"איזו חבורה של לוחמים", החמיאו במכבי ת"א לשחקנים אחרי ה-69:104 על מונאקו - ניצחון שהשווה את סדרת רבע גמר היורוליג ל-2:2 ושלח את הקבוצות למשחק חמישי ודרמטי במיוחד שייערך בנסיכות ביום רביעי הקרוב (20:00, שעון ישראל) ובסיומו אחת תעלה לפיינל פור. הנתון שמהדהד בראש של הצהובים כרגע הוא שב-15 סדרות היורוליג שהוכרעו במשחק חמישי, בכולן ניצחה הקבוצה הביתית.
למרות התבוסה המהדהדת והאווירה היוצאת מן הכלל שהייתה בהיכל אתמול, במכבי ניסו להתאפק כמה שיותר עם החגיגות והחיוכים. אפשר להגיד שהם למדו מהלקח של עצמם. השחקנים שהיו נראים מאוד מאוכזבים אחרי ההפסד במשחק השלישי בהיכל שינו את המבטים, אבל בגבול הטעם הטוב ובעיקר שמרו על קור רוח. הם כל הזמן ציינו כי "יש עוד משחק חמישי בסדרה", כדי לא ליצור התלהבות גדולה מדי ולשמור על פוקוס ודריכות.
4 צפייה בגלריה
בונזי קולסון
בונזי קולסון
ועכשיו: משחק מספר 5 במונאקו. שחקני מכבי ת"א
(צילום: עוז מועלם)
4 צפייה בגלריה
שחקני מכבי ת"א חוגגים
שחקני מכבי ת"א חוגגים
הפעם זה נראה אחרת. בראון והחברים חוגגים ניצחון במשחק מספר 4
(צילום: עוז מועלם)
אין ספק שהדבר הראשון שהיה שונה אתמול אצל הצהובים לעומת משחק מספר 3 זה האנרגיות. השחקנים הגיעו מאוד משוחררים, מאמינים בעצמם ובעיקר חזרו למשחק הקבוצתי שאפיין אותם בתקופה האחרונה, מה שהיה אחד המפתחות לניצחון. הדבר השני הוא כמובן היכולת של שני הכוכבים: לורנזו בראון (22 נקודות) ו-ווייד בולדווין (19 נקודות). השניים הראו דומיננטיות מהרגע הראשון, הביאו הרבה אנרגיות לשאר חבריהם לקבוצה, היו בפוקוס מוחלט ובניגוד למשחק הקודם גם לקחו החלטות מושכלות.
"כל משחק בפלייאוף הוא שונה", אמר בולדווין בסיום. "המשחק החמישי יהיה בטוח קשה מאוד. אנחנו נבוא לשחק חזק ובעיקר להציג כדורסל חכם. היינו מאוד מאוכזבים במשחק השלישי מהרוח על המגרש. הבנו שאם אנחנו עושים את הדברים הנכונים ומשחקים חכם, אז אתה משאיר לעצמך את הסיכוי להיות בתוך המשחק. במשחק השלישי בסדרה הרגשתי שלא עשינו את זה".
4 צפייה בגלריה
ווייד בולדווין
ווייד בולדווין
"כל משחק בפלייאוף הוא שונה". בולדווין
(צילום: עוז מועלם)
וזה לא היה רק משחק של בראון ובולדווין. כל שחקן בצהוב תרם משהו מעצמו. ג'ון דיברתולומאו עלה מהספסל והכניס המון אנרגיות וגם תרם התקפית עם 11 נקודות. ג'ייק כהן נכנס וצלף שתי שלשות חשובות. בונזי קולסון חזר לעצמו התקפית וגם לדומיננטיות שלו ולרוח הלחימה שאפיינה אותו לאורך כל העונה וגם דארן היליארד הצליח להיות מאוד משמעותי בפאזל וזכה להרבה מחמאות, ולא רק על חולצת משחק הרטרו של עודד קטש איתה הגיע לבוש להיכל. "רק רציתי לתת קצת הערכה למאמן שלנו", אמר על כך היליארד. "גם לאוהדים שלנו, כי מדובר במשחק היורוליג האחרון שלנו בבית".
קטש התייחס למחווה: “אהבתי את זה, זה קצת העלה אצלי חיוך. אתם יודעים שזה קצת מביך אותי, אבל ככה דארן מראה אהבה".
4 צפייה בגלריה
בראון
בראון
חזר לעצמו. בראון
(צילום: עוז מועלם)
מי שהיה נראה מרוגש במיוחד לאור העובדה שמדובר במשחק היורוליג האחרון בהיכל לעונה הנוכחית הוא המנהל המקצועי, ניקולה וויצ'יץ', שיעזוב בקיץ אחרי 10 שנים בתפקיד. בשני המשחקים האחרונים הוא החליט לרדת מהחליפה שנהג להגיע איתה למשחקי הבית והחליף אותה בחולצת טי-שרט צהובה, כמו האוהדים. לקראת סיום המשחק כשכבר ההפרש צמח וצמח הוא נראה סוקר את כל ההיכל כשהוא כמעט ולא מביט על המשחק עצמו אלא רק מנסה לשאוב מהאנרגיות של הקהל.