר הבינו שהם מאבדים את המשחק הם הצליחו להרים את עצמם במחצית השנייה בעיקר התקפית, אבל זה לא הספיק. לא עזרה ההופעה האדירה של בונזי קולסון, שסיים עם 29 נקודות (5 מ-6 מהשלוש ו-7/7 ל-2) לצד 14 ריבאונדים, כולל 21 נקודות של וויד בולדווין שהצליח להסיר את החלודה אחרי חודש היעדרות בעקבות פציעה.
3 צפייה בגלריה
בונזי קולסון
בונזי קולסון
היכולת הנפלאה שלו לא עזרה לצהובים. בונזי קולסון
(צילום: פנאתינייקוס)
לא פעם ולא פעמיים דובר על התלות הבלתי רגילה בלורנזו בראון, ושכל משחק בעצם קם ונופל על היכולת שלו. הפעם הוא נכנס פחות טוב למשחק אחרי שסיים עם 11 נקודות, 2 ריבאונדים ו-4 אסיסטים כשהוא עם 3/9 ל-2 ו-1/4 מהשלוש. זה נכון ששחקן בסדר גודל שלו מקבל יחס מועדף מהיריבה עם תוכנית משחק שלפעמים מכוונת רק אליו ואפילו שמירות כפולות, אבל במכבי חייבים להבין שזו סיטואציה שתלווה אותם לאורך שאר המשחקים ובכלל וחייבים להגיב בהתאם, גם כשהוא בערב לא טוב התקפית.
סימן השאלה הגדול הוא איפה דארן היליארד? אחרי כל סיפור ההשעייה הוא חזר כרגיל לרוטציה של עודד קטש אבל נראה שבמשחקים האחרונים הוא פשוט נעלם. זה התחיל כבר במשחק מהמחזור ה-17 מול ריאל מדריד בו הוא קיבל רק 4 דקות, עבר למשחק מול פרטיזן בלגרד בו הוא סופסל לחלוטין והמשיך עם המשחק של אתמול שגם אותו הוא נאלץ להעביר מהספסל בלבד. בסביבתו של השחקן לא מבינים את מהות הספסול, הרי מה שהוביל לכל הבעיות בסוף נובמבר היה הדקות המעטות שקיבל מה שגרם לו לתסכול גדול אותו הוציא בציוצים פומביים בטוויטר.
3 צפייה בגלריה
דארון היליארד
דארון היליארד
לאן הוא נעלם? דארון היליארד
(צילום: עוז מועלם)
למרות האכזבה הגדולה מההפסד, לצהובים אין הרבה זמן להיכנס ליותר מדי מחשבות. כבר אתמול בלילה, מיד אחרי המשחק הם תפסו טיסת חזור מאתונה לישראל על מנת להעביר את המשך סוף השבוע שנותר בארץ ולהתחיל להתכונן למשחק קריטי במיוחד עבורם מול בני הרצליה במסגרת רבע גמר גביע המדינה. כזכור, בעונה שעברה הצהובים הודחו בחצי גמר גביע המדינה ע״י הפועל ת״א, כך שהם סימנו כמטרה עליונה לעמוד בציפיות הפעם.