בית הדין של איגוד הכדורסל החליט היום (חמישי) להשעות את שחקנה של הפועל ת"א, אקסבייר מנפורד, לארבעה שבועות בלבד, מרגע ההודעה על ההשעייה שלו, ב-19 בפברואר. כמו כן, להטיל עליו קנס כספי של 7,500 שקל. עם זאת, על מנפורד יהיה לעבור בהמשך גם תהליך משפטי מול WADA (הסוכנות העולמית נגד סמים בספורט), שתקבע את משך ההיעדרות הסופי, ורוצה להשעות אותו לחודש, כלומר תשעה ימים נוספים.
כזכור, מנפורד נמצא חיובי בבדיקת סמים שנערכה לו בחודש דצמבר בעקבות שימוש בקנאביס, כמו גם שחקנה של הפועל אילת דיישון בוקר. תובע האיגוד, עו"ד איתמר ליפנר, דרש עונש השעיה בת ארבעה חודשים כשבמקביל הוציאה היום הוועדה למניעת סימום בישראל כתב אישום נגד מנפורד ודרישה להשעותו לשלושה חודשים.
1 צפייה בגלריה
מנפורד
מנפורד
יוכל לחזור למגרשים כבר ביום שני. מנפורד
(צילום: עוז מועלם)
אם WADA לא תחמיר את העונש, המשמעות מבחינת הפועל ת"א היא שהכוכב יוכל לשוב לפעילות כבר ביום שני הבא וליטול חלק במשחק הקבוצה כעבור יומיים מול בשיקטאש הטורקית ברבע גמר היורוקאפ.
מנפורד חתם בהפועל ת"א בקיץ 2022 והפך מיד לאחד השחקים הבולטים בקבוצה. הוא היה חלק משמעותי בהעפלת הקבוצה לרבע גמר היורוקאפ גמר פלייאוף ליגת העל בעונה שעברה, במהלכה קלע 14.4 נקודות בממוצע בליגת העל, בנוסף ל-3.7 אסיסטים ו-3.4 ריבאונדים. בפלייאוף שידרג את ממוצע הנקודות שלו ל-16.2 למשחק. העונה מעמיד מנפורד ממוצעים של 16 נקודות למשחק בליגת העל לצד 3.5 אסיסטים ו-2.3 ריבאונדים.
מנפורד הגיע היום לבית הדין של איגוד הכדורסל בליווי יו"ר המועדון רמי כהן, הבעלים עופר ינאי ועורכי הדין יוסי גייר וחיים יצחקי.