שביעות רצון במכבי ת"א לאחר הניצחון אתמול (ראשון) 82:89 על הפועל ת"א במשחק שנעל את העונה הסדירה. בכך הבטיחו הצהובים את המקום הראשון בליגת העל וגם את הביתיות לאורך כל הפלייאוף.
לצד זאת, ג'וש ניבו, שסבל מכאבים במפשעה ולא חזר לשחק, עבור היום בדיקת MRI שלא הציגה ממצאים חריגים. השחקן סובל מכאבים ונמצא תחת מעקב הצוות הרפואי.. גם ווייד בולדווין נאלת לרדת לטיפול במהלך רבע השלישי, אך חזר לשחק והיה זה שדאג לצנן את ההתלהבות של היריבה העירונית בכל פעם שהצליחה לחזור למשחק.
3 צפייה בגלריה
מכבי ת"א מונאקו משחק מספר 3 רומן סורקין
מכבי ת"א מונאקו משחק מספר 3 רומן סורקין
המצטיין של מכבי ת"א. רומן סורקין
(צילום: עוז מועלם)
בקבוצה של עודד קטש מרוצים מההספק של הישראלים אתמול. רומן סורקין, שלא שיחק במשחק מספר 5 בפלייאוף היורוליג נגד מונאקו, היה הקלע המוביל עם 22 נקודות והציג יכולת לוחמנית מתחת לסלים. גם רפי מנקו קלע שלשה חשובה לקראת הסיום. כמו כן, קטש לטובה גם את יפתח זיו וג'ון דיברתולומיאו. במכבי ת"א יודעים שהם יצטרכו את הישראלים במיטבם לקראת המשחק הראשון בסדרת רבע הגמר נגד הפועל באר-שבע ברביעי.
"היה אפשר לראות בתחילת המשחק שהגענו מעט עייפים", אמר עודד קטש. "זה התבטא בכך שלא שמרנו. גם ג'וש נפצע וגם ווייד היה על חצי רגל. זה פגע בתוכניות שלנו. רומן עשה צעד קדימה והיה אדיר. בסוף מה שניצח לנו את המשחק היה הריבאונד, ניצחנו 25:40 בסך הכל בקטגוריה הזאת, זה מה שבסוף עשה את ההבדל".
על המפגש עם באר-שבע ברבע גמר הפלייאוף: "מתחילים את הפלייאוף וקל זה לא הולך להיות, יש רמה גבוהה בליגה שלנו, מי שאוהב את הכדורסל הישראלי צריך להתרגש, הולכים להיות משחקים מעניינים".
3 צפייה בגלריה
קטש
קטש
"יש רמה גבוהה בליגה שלנו". קטש
(צילום: עוז מועלם )
לקראת ההתמודדות נגד מאמן הדרומיים ליאור ליובין, חברו הטוב של קטש, הוסיף המאמן: "אני משוחד. לבאר-שבע יש את המאמן הכי טוב בליגה, לפחות מבחינתי. מבחינתנו, צריך לבוא מאוד מרוכזים. אסור לנו להרגיש שהולך להיות קל. יצא לנו לראות היום משחק של אלבה ברלין. הם הגיעו לשחק נגד מקום 7 והפסידו ב-25 הפרש בבית. צריך ללמוד ממקרים כאלה, אנחנו פייבוריטים אבל זה לא תמיד עושה לנו טוב. אין הזדמנות שנייה, צריך לבוא מרוכזים ולהתאושש".
מנקו התייחס למשחק הן מבחינה קבוצתית והן אישית ואמר: "איבדנו ריכוז ונתנו להם לשחק את המשחק שלהם, איפשרנו המון סלים קלים במתפרצות. ברגע שהצלחנו לעצור את זה אז חזרנו לשלוט במשחק. אני שמח שהשלשה נכנסה. אני מקווה שכל שלשה תיכנס תמיד, יודע שזה לא יכול לקרות, אבל שמח שזה נכנס. עשינו מאמץ אדיר, שמח שזה מוביל אותנו לקראת הדבר האמיתי בליגה. נתחיל סדרה עם באר-שבע, קבוצה מאומנת מאוד שעשתה עונה יפה. נצטרך לבוא חדים ומרוכזים".

הפספוס של האדומים

הפועל ת"א הצליחה לחזור פעמיים למשחק, אך לא שמרה על היתרון כשהשיגה אותו. הפעם האחרונה בה האדומים, שרושמים את העונה הכי טובה שלהם מזה זמן רב, ניצחו קבוצה מהרביעייה הראשונה בליגה (מכבי ת"א, ירושלים וחולון) הייתה בדרבי הקודם בסוף ינואר.
"אנחנו מסיימים עונה סדירה, אחת הטובות שהכדורסל שלנו ידע בכלל, עם המון עניין ומתח. יוצאים לפלייאוף שבטוח יהיה מאוד מעניין ואיכותי", אמר מאמן האדומים דני פרנקו. "ניסינו לעשות משהו שהפועל ת"א לא הצליחה לעשות במשך עשרות שנים - לסיים את העונה הסדירה במקום הראשון בליגה. אנחנו מאוד מעריכים את העובדה שהגענו לסיטואציה הזאת".
המאמן המשיך: "לא הצלחנו, כמו הרבה קבוצות יורוליג אחרות. גם במחצית הראשונה, כשלא עשינו עבודה הגנתית מספיק טובה - היינו במשחק, וגם הצלחנו להפוך אותו. הם ניצחו את בפרמטרים שהיה חשוב לנו לעמוד בהם. המשחק הזה קם ונפל על זה שהם זרקו 18 פעמים יותר מאיתנו. היינו מוכנים, אבל זה משהו שלא קשור להכנה למשחק, אלא קשור ליסודות ונפלנו בזה בצורה כזו, שאני לא זוכר מתי זה קרה לאחרונה".
הקבוצה תחל כבר ביום רביעי את סדרת רבע הגמר ותמודד נגד עירוני נס ציונה, עליה רשמה סוויפ עונתי 0:3. על כך אמר פרנקו: "אנחנו רוצים לעבור. נתחיל לספור לאחור, יש שבעה משחקים לנצח כדי לקחת תואר, ואנחנו יכולים".
בר טימור אמר על המשחק: "הייתה לנו חסרה לנו הגנה טובה בכל מה שקשור לפיק אנד רול, לא טיפלנו טוב, לא היינו כל כך מתאומים, קצת מבולבלים, זה עשה לנו הרבה בלאגן. היינו קרובים, כל הקטע ההגנתי היה לא טוב היום, רובו, בסוף בגלל זה הפסדנו".
3 צפייה בגלריה
בר טימור
בר טימור
עם הפנים לנס ציונה. בר טימור
(צילום: יאיר שגיא)
על המשחק הקרוב הוסיף: "נס ציונה קבוצה טובה שעשתה הרבה ניצחונות יפים. זו תהיה סדרה לא קלה, יש לנו שלושה ימים לשכוח ממה שהיה פה היום, להגיע מוכנים. אני מאמין שהקהל יגיע לתת עוד מופע, אנחנו צריכים אותם וביחד איתם אני מאמין שנעבור את זה ונסתכל קדימה".
אותו מופע עליו מדבר טימור קרה ברבע השני, כשאוהדי הקבוצה הדליקו מספר רב של אבוקות, שחלקן נזרק לעבר רשת הביטחון שהוצבה מול היציע בו שהו וגרמו לשריפה, אותה כבאים נאלצו לעלות ליציע ולכבות עם מטפים. במכבי, שראו כיצד יושבי אולם 4 ו-5 נוטשים את מקומותיהם חזרו על כך שלא היה צריך לאפשר כניסת קהל חוץ. המשטרה חיכתה מחוץ לאולם למספר אוהדים החשודים בהדלקת האבוקות ועיכבה אותם. אומדן הנזק ייוודע בימים הקרובים.