אחרי המהומה על הפרקט אתמול (שלישי) בהפסד הפועל חולון 75:74 למכבי רמת גן, הרוחות סערו גם במסדרונות היכל הטוטו בחולון מהעימות בין יושבי ראש איתן לנציאנו וחן שניידרמן. "אתם בחיים לא תהיו חולון, קבוצה עם שלושה וחצי אוהדים", צעק לנציאנו לעבר שניידרמן ליד חדר ההלבשה של האורחת, כאשר אנשים מפרידים בין השניים.
למרות שאין דם רע בין המועדונים, סיום המשחק הוא זה שגרם למספר של רצף תקריות. זריקות העונשין שלא זרק בניה סרור, שנפל לפניה ויצא בחילוף, הייתה אחת הסיבות. גוני יזרעאלי, עוזר המאמן של עמית שרף, אמר לעבר הספסל של העולה החדשה שיתביישו על "הטריק" בו קנדל מקולום עלה במקומו של סרור, שידוע באחוז העונשין הנמוך שלו. על פי אנשים שנכחו במקום, שניידרמן קרא ליזרעאלי 'חוצפן', מה שהלהיט את האוהדים שצפו בכך ופרצו אל הפרקט.
3 צפייה בגלריה
שחקן מכבי ר"ג בניה סרור
שחקן מכבי ר"ג בניה סרור
ירד לספסל בעקבות פציעה וקנדל מקולום זרק במקומו מהקו. בניה סרור
(צילום: גיא ביטמן, באדיבות מכבי עירוני רמת גן)
גם שחקן ר"ג ג'יי.פי טוקוטו ספג קללות מצד אוהדי חולון, שגם השליכו חפצים לעברו. טוקוטו ניסה להתעמת איתם, אך האבטחה ושחקנים נוספים התערבו ומנעו זאת. במקום שכולם יעזבו דרך המנהרה, כמקובל, הם עזבו דרך הפרגוד הצמוד, מלווים בלפחות עשרים מאבטחים עד אזור חדרי ההלבשה.
והיה גם כדורסל. עם משחק טוב וצמוד עד פחות משלוש שניות לסיום, ועם אווירת פלייאוף של ממש. זה היה קרב ישיר על המקום השלישי, ובחולון יודעים שעם ההפסד הכפול לעולה החדשה המקום הזה, אשר מקנה משחק בית נוסף בבית העליון, אינו ריאלי.
כבר ביום שבת תתארח חולון אצל מכבי ת"א (אותה לא ניצחה מאז עונת האליפות ב-2022) ולאחר מכן הפועל ירושלים תגיע לחולון. "הכל יכול להיות. באנו להעביר מסר, פתחנו חזק. ראינו רבע אחד קבוצה שקלעה ארבע נקודות (26:4) ובמחצית השנייה משהו אחר קרה", אמרו בחולון, ומודעים לכך שבני הרצליה, שגם ניצחה אותם העונה פעמיים, נושפת בעורפם ועלולה להוריד אותם אל המקום החמישי.
"על מה שקרה בסיום צריך לדבר עם הדרגים הבכירים יותר, אני לא אחראי על האבטחה. בכללי, אנחנו לא רוצים לראות דברים כאלה. יש פה אמוציות והקהל הזה בחולון מגיע וחווה את האנרגיות האלה. זה חלק מהעניין", התייחס נתנאל ארצי בסיום למה שהתרחש על הפרקט ומחוצה לו.
3 צפייה בגלריה
השליכו חפצים על טוקוטו בסיום
השליכו חפצים על טוקוטו בסיום
השליכו חפצים על טוקוטו בסיום
(צילום: עוז מועלם)
על הרבע השני הנוראי של הקבוצה, בו קלעה כאמור ארבע נקודות בלבד: "אנחנו, השחקנים, היינו צריכים להיות יותר אחראים על כל פעולה שאנחנו עושים. ידענו שר"ג חיכתה לנו בכל סיטואציה שלא היינו שם. זה היה חוסר ריכוז, אבל אני שמח על המלחמה שעשינו עד הסוף. שתי הקבוצות נתנו הצגה על המגרש".
"ברבע השני איבדנו את הביטחון לגמרי", אמר מאמן חולון, עמית שרף. "הם ביטלו את הקשר בין ניב משגב וסי.ג'יי האריס לג'סטין סמית'. איתי מושקוביץ השאיר אותם במשחק ברבע הראשון, לצד התקפה לא טובה שלנו. גם כשהובלנו בארבע, הם שמרו על קור רוח ומושקוביץ עשה סלים גדולים (20 נקודות). הוא סקורר, עלה מהספסל מאוד חד, ולא הצלחנו להוציא אותו מהמשחק דרך ההתקפה שלנו. לא הופתעתי, הוא מוכשר, ברמה גבוהה".
על השיפוט: "מעדיף לא להתמקד בזה. מה שקרה עם סרור זה תחום אפור במשחק, מאוד מתסכל. עד שלא ישנו את החוק ששחקן שעומד על הרגליים חייב לזרוק אין לי מה לעשות עם זה".
3 צפייה בגלריה
שחקן מכבי ר"ג איתי מושקוביץ
שחקן מכבי ר"ג איתי מושקוביץ
הצגה. איתי מושקוביץ
(צילום: גיא ביטמן, באדיבות מכבי עירוני רמת גן)
על המשחק החשוב מול מכבי ת"א: "נצטרך לנצח. הם באים משבוע של ארבעה משחקים, הם מהקבוצות הטובות באירופה, עם סגל עמוק ושטף של קבוצה ששיחקה מעל 50 משחקים. נצטרך להגיב הכי טוב שלנו, זה המאני טיים. נצטרך לנצח ולהסתכל קדימה. זה לא מגרש קל, נצטרך לשנות את זה".

שביעות רצון בר"ג

"הכי מיותר בעולם", התייחס שמוליק ברנר לאירועים בסיום. "זה לא צריך לקרות בשום מקום. אנחנו כולנו ביחד, אוהב את כולם, יש להם צוות אימון ושחקנים מדהימים. היה משחק ברמה של פלייאוף. אחרי שהלחצנו אותם במחצית הראשונה, הם הגיבו בשנייה בצורה מעוררת כבוד. אני מאוד גאה בשחקנים שלי שידעו לנצח. דרו קרופורד, אני מסיר בפניו אתה הכובע, בחיים לא ראיתי שחקן שבגילו (בן 33, קלע אתמול 17 נקודות עם שלשות חשובות בסוף) ומביא את המשחק שלו לרמות כאלה".
על המשחק המצוין של מושקוביץ, שכזכור הגיע לר"ג בחודש שעבר אחרי שסירב להפועל ירושלים, הוסיף ברנר: "איתי עובד קשה יותר מכל שחקן אחר שראיתי בחיי, ולפעמים אני מפחד שזה יותר מדי. הגענו לכאן היום אחרי ששיחקנו בשבת, וממש צריך לרסן אותו. מבחינת אתיקה מקצועית אין דברים כאלה. עם רמת הכישרון שלו השמיים הם הגבול. אין לי ספק שמחר הוא יהיה ראשון באולם".