הגרלת חצי גמר גביע המדינה התקיימה הערב (שני) ובה נקבע כי מכבי ת"א תשחק מול נס ציונה והפועל ירושלים תשחק מול הפועל חיפה, זאת לאחר שמכבי ת"א ניצחה את בני הרצליה והשלימה את תמונת העולות. משחקי חצי גמר וגמר גביע המדינה לגברים יתקיימו השנה בהיכל טוטו בחולון ונקבעו ליום שני ה-13.2.23. הגמר יום חמישי (16.2.23) והאיגוד שמר לעצמו את האפשרות לפצל את משחקי חצי הגמר ליומיים.
"האיגוד פנה מזה זמן להיכלים הגדולים - מנורה מבטחים בת"א וארנה פיס בירושלים במטרה לשריין את מועדים אלו. מהיכל מנורה נמסר שהמועד תפוס לטובת אירוע אחר. התקבלה הצעת מחיר מהארנה שאינה עולה בקנה אחד עם מהות האירוע, גודלו, אורכו וכו' והאיגוד כגוף ציבורי שאמון על תקציבו החליט לדחות את ההצעה", נאמר בהודעת האיגוד.
2 צפייה בגלריה
היכל טוטו בחולון
היכל טוטו בחולון
היכל טוטו בחולון
(צילום: אורן אהרוני)
מכבי ת"א ניצחה הערב את הרצליה והיה העולה הרביעית לחצי הגמר, היא כאמור תשחק מול נס ציונה של אלעד חסין. הפועל ירושלים שניצחה אתמול את הפועל ת"א, תשחק מול הפועל חיפה, שהפתיעה את הפועל חולון. בגמר יש אפשרות למכבי ת"א מול הפועל ירושלים, הקלאסיקו של הכדורסל הישראלי.

קטש: "צריכים להיות שמחים ממה שעשינו היום"

אחרי הניצחון המרשים של מכבי ת"א על הרצליה, המאמן עודד קטש היה מרוצה: "אני חושב שהיה משחק טוב, הרבע הראשון לא מספיק אגרסיבי, למרות שהם קלעו כמה נקודות שהיו בגדר תוכנית משחק אבל לא היינו מספיק מרוכזים ותחילת רבע שני עם 5-6 דקות הגנתיות די הכריעו את המשחק".
2 צפייה בגלריה
עודד קטש
עודד קטש
"אהבתי חלק מהמשחק". קטש
(צילום: יאיר שגיא)
"הגנתית אהבתי חלק מהמשחק, התקפית אני חושב ששיחקנו נכון. במכבי ת"א, כל ניצחון אפילו כל תואר בזירה המקומית, זה איכזשהו יותר הרגשה של הקלה ופחות של שמחה, אבל אני לא חושב שאנחנו צריכים לקחת דברים כמובן מאליו ולהיות שמחים ממה שעשינו היום".
מאמן הרצליה אורן אהרוני אמר: "צריך לתת קרדיט למכבי ת"א, לא היינו מספיק אינטנסיביים ומרוכזים כדי להוציא אותם מהשטף שלהם. הסיפור היום היה ההגנה הלא טובה שלנו. מן הסתם כריס באב הוא עוגן חשוב אצלנו, ברור שהוא היה חסר היום. אבל זה לא רק הוא\ לא היינו מספיק טובים כדי לנצח את מכבי ת"א, בטח לא ברמה שהם שיחקו היום".
פורסם לראשונה: 14:00, 16.01.23