עם רצף ניצחונות שעומד על 14 בכל המסגרות ו-5 ביורוליג, מכבי ת"א "תארח" מחר (רביעי, 21:30) בבלגרד את ולנסיה לקרב חשוב נוסף במסגרת המחזור ה-32 במפעל האירופי.
החבורה של עודד קטש יודעת כי 'וי' נוסף, בתוספת הפסדים של וירטוס בולוניה ובאסקוניה בשישי, יספיק כדי להבטיח לכל הפחות את המקום השביעי ואת יתרון הביתיות בפלייאין. הצהובים עדיין חולמים על המקום השישי שישריין להם כרטיס אוטומטי לפלייאוף.
3 צפייה בגלריה
קטש
קטש
"צריך להיות מוכנים למשחק מאוד אגרסיבי". קטש
(צילום: Djordje Kostic)
האלופה הישראלית חוזרת לאולם אלכסנדר ניקוליץ' אחרי שהביסה את עירוני קריית אתא ביום ראשון, והיא מעודדת גם מחזרתו של רומן סורקין לפרקט אחרי כחודש בחוץ. ולנסיה, מנגד, הפסידה בחמישה מששת משחקי היורוליג האחרונים שלה ותשחק בלי הסנטר המצוין והכוכב שלה ברנדון דייויס. סטפן יוביץ' החמיץ את שלושת המשחקים האחרונים בגלל פציעה בקרסול, אבל טס עם חבריו לבלגרד ועשוי לקבל דקות.
"צריך להיות מוכנים למשחק מאוד אגרסיבי", הזהיר המאמן עודד קטש בסיום האימון המסכם בבלגרד. "הם קשוחים מאוד, שחקני הגנה טובים. זה יהיה משחק בשני סגנונות, אנחנו רוצים לרוץ ולשחק בקצב גבוה והם בדיוק הפוך. קודם כל צריך לשלוט בכדור. לשלוט בריבאונד, כי כשמשחקים מול קבוצה עם התקפות ארוכות זה קריטי".
3 צפייה בגלריה
סורקין
סורקין
חוזר לסגל. סורקין
(צילום: Djordje Kostic)
בסיבוב הראשון הפסידה מכבי ת"א לוולנסיה 75:66 בחוץ. ולנסיה הייתה היריבה הראשונה שאותה פגשה מכבי לאחר פרוץ המלחמה, במשחק שבו הוחלפה הביתיות ונערך ב-18 באוקטובר. "המשחק הקודם היה ממש איך שפרצה המלחמה, היו הרבה דברים שם שלא באמת קשורים לכדורסל", הוסיף. "בדרך כלל אנחנו מסתכלים על המשחק הראשון ויכולים ללמוד, אבל במצב המנטלי שהגענו שם למשחק אין הרבה דברים לקחת. אנחנו נמצאים היום במצב אחר ובמקום אחר".
כשנשאל איך משמרים את המומנטום אחרי רצף מרשים של 14 ניצחונות בכל המסגרות, השיב קטש: "עושים את מה שהמלחמה כפתה עלינו - להתרכז ביום-יום. היו תקופות שלא יכולנו לתכנן יותר מיומיים-שלושה קדימה וזה מה שאנחנו צריכים לעשות גם עכשיו. המצב ביורוליג, התחרות על הפליי-אין והפלייאוף. אני מניח שהשחקנים מבינים את הסיטואציה. לא יהיו ריפיון או איזו שאננות".
3 צפייה בגלריה
בלאט
בלאט
בלאט באימון המסכם
(צילום: Djordje Kostic)
בונזי קולסון סיכם: "זה עוד אתגר עבורנו. ולנסיה כשרונית מאוד, יש לה סגל עם הרבה גארדים וגם שחקנים שיכולים לשחק בצבע. אנחנו צריכים לסמוך על הדרך שלנו, להיות עקביים בשני צדי המגרש. זאת התקופה בה קבוצות מתחברות, ככה שאנחנו צריכים להמשיך להתחבר, להיות צנועים, להישאר רעבים ולנסות לנצח בכל משחק".
צמרת היורוליג 2. פנאתינייקוס 11:20 3. מונאקו 11:20 4. ברצלונה 11:20 5. פנרבחצ'ה 12:19 6. אולימפיאקוס 12:19 -------------------------------- 7. מכבי ת"א 13:18 8. וירטוס בולוניה 14:17 9. באסקוניה 15:16

מה נותר לכל אחת?

וירטוס בולוניה (מקום שמיני, 14:17) פנאתינייקוס (בית) מילאנו (חוץ) באסקוניה (בית)
מכבי ת"א (מקום שביעי, 13:18) ולנסיה (בית) ברצלונה (חוץ) מילאנו (בית)
אולימפיאקוס (מקום שישי, 12:19) פרטיזן בלגרד (חוץ) הכוכב האדום (חוץ) פנרבחצ'ה (בית)
פנרבחצ'ה (מקום חמישי, 12:19) אלבה ברלין (בית) אנאדולו אפס (בית) אולימפיאקוס (חוץ)
ברצלונה (מקום רביעי, 11:20) באיירן מינכן (חוץ) מכבי ת"א (בית) וילרבאן (חוץ)
העימותים הישירים בין הקבוצות (במידה ויסיימו עם אותו מאזן) ברצלונה: יוכרע בהמשך פנרבחצ'ה: עדיפה על מכבי ת"א אולימפיאקוס: עדיפה על מכבי ת"א וירטוס בולוניה: מכבי ת"א עדיפה באסקוניה: עדיפה על מכבי ת"א