הפועל ת"א פשוט לא עוצרת. אחרי שני ניצחונות ביורוקאפ היא חזרה לליגת העל עם ניצחון 77:80 על הפועל ירושלים בפיס ארנה ושמרה, לפחות לשבוע נוסף, על המקום הראשון עם מאזן של שמונה ניצחונות לעומת הפסד בודד.
"באנו לפה בגישה יוצאת מן הכלל", אמר המאמן דני פרנקו בסיום. "אני שמח שגם כשהיינו מתוסכלים ידענו לשמור את הראש מעל המים ולצאת עם הניצחון".
4 צפייה בגלריה
אדם אריאל
אדם אריאל
הצטיין בדקות שקיבל. אדם אריאל
(צילום: רפי קוץ)
הפועל ת"א כבר הובילה ברבע השני בהפרש של 17 נקודות, בעיקר בזכות אדם אריאל שפתח בחמישייה וקלע 11 נקודות ברבע הראשון. אבל ירושלים הצליחה לחזור ברבע האחרון ולייצר דרמה גדולה שנמשכה ממש עד השניות האחרונות, והסתיימה בניצחון בשיניים של האורחת.
"עשינו את כל הטעויות כדי לתת את המשחק הזה", הוסיף פרנקו. "אבל אני שמח, כי המשחק הזה יכול לעזור לנו כקבוצה. לנצח קבוצה כמו ירושלים בחוץ זה לא דבר של מה בכך".
4 צפייה בגלריה
שחקן הפועל ת"א צ'ינאנו אונואקו
שחקן הפועל ת"א צ'ינאנו אונואקו
תצוגת יעילות. אונואקו
(צילום: רפי קוץ)
מי שקיבל את רוב המחמאות היה כמובן אריאל שסיים עם 11 נקודות ב-15 דקות. הוא שיחק מעט, למרות שבזמן שהיה על הפרקט היה בין השחקנים הדומיננטיים, ופרנקו הודה אחרי המשחק כי היה צריך לתת לו יותר דקות. גם הרכש החדש צ'ינאנו אונואקו היה יעיל מאוד וסיים את הערב עם 18 נקודות, 7 ריבאונדים ו-6 אסיסטים.
"מה שמאפיין את כל הקריירה שלי זה שאני עושה את הנקודות שלי מדברים שקורים", סיכם תומר גינת, שסיים עם 16 נקודות ו-6 ריבאונדים. "אני מנסה לעשות את הכי טוב בשביל הקבוצה, בלי לקחת שום דבר מאף אחד. יש לנו הרבה שחקנים שיכולים לשחק בחמישייה בכל קבוצה בליגה. אני שמח שהייתי טוב היום ועוד יותר שמח שניצחנו במבחן החשוב הזה. זה מגרש שמאוד קשה לנצח בו, לא בטוח שהרבה קבוצות ינצחו פה, זה היה ניצחון שהיה חשוב לנו לעשות".
4 צפייה בגלריה
שחקן הפועל ת"א תומר גינת מול שחקן הפועל ירושלים איתי שגב
שחקן הפועל ת"א תומר גינת מול שחקן הפועל ירושלים איתי שגב
"אני מנסה לעשות את הכי טוב בשביל הקבוצה בלי לקחת שום דבר מאף אחד". גינת מול איתי שגב
(צילום: רפי קוץ)
מהצד השני, הפועל ירושלים מציגה נדנדה ביכולת בשבועות האחרונים. מצד אחד היא עלתה בשבוע שעבר לשמינית גמר ליגת האלופות מהמקום הראשון בבית, אך מצד שני היא כבר סופרת שלושה הפסדים רצופים בליגה - לעירוני נס-ציונה, הפועל באר-שבע והאחרון להפועל ת"א.
"הפועל ת"א הייתה יותר טובה", אמר מאמן ירושלים אלכסנדר דז'יקיץ'. "כמו ששיחקנו ברבע הראשון לא נשיג כלום העונה, אני באמת לא מבין מה קרה. כשאתה נותן לקבוצה מוכשרת לשחק אתה תספוג 28 נקודות ברבע הראשון".
4 צפייה בגלריה
אלכסנדר דז'יקיץ' מאמן הפועל ירושלים
אלכסנדר דז'יקיץ' מאמן הפועל ירושלים
"לא מבין מה קרה". אלכסנדר דז'יקיץ'
(צילום: עוז מועלם)
סים סנדר ונה, שסיים את הערב עם 14 נקודות, הוסיף: "הפסד כואב. זה אפילו יותר כואב כשאתה חוזר למשחק ויכול לנצח. הרבע הראשון שלנו היה קטסטרופה, הם קיבלו זריקות פנויות מדי, קיבלו ביטחון וזה פשוט עלה לנו במחצית הראשונה".
נקודת החולשה של הפועל ירושמלים היא ללא ספק תרומת השחקנים הישראלים. מאז הפציעה של נועם דוברת, שגמר את העונה, הקבוצה ניצחה רק במשחק ליגה אחד, ומחליף עדיין לא נראה באופק. אתמול הסגל הרחב הישראלי של הפועל ת"א היה מה שהכריע בסופו של דבר: הישראלים של האורחת קלעו 39 נקודות לעומת 9 בלבד של הירושלמים.
מכה נוספת שקיבלה ירושלים היא הפציעה של ליוואי רנדולף (20 נקודות), שנפגע בקרסול באמצע הרבע האחרון ולא חזר לשחק. הוא אמור לעבור בדיקות ביממה הקרובה, שבהן תתברר חומרת הפציעה.

מינוי חדש בהפועל ירושלים

הפועל ירושלים הודיעה היום על מינוי של עדי כהן סבן לתפקיד מנהל הקבוצה. בכך, עדי פורש ממשחק פעיל ויצטרף לצוות הניהולי של המועדון.
המנהל הספורטיבי של הקבוצה יונתן אלון אמר: "אני רוצה לברך את עדי על קריירה יפה ומברך על סגירת המעגל עם הצטרפותו לצוות. עדי הוא איש הפועל, בוגר מחלקת הנוער, ומכיר היטב את ההתנהלות של קבוצה, צרכי השחקנים וניהול האספקטים הטכניים של התפקיד. בהצלחה עדי!"
עדי כהן סבן מסר: "תם פרק קריירת המשחק שלי. בשנתיים האחרונות סבלתי מפציעות מורכבות ואין ספק שהדבר הכריע בהחלטה לפרוש ממשחק. אני רוצה להודות לכל מי שליווה אותי כשחקן, ואין מאושר ממני לצאת לפרק החדש בחיי במקום שבו הכל התחיל, בהפועל ירושלים, והפעם בתפקיד ניהולי. יאללה הפועל!"
עדי יחליף בתפקיד את אלכס קלמן. הפועל רוצה להודות לאלכס על עבודתו המסורה מסביב לשעון, על התפקיד החשוב שמילא בחצי השנה האחרונה, ומאחלת לו הצלחה רבה בהמשך הדרך.