אחרי שהשיא משואה ביום העצמאות, דיוויד בלאט זכה הערב (חמישי) לכבוד נוסף כאשר נכנס ל"היכל המכבים", היכל התהילה של מכבי ת"א, בטקס מרגש שנערך לכבודו בהיכל מנורה-מבטחים לפני המשחק מול מונאקו.
לצד השמות המוכרים, בסרטון הברכות שהופק לכבוד בלאט השתתף לא אחר מקומישינר ה-NBA אדם סילבר שאמר: "ברכות על כניסתך להיכל התהילה. הכדורסל לקח אותך למסע מסביב לעולם והצלחת בכל מקום אליו הגעת. אתה אהוב ע"י האוהדים בישראל וע"י כל קהילת הכדורסל העולמית. המאמן האגדי ז'ליקו אוברדוביץ' הוסיף: "אני מאחל לך את כל הטוב שבעולם ואני רוצה לברך אותך על כניסתך להיכל התהילה".
4 צפייה בגלריה
בלאט מקבל כבוד ממזרחי ורקנאטי
בלאט מקבל כבוד ממזרחי ורקנאטי
בלאט מקבל כבוד ממזרחי ורקנאטי
(צילום: עוז מועלם )
4 צפייה בגלריה
דיוויד בלאט
דיוויד בלאט
טקס מרגש
(צילום: עוז מועלם )
4 צפייה בגלריה
אוהדי מכבי ת"א עם שלט מחווה לדיוויד בלאט
אוהדי מכבי ת"א עם שלט מחווה לדיוויד בלאט
אוהדי מכבי ת"א עם שלט מחווה לדיוויד בלאט
(צילום: עוז מועלם )
אטורה מסינה אמר: "אתה חבר טוב ומאמן מדהים, למדתי ממך המון". פבלו לאסו, לשעבר מאמן ריאל מדריד, בירך גם הוא: "כבוד גדול למאמן גדול, אבל יותר מזה - אתה גם בן אדם גדול". בלאט הנרגש, שמשמש היום כיועץ מקצועי במכבי ת"א, עלה למגרש ואמר: "תודה לכולם, ויאללה מכבי".

מהמאמנים הגדולים בכל הזמנים

בלאט נולד בבוסטון ב-1959 ולמד באוניברסיטת פרינסטון. ב-1981 שיחק עם נבחרת ארה"ב במכביה וזכה עימה בזהב. לאחר מכן החליט לעלות לארץ ושיחק במכבי חיפה, הפועל ירושלים, אליצור נתניה, הפועל גליל עליון, עירוני נהריה ומכבי חדרה. הוא פרש ממשחק ב-1993 ופנה לאימון. ב-1996 מונה למאמן גליל עליון, ואימן אותה בהצלחה במשך ארבע שנים עד שמונה לעוזרו של פיני גרשון במכבי ת"א, יחד איתו הוא זכה עם מכבי ת"א פעמיים באליפות אירופה.
בקיץ 2014 הפך בלאט למאמן הישראלי הראשון והיחיד עד כה שאימן ב-NBA, הוא גם המאמן האירופי הראשון שעבר מהיבשת היישר למשרת מאמן ראשי ב-NBA. המאמן הוליך את קליבלנד קאבלירס עם לברון ג'יימס לגמר ה-NBA בעונת 2014/2015 בו הפסידו לגולדן סטייט. בעונה שלאחר מכן הוא פוטר מקליבלנד, וקליבלנד המשיכה בלעדיו לזכייה באליפות היסטורית. ב-2013/14 הוביל את מכבי ת"א לזכייה מפתיעה ביורוליג. הוא זכה בישראל בחמש אליפויות וארבעה גביעים כמאמן הצהובים.
4 צפייה בגלריה
דייויד בלאט
דייויד בלאט
דייויד בלאט ביום העצמאות
(צילום: מרכז ההסברה)
בלאט אימן גם את נבחרת רוסיה אותה הוביל לזכייה באליפות אירופה (2007) ולזכייה במדליית הארד באולימפיאדת לונדון 2012. הוא זכה גם באליפות איטליה עם בנטון טרוויזו (2006), ביורוצ'לאנג' עם דינמו סנט פטרסבורג (2005) וביורוקאפ עם דרושפאקה הטורקית (2018). הוא אימן גם באנאדולו אפס, דינמו מוסקבה, אריס סלוניקי ואולימפיאקוס, הקבוצה האחרונה אותה אימן בקריירה. בקיץ האחרון חזר למכבי ת"א כיועץ מקצועי. הוא נבחר למאמן העונה ביורוליג, מאמן העונה ברוסיה, וארבע פעמים מאמן העונה בישראל.
ב-2019 חשף בלאט כי הוא חולה בטרשת נפוצה. "זוהי מחלה של מערכת חיסונית שיכולה ועשויה במובנים רבים לשנות את איכות חייך ואת היכולת לבצע אפילו את הפונקציות הבסיסיות ביותר בדרכים שתמיד נראו לך נורמליות", אמר אז, "החלטתי שאני לא נכנע לשום דבר. כל מה שעניין אותי היה להסתגל ולמצוא דרכים להמשיך את חיי באופן רגיל ככל האפשר". בנו, תמיר בלאט, הוא שחקן נבחרת ישראל שמשחק כיום באלבה ברלין.