אכזבה עצומה בהפועל ירושלים אחרי ההדחה הכואבת אתמול (שבת) בחצי גמר הפלייאוף עם ההפסד 77:68 להפועל ת״א, שעלתה למעמד הגמר אחרי 0:2 בסדרה. בבבירה ציינו לפני המשחק שהיה אימון מסכם טוב ונראה שהשחקנים מגיעים מאוד מפוקסים וחדורי מטרה, אבל שום דבר לא עזר, גם לא ההרגשה הטובה שהייתה לאנשי המועדון.
אפשר להגיד בצורה מאוד מובהקת שהכתובת הייתה על הקיר. אחרי ההפסד בגמר ליגת האלופות, היה אפשר לראות שמשהו השתנה בקבוצה ברמת האנרגיות. זה כבר התחיל להשפיע בסדרת רבע הגמר מל הרצליה והגיע לשיא בסדרה מול הפועל ת״א. שחקנים פשוט היו נראים לא מרוכזים, איבדו לא מעט כדורים, החטיאו זריקות פנויות ואפילו פספסו הגנתית בדברים שבעבר הם שלטו ביד רמה. בסביבת המועדון ובסביבת השחקנים משליכים את צורת ההתנהלות בתקופה האחרונה על האכזבה מהגישה של אלכסנדר דז'יקיץ'. בכל פעם אחרי משחקים, גם אחרי ניצחונות גדולים, הסרבי בחר לבקר את שחקניו בתקשורת ואף פעם לא היה נשמע מרוצה, מה שהשפיע בעיקר מנטלית.
3 צפייה בגלריה
יובל זוסמן שחקן אלבה ברלין
יובל זוסמן שחקן אלבה ברלין
יגיע לבירה? יובל זוסמן
(צילום: עוז מועלם)
בין השחקנים הבודדים שהגיעו למשחק אתמול התקפית היה זה עוז בלייזר שסיים עם 22 נקודות ו-10 ריבאונדים. "ידעתי שזה משחק של הכל או כלום", אמר הפורוורד בסיום. "לצערי זה לא הספיק. הרגשנו שהיינו שם לאורך כל המשחק, לא קל. זה חלק מהספורט - לפעמים מנצחים ולפעמים מפסידים, ננסה לעשות הכי טוב בעונה הבאה"
בלייזר המשיך: "ידענו כל העונה שיש לנו הון אנושי, הם הגיעו במומנטום טוב, ואנחנו במומנטום פחות טוב, המשחק הראשון פגע בנו, באנו וניסינו להגיב, אני לא חושב שהייתה פייבוריטית גמורה ומה שהיה לפני זה לא היה משמעותי. מגיע להם כל הכבוד על הסדרה הזאת. אנחנו היום סובלים כדי ששנה הבאה נגיע לאן שאנחנו רוצים".
בהפועל ירושלים עכשיו לוקחים כמה ימים כדי לאפס את הראש וגם כדי לאפס את הכוונות המקצועיות. בקיץ הקרוב צפויים שינויים רבים בתוך המועדון, אך לאו דווקא בפן המקצועי, זאת בעקבות הכניסה של מתן אדלסון. הבעלים החדש אומנם לא רוצה לזעזע את כל המערכת, אבל סביר להניח שיבצע מספר שינויים, אם זה אנשי הנהלה נוספים שיצטרפו או שינויים מערכתיים כאלה ואחרים, וגם כמובן שינויים מקצועיים בסגל השחקנים עם חיזוקים בעמדות שהצטיירו כחלשות העונה.
3 צפייה בגלריה
ספידי סמית'
ספידי סמית'
יעזוב בקיץ? סמית'
(צילום: FIBA PHOTOS)
למרות הסיום המריר במיוחד לעונה שהייתה מלאה בעליות (הזכייה בגביע המדינה והגעה עד לגמר ליגת האלופות) וירידות (ההדחה אמש) - הצוות המקצועי של מחזיקת הגביע, בראשותו של המאמן אלכסנדר דז'יקיץ', לא רוצים לעשות שינויים מהותיים בסגל השחקנים לקראת העונה הבאה. מי שמעורר התעניינות גדולה בקרב אנשי הבירה הוא שחקנה של אלבה ברלין, יובל זוסמן שמחזיק באופציה לעונה נוספת בקבוצה הגרמנית. זוסמן היה אמור להגיע לקבוצה מהבירה לפני שחתם בברלין אבל אז קבוצת היורוליג נכנסה לתמונה וטרפה את הקלפים, אבל הפעם זה לא ימנע מירושלים לנסות לשנות אותה ולהנחית אותו בבירה עם חוזה ארוך טווח.
מה שכן, עוד לא ברור באיזה מפעל אירופי תשחק הקבוצה. יש לירושלים עד ה-15 ביוני להגיש את כל המסמכים לראשי היורוקאפ, במידה וירצו להצטרף למפעל ולעזוב את ליגת האלופות. בכל מקרה, בקבוצה מסבירים שגם אם המהלך הזה יקרה, זה לא ישנה את הסגל ואת תוכניות המגירה שכבר קיימות.
עוד לפני שאדלסון נכנס לענינינים, בהפועל ירושלים האריכו את החוזה של זאק הנקינס לעונה נוספת, אבל זה קרה בדיוק על התפר ובשל חוסר הודאות במועדון העדיפו שלא להכריז על כך רשמית. בקבוצה קיימת שביעות רצון מהסנטר האמריקאי שהציג עונה מצוינת בליגת האלופות כשנבחר לחמישיית העונה והשבוע גם קיבל את תואר השחקן המצטיין של העונה בליגת העל.
זר נוסף שצפוי להישאר, או יותר נכון עם אופציה למתאזרח, הוא קאדין קרינגטון, שבנבחרת ישראל כבר ביקשו משר הספורט שימליץ עליו לקבלת אזרחות. בקבוצה ובצוות המקצועי מאוד מעריכים את קרינגטון, שהפך להיות שחקן מאוד דומיננטי וגם פיתח קשר מאוד מיוחד עם דז'יקיץ'. כמו גם ליוואי רנדולף, שעליו להפועל ירושלים יש אופציה לעונה נוספת, שהיא צפויה לממש כבר בקרוב.
ממצבת הזרים מי ששמו עדיין מתנדנד הוא ספידי סמית'. הוא אומנם נחשב להחתמה בלעדית של דז׳יקיץ׳ שמאוד רצה אותו בסגל, ועל החיבור בין השניים אין עוררין, כמו גם על היכולת שלו בליגת האלופות, אבל גם סובל מהרבה עליות וירידות וחוסר יציבות. בצוות המקצועי יעשו חיפוש בשוק השחקנים בקיץ הקרוב, ובמידה ולא תמצא אופציה טובה יותר, הוא עשוי להמשיך. השינוי המשמעותי מבחינת סגל הזרים אמור להגיע על חשבונם של סים סנדר-ונה ומארק מאייריס שצפויים לעזוב.
3 צפייה בגלריה
זאק הנקינס
זאק הנקינס
אחד העוגנים. הנקינס
(צילום: אלכס קולומויסקי)
הפועל ירושלים פתחה את העונה הנוכחית עם סגל ישראלי לוקה בחסר. אור קורנליוס היה מן הסתם סימן שאלה גדול, אבל בסוף הצליח להפתיע והפך לשחקן דומיננטי ברוטציה של המאמן הסרבי. נועם דוברת גמר את העונה כבר בסוף חודש נובמבר, איתי שגב המשיך לעונה נוספת אחרי עונה פושרת במיוחד והיחיד שהיו בטוחים לגביו מקצועית היה זה עוז בלייזר. בשל הרצון להשאיר שלד ישראלי משמעותי ולשמור על יציבות והמשכיות, בצוות המקצועי רוצים לראות את כל הרביעייה ממשיכה לעונה נוספת. השינוי העיקרי יהיה על העמדה של נועם דוברת, במהלך העונה השאילו מוילרבאן את נועם יעקוב שהשלים את החסר על המשבצת, אבל עדיין לא ברור אם בקבוצה הצרפתית יסכימו להשאילו לעונה נוספת. בכל מקרה, בירושלים רוצים לחזק את העמדה הזו עם ישראלי בכיר, בטח לאור כך שדוברת לא שיחק עונה שלמה ועדיין לא ברור באיזה כושר יגיע. השם הראשון שעלה הוא של שחקנה של מכבי ת״א, יפתח זיו, שצפוי לעזוב אחרי שעבר שנה קשה במיוחד כשלא קיבל קרדיט.