בהבהפועל חולון הציבו שתי מטרות העונה: הגעה לחצי גמר הפלייאוף בליגת העל והעפלה לטופ 16 בליגת האלופות של פיב"א. לגבי הליגה עדיין מוקדם לדעת, אבל לפחות באירופה הקבוצה עושה את העבודה. חולון לא רק העפילה לטופ 16, אלא שאחרי הניצחון הגדול אתמול (שלישי) ביוון על א.א.ק אתונה 108:112 בתום שלוש הארכות היא עדיין תלויה בעצמה כדי להמשיך לטופ 8.
3 צפייה בגלריה
שחקן הפועל חולון שחר עמיר עם יותם חנוכי
שחקן הפועל חולון שחר עמיר עם יותם חנוכי
חיפו על הסגל הקצר במשחק גדול. שחר עמיר עם יותם חנוכי
(אתר פיב"א)
3 צפייה בגלריה
מאמן הפועל חולון עמית שרף
מאמן הפועל חולון עמית שרף
הוכיח שהוא ראוי לקדמת הבמה. עמית שרף
(אתר פיב"א)
בקבוצה הודו עם החזרה מפגרת הנבחרות שישנם לא מעט תרגולים ואימונים בהרכבים שונים לחלוטין בגלל הסיטואציה בה חסרים ארבעה שחקני מפתח (נתנאל ארצי, שון דאוסון, סי.ג'יי האריס וג'סטין סמית'), ו"שרפי" לא נבהל ולו לרגע. גם כשהקבוצה הייתה בפיגור 10 בהארכה השנייה, השחקנים מצאו דרך לחזור כל הדרך לחמש דקות נוספות מכריעות.
הסגל המקומי של חולון העונה הוא מהטובים ביותר שידעה מזה שנים, ואמש גם בזירה האירופית סיפקו ניב משגב, שחר עמיר ויותם חנוכי תפוקה מרשימה, שחיפתה בגדול על יום חלש יחסית של הרכש החדש קווין הרווי (סיים עם 11 נקודות ו-11 ריבאונדים). משגב, הקפטן, ככל הנראה במשחק הגדול ביותר שלו, קלע 16 נקודות, חנוכי הוסיף 17 ועמיר 10. גם מי שאמור להיות ישראלי, דרו קרופורד, בלט עם 19 נקודות. למעשה, כל מי ששותף סיים בספרות כפולות.
"כל השחקנים שסיימו את ההארכה הראשונה שיחקו עם לב וביצים", אמר שרף בסיום. "אני גאה בהם. גאה בהגנה שלנו במשך מרבית ארבעים הדקות ואז בהארכה זה היה האופי של השחקנים. לא ידעתי בדיוק מה להריץ כי שיחקנו עם הרכבים שמעולם לא התאמנו איתם ושמעולם לא חשבתי להשתמש בהם. כל הכבוד לשחקנים, בסוף זה היה משחק שלהם - של חנוכי, משגב וכמובן דרו, שחר, טאג' ודיאונדרה".
3 צפייה בגלריה
שחקן הפועל חולון ניב משגב
שחקן הפועל חולון ניב משגב
ככל הנראה משחקו הגדול ביותר העונה. ניב משגב
(אתר פיב"א)
"זה אחד המשחקים הכי מטורפים שיצא לי לשחק בהם", העיד קרופורד. "הקבוצה שלנו הראתה המון אופי, היינו בפיגור ונשברנו במשחק אבל הראינו המון אופי כדי להישאר במשחק כשהיינו צריכים, זה היה משחק בלתי יאומן, משחק כיפי לשחק בו. שתי הקבוצות נלחמו בטירוף וזה פשוט משחק כיפי לקחת בו חלק ואני גאה בנו שדחפנו קדימה והתמודדנו עם הקשיים ושהיינו קשוחים".
כעת נותר לבדוק איך העומס משלוש ההארכות ישפיע על הקבוצה, שסובלת כאמור ממכת פציעות. כבר בעוד קרוב ל-48 שעות תארח חולון את נס ציונה בשישי בצהריים בליגת העל. יומיים לאחר מכן תצפין לעפולה ומשם תמריא ליוון למשחק המכריע נגד פרומיתאס שייערך בדיוק בעוד שבוע.
הסגולים הפסידו ליוונים בתשע הפרש וב-17 למובילת הבית, מורסיה הספרדית, כך שכדי לזכות באחד משני הכרטיסים לשלב הבא יצטרכו שרף וחניכיו להגיע לשיא נוסף לפחות עוד פעם אחת. הניצחון של היוונים על הספרדים אתמול שיפר את סיכויים לתפוס את המקום השני, אך כאמור חולון עדיין תלויה בעצמה.