מכבי ת"א שברה אתמול (חמישי) את המזל הרע שהיא סוחבת כבר מאז 2013 ורשמה ניצחון ראשון במשחק חוץ בבלגרד עם 80:84 על הכוכב האדום ביורוליג. הצהובים כבר פיגרו ב-18 הפרש ברבע השלישי, אך חזרו בענק הודות להופעה גדולה של בונזי קולסון (23 נקודות) ג'וש ניבו (18 ו-13 ריבאונדים) וסופרים כבר ניצחון שלישי ברציפות ביורוליג (מאזן 13:16), עם סיכוי מעשי להתברג בשישייה הראשונה במפעל, שמובילה אוטומטית לפלייאוף.
השחקנים של עודד קטש עלו מעט שאננים וזה התבטא בהגנה רופפת במיוחד. עם זאת, בדיוק מהנקודה שהמארחת עלתה ליתרון של 18 הפרש היא התחילה להוריד מעט את הרגל מהגז ובמקביל קולסון וניבו התעוררו. הסנטר קיבל את רוב המחמאות אחרי שרשם את המשחק הכי טוב שלו העונה, וגם ווייד בולדווין בלט עם 14 נקודות, 7 ריבאונדים ו-5 אסיסטים.
3 צפייה בגלריה
קטש
קטש
קטש
(צילום: EPA/ANDREJ CUKIC)
3 צפייה בגלריה
שחקן מכבי ת"א ג'וש ניבו
שחקן מכבי ת"א ג'וש ניבו
"זכה למחמאות" ג'וש ניבו
(צילום: Djordje Kostic)
"הראינו אופי", אמר עודד קטש בסיום. "בהפסקה ניסינו להירגע קצת, אמרתי לשחקנים בחדר ההלבשה שאפשר לחזור למשחק אבל שאנחנו צריכים להירגע, להיות אגרסיביים ולשחק בדרך הנכונה. הצלחנו לשנות את המומנטום, אמרנו שאנחנו צריכים כמה דקות טובות כדי להפעיל לחץ".
המאמן הוסיף: "היו שתי מחציות שונות. אהבתי מאוד את איך ששיחקנו במחצית השנייה בשני צדי הפרקט. זה ניצחון גדול עבורנו. היה לנו בראש זיכרון מהמשחק כאן מול פרטיזן שהובלנו כבר ב-24 הפרש והפסדנו, אז זה סוג של סגירת מעגל בשבילנו".
3 צפייה בגלריה
שחקן מכבי ת"א לורנו בראון
שחקן מכבי ת"א לורנו בראון
בראון מול הכוכב האדום. מכבי שברה את הנאחס
(צילום: Djordje Kostic)
ניבו הוסיף: "אני די עייף, היה משחק קשה. היינו בפיגור גדול במחצית הראשונה אז היינו צריכים להוציא הרבה אנרגיות במחצית השנייה. ההבדל היה שהתחלנו להיות תחרותיים. במחצית הראשונה לא הייתה לנו אנרגיה, ובמחצית השנייה פשוט התחלנו לשחק יחד כקבוצה. זה ניצחון גדול עבורנו. בשלב כזה של העונה כל משחק הוא חשוב, אז אני מאוד שמח שיצאנו מפה עם הניצחון".
לצהובים נשארו עוד חמישה משחקים עד לסיום העונה הסדירה של היורוליג, כשהם מפגרים בשני ניצחונות מפנרבחצ'ה השישית. בשבוע הבא הם מצפה להם שבוע כפול במסגרתו יפגשו ביום שלישי (21:05) את וילרבאן בבלגרד ולאחר מכן ביום שישי ייצאו למשחק חוץ מול באיירן מינכן. בשלושת המחזורים האחרונים הם יפגשו את ולנסיה (בית), ברצלונה (חוץ) ומילאנו (בית) אבל עוד לפני כן הקבוצה תעשה את דרכה ארצה ותתחיל להתכונן בזמן הקצר שנותר לה למשחק הבית בשבת (19:15) מול הפועל עפולה במסגרת הליגה.