חסין מקדיש את הניצחון ללמפרט
(צילום: באדיבות איגוד הכדורסל)

הקיץ הנהדר של הנבחרות הצעירות בכחול-לבן נמשך. אחרי ההצלחה של העתודה, הפעם זה תורה של נבחרת הנוער שהעפילה הערב (רביעי) לרבע גמר אליפות אירופה.
החבורה של אלעד חסין גברה 58:65 על פולין והבטיחה את מקומה בין 8 האחרונות בטורניר הנערך באיזמיר (תפגוש מחר את סרביה). על הדרך גם שמרה באופן סופי על מקומה בדרג א' - הבכיר ביבשת.
2 צפייה בגלריה
בן אונצ'ה
בן אונצ'ה
בין שמונה האחרונות באליפות. בן אונצ'ה
(צילום: FIBA PHOTOS)
ריצת 0:8 בסיום הרבע השני הורידה את ישראל להפסקה ביתרון 28:34. המומנטום נמשך גם בהמשך והפער צמח כבר עד פלוס 17 ברבע הרביעי. הדקות האחרונות כבר היו סוג של גארבג'-טיים.
למעשה, מדובר בהישג השיא של נבחרת נוער ישראל מזה 17 שנה, אז כיכבו במדים הכחולים-לבנים שמות כמו עומרי כספי ויוגב אוחיון. בנוסף, ישראל רחוקה ניצחון אחד לא רק מחצי הגמר, אלא גם מכרטיס היסטורי לאליפות העולם עד גיל 19, שתיערך בקיץ הבא בהונגריה. כזכור, חמש הראשונות באליפות יזכו בכרטיס לשם.
2 צפייה בגלריה
יעקב ואונצ'ה
יעקב ואונצ'ה
פעם ב-17 שנה. יעקוב ואונצ'ה
(צילום: FIBA PHOTOS)
נועם יעקוב סיפק עוד משחק נהדר וסיים עם 16 נקודות, 10 ריבאונדים ו-9 אסיסטים. עוד קלעו לישראל: בן אונצ'ה 13, יואב ברמן 12, מאור נקרשביץ' 10, עמית מנחם 8, ניב אבידן 4, עידו מנצ'ל 2.
"אני מאוד גאה בכם", אמר חסין. "עשינו את זה יפה, בסטייל, באמת שבחלומות הכי ורודים שלי רציתי שככה ניראה. זאת הייתה מלחמה וניצחנו אותה, עכשיו אנחנו עוברים למשימה הבאה, אבל לפני כן, יש לנו פה שחקן שנפצע והקריב את הגוף שלו, אז קודם כל ניצחון הזה הוא בשביל ניב למפרט. עשיתם מדינה שלמה שמחה, כל הכבוד".