שלושה שבועות לאחר שאיבדה יתרון דו-ספרתי בדרייב-אין בדרך להפסד דרמטי, מכבי ת"א גמלה להפועל ת"א הערב (ראשון) עם ניצחון 78:95 בדרבי התל-אביבי השני שנערך העונה בליגת העל. מדובר בפעם הרביעית ברציפות שהחבורה של עודד קטש מנצחת בליגת העל, והיא עלתה למאזן 3:7. מנגד, רצף חמשת הניצחונות של האדומים נקטע, והם ירדו למאזן 2:10.
השחקנים של דני פרנקו פתחו טוב יותר את המשחק וברחו ליתרון 13:22 בהובלת ג'ייקובן בראון וקייל אלכסנדר, אך המארחת השתלטה על המשחק ברבע השני ונטלה את ההובלה בזכות ריצת 4:18. ברבע השלישי המומנטום הצהוב נמשך, והאלופה עלתה ליתרון דו ספרתי. אקסבייר מנפורד ובראון ניסו להחזיר את הפועל לעניינים, אך קולסון וחבריו לא נתנו להם להתקרב, ות"א נצבעה בצהוב.
3 צפייה בגלריה
שחקן מכבי ת"א לורנזו בראון עם ג'ון דיברתולומאו, ג'ייק כהן
שחקן מכבי ת"א לורנזו בראון עם ג'ון דיברתולומאו, ג'ייק כהן
הצהובים עם ניצחון ראשון העונה על היריבה העירונית. לורנזו בראון עם ג'ון דיברתולומאו וג'ייק כהן
(צילום: עוז מועלם)
3 צפייה בגלריה
שחקני הפועל ת"א קייל אלכסנדר וויל קאמינגס מול שחקן מכבי ת"א ג'וש ניבו, רומן סורקין
שחקני הפועל ת"א קייל אלכסנדר וויל קאמינגס מול שחקן מכבי ת"א ג'וש ניבו, רומן סורקין
פתח טוב מאוד, אך הצהובים השתלטו על המשחק החל מהרבע השני. קייל אלכסנדר מגיע ראשון לכדור
(צילום: עוז מועלם)
הקבוצה של עודד קטש תפגוש כבר בעוד יומיים את השנייה בטבלה, מכבי ר"ג, ותקווה לרשום ניצחון נוסף על קבוצת צמרת, שיקרב אותה לשתי המובילות. הפועל ת"א לעומת זאת, תקווה להרים את עצמה לקראת המפגש עם הפועל עפולה בדרייב-אין ביום רביעי הקרוב.

מהלך המשחק:

רבע ראשון | שתי הקבוצות פתחו באופן מבולגן בהתקפה, והאדומים היו אלה שיצאו ראשונים מההלם ועלו ליתרון 5:9 בהובלת ג'ייקובן בראון וקייל אלכסנדר. בולדווין תפס פיקוד בצד הצהוב, אך החטאות מעבר לקשת של השחקנים של קטש, ונקודות במעבר של הפועל ת"א סידר להם יתרון 12:20. ג'ון דיברתולומאו וחסיאל ריברו עלו היטב מהספסל ודאגו להחזיר את המארחת למשחק. 20:24 להפועל בסיום הרבע הראשון.
רבע שני | מכבי ת"א המשיכה במומנטום בתחילת הרבע השני. 7 נקודות רצופות של ג'ייק כהן השלימו ריצת 4:18 צהובה בדרך ליתרון 26:31 לאלופה. השלשות של המארחת החלו להיכנס, ושתי צליפות של סורקין ודיברתולמאו קבעו 37:43. בצד השני, ג'יילן הורד עלה היטב מהספסל של פרנקו ולא נתן למכבי לברוח. הטבעה של רומן סורקין קבעה את תוצאת המחצית - 41:46 למכבי.
3 צפייה בגלריה
שחקן מכבי ת"א חסיאל ריברו מול שחקן הפועל ת"א בר טימור
שחקן מכבי ת"א חסיאל ריברו מול שחקן הפועל ת"א בר טימור
עלה מצוין מהספסל של מכבי ת"א. חסיאל ריברו
(צילום: עוז מועלם)
רבע שלישי | הצהובים המשיכו במומנטום ועלו ליתרון דו ספרתי בתום ריצת 0:8 - 43:54. בונזי קולסון היה האיש של מכבי ברבע השלישי, עם שלוש שלשות - כולל אחת עם הלוח. אקסבייר מנפורד הוריד את היתרון הצהוב לחד ספרתי, אבל נקודות של ניבו ושל ריברו אחרי ריבאונד התקפה חתמו רבע שכולו צהוב. 60:71 למכבי ת"א בסיום הרבע השלישי.
רבע רביעי | חמש נקודות רצופות של האורחת הורידו את הפער למינוס 6 בלבד, אך מכבי ענתה עם 6 נקודות רצופות והפער חזר לדו ספרתי, מה שגרם לדני פרנקו להזעיק פסק זמן. סל ועבירה של רומן סורקין ועוד נקודות של לורנזו בראון במתפרצת קבעו יתרון שיא לצהובים - 65:84. מכאן המשחק הפך לגארבג' טיים. 78:95 למכבי ת"א בסיום.
פורסם לראשונה: 19:25, 11.02.24