בהפועל חולון רצו כל כך להימנע משלב הפלייאין בליגת האלופות של פיב"א, בעיקר כדי להיות עם המשפחות אחרי שנסעו באירופה בעקבות מלחמת "חרבות ברזל" ולהגשים את "משאלת הלב של כולם", אבל ההפסד "הביתי" אתמול (רביעי) בריגה 72:65 לבון הרחיק אותם מאוד מהמשימה. למרות שתי חזרות מפיגור דו ספרתי, המאזן של הסגולים כעת הוא 2:3, ומחזור הסיום יהיה מותח במיוחד במסגרת הבית של חולון.
חולון יכולה עדיין לסיים ראשונה ואפילו, במקרה מאוד קיצוני, לסיים אחרונה. בעוד כשבועיים, במשחק הנועל נגד בורסאספור בריגה, על חולון לנצח ועל בון להפסיד כדי שהישראלית תדלג על הפלייאין, אולם גם אז, בגלל ההפסד היום, הדבר תלוי בהפרשים. ניצחון של אלופת המפעל ושל חולון יותיר אותה במקום השני, בו היא נמצאת היום. במידה וחולון תפסיד ובון תנצח - היא יכולה לסיים גם במקום השלישי. במקרה של הפסד של שתי הקבוצות הבית יהפוך למרובע, וחולון תצטרך להימנע מהפסד בהפרש 22 נקודות, שיסיים את הדרך שלה מוקדם מהצפוי.
2 צפייה בגלריה
שחקן הפועל חולון שון דאוסון
שחקן הפועל חולון שון דאוסון
ההפסד סיבך את התמונה לקראת מחזור הסיום של שלב הבתים הראשון. שון דאוסון
(מתוך האתר של פיב"א)
חולון הייתה יכולה להימנע מכל זה כאמור אם הייתה מנצחת, אבל כשהאחוזים ל-3 עמדו על 18 בלבד והכדורים לא נכנסו - "בלתי אפשרי לנצח ככה משחק". בקבוצה הודו שהיה יום לא טוב התקפית, והסכימו שהמשחק הזה הזכיר בהרבה אספקטים את חולון של אשתקד: פותחים רע, נוגסים בהפרש, רודפים, הופכים את המשחק לצמוד ובסוף מפסידים. עם זאת, בקבוצה לא הסכימו שעזיבתו של אמין נואה שיחקה תפקיד בהפסד, ושהזר החדש, הנס ואנוויין לא נזרק למים ישירות משום ששיחק בשבת מול הפועל עפולה.
התרחיש ההגיוני הוא עלייה לפלייאין מהמקום השני, ובחולון רואים זאת כמשהו לא טוב. קודם כל, זה לא מבטיח את המקום בשלב הבתים השני (הטופ 16). שנית, הקבוצה, כידוע, משחקת בלטביה, כך שיתרון הביתיות מהמקום השני לא נותן לה יתרון מסוים על הקבוצה היריבה. "הגענו למשחקים הכי קריטיים, משחקי בית, כשהתנאים שלנו ושל הקבוצה האורחת זהים. זה משחק ניטרלי, מאמינים שעם הקהל שלנו היינו מנצחים", סיכמו.
עד המשחק מול בורסאספור, תשחק חולון ככל הנראה רק פעם אחת - מול הפועל באר-שבע/דימונה בחמישי הבא בבית. בעוד עשרה ימים מכבי ת"א אמורה להגיע להיכל הטוטו, אך ישנה תחושה שהמשחק יידחה. כל זה הופך את המצב ללא אידאלי עבור חולון, שרוצה לשחק כמה שיותר כדי להגיע חדה למשחק נגד הקבוצה הטורקית. ישנה גם דאגה מכך שהעומס יקשה עליהם לקראת משחקי הליגה שנדחו, וכך יחד עם מסגרתה אירופית, החודשים העמוסים ביותר גם ככה של אמצע העונה יהיו גדושים יותר מבדרך כלל.
2 צפייה בגלריה
מאמן הפועל חולון עמית שרף עם עוזרו גוני יזרעאלי
מאמן הפועל חולון עמית שרף עם עוזרו גוני יזרעאלי
"התחלנו רע". עמית שרף עם עוזרו גוני יזרעאלי
(מתוך האתר של פיב"א)
"היינו שם. חזרנו לאחר המחצית הראשונה הרעה שלנו והובלנו בנקודה או שתיים", אמר יותם חנוכי בסיום המשחק. "רצנו ושיחקנו את הכדורסל שלנו, רוצים לסגור את המשחק, אבל לא עשינו את זה. הפסדנו את המשחק בדברים הקטנים: ריבאונד ההתקפה ופאולים זולים. אני מאמין שיש לנו קבוצה חזקה ונתגבר על זה. עבדנו קשה כדי להיות בפוזיציה הזו, ואני מאמין בנו במשחק הקרוב".
"התחלנו רע", אמר עמית שרף, "הם רצו ליתרון 4:18 והיה להם קל. מאותו הרגע התחלנו להיות אגרסיביים והשווינו את רמת האגרסיביות שלהם. נלחמנו, הלכנו לריבאונד קפצנו על הפרקט, שיחקנו באחד על אחד, השגנו את המומנטום, אבל לצערי במחצית השנייה התקשינו התקפית".
'שרפי' שם את האצבע על שני דברים שחיסלו את הניצחון: חמש הדקות הראשונות, בהן הקבוצה לא קלעה נקודות, והרבע האחרון. "צריך לתת לבון את קרדיט על ההגנה שלהם. הם קבוצה חזקה בליגת האלופות וגם בליגה הגרמנית. אנחנו צריכים ללמוד מזה ולהתכונן למשחק הבא", הוסיף שרף. "זו הרמה שבה אנחנו רוצים להיות, הרמה הכי טובה שיש בתחרות. נצטרך למצוא את השטף שלנו בהתקפה. החטאנו שתי שלשות שיכלו לשנות את הקצב של המשחק. אנחנו צריכים למצוא דרך להשיג יותר נקודות בצבע ולהגיע לקו".